Toon posts:

XFX 9800 GTX op ASUS M4N78-AM mobo werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren en dames.

Ik heb een oude PC staan met een ASUS M4N78-AM moederboerd. Ik kreeg van een maatje twee XFX GeForce 9800 GTX kaarten, maar mijn voeding was daar niet op ingesteld, zat immers maar 1 PCIe 6 pins aansluiting op. Nu heb ik een nieuwe voeding ( Corsair CX750M ) met voldoende power en aansluitingen, maar als ik de kaart installer ( oude drivers van de AIt kaart verwijderd met drivesweeper ) en ik boot, krijg ik geen beeld, monitor bijft in de standby stand staan, PC start niet verder op.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen.

Specs

ASUS M4N78-AM moederbord

AMD Athlon II X2 250 processor

GEil 2 dimm DDR 2 geheugen

Corsair CX750M 750 watt voeding

XFX 9800 GTX kaart ( 512 MB )

Met vriendelijk groeten,

Linda

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 19:02

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Deze kaarten staan er om bekend om dood te gaan. Heb je die andere kaart al geprobeerd? Zijn ze vervoerd in een antistatische zak? Kan je de kaarten ergens anders in testen?

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beide kaarten gestest zonder succes. Morgen gaan ze terug naar die jongen die loopt ze dan bij hem na. Ovder de voeding heb ik nog wel een vraag, moet de kaart op een 2 x PCIe 6 + 2 kabel of twee individuele worden aangesloten?

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Ik snap je vraag niet helemaal, maar op de kaart moet voor zover ik weet 2x een 6-pins stekker aangesloten worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, op de voeding zitten twee aansluitingen met ieder twee keer 6 pins en 2 x 6+2 pins aansluitingen. Heb ik aan een kabel genoeg, of gebruim ik bijde kabels?

• KofjeKoppie

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Voor zover ik weet beide, zorg er voor dat alles aangesloten is.

Pagina: 1