Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Heb de G2 voor mijn pa toch gekocht, nu is de beurt aan mijn ma die helemaal NIETS weet van telefoons...

Ze gebruikt het meestal voor te bellen, smsen kan ze niet echt.. en af en toe foto's maken.

Telefoons die ik tegengekomen ben..

BlackBerry Z10 voor 199 euro
Samsung Galaxy s3 mini voor 149 euro
Nokia Lumia 625
Motorola Moto G 169 euro

Welke telefoon heeft de makkelijkste besturingssysteem en de beste camera?

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-11 16:01
Ben je in dat geval niet beter af met een sub 100 (of toch zeker sub 150) telefoon?
Ik begrijp dat je automatisch ook zeker op zoek bent naar het toestel met het meeste bang for bucks, maar aangezien de telefoon (op enkele foto's na) vooral gebruikt zal werken zoals in het nokia 3310-tijdperk ben je volgens mij even goed goedkoper af.

Hier heeft mijn moeder & vader een windows phone toestel, omdat zij ook helemaal niets kennen van telefoons en bijzonder handig zijn met technologie. Nadat ik hen even de verschillende besturingssystemen liet testen, vonden ze dit het gemakkelijkste. (mijn vader zijn ogen zijn ook niet al te best en dan bieden die live tiles ook wel een goede oplossing). Android is voor leken eigenlijk helemaal geen eenvoudig besturingssysteem omdat het zo uitgebreid is.

Als je dan zonodig toch iets van bovenstaande toestellen wil, zou ik neigen naar de Lumia 625.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
iPhone 4S?

Bellen, sms, foto's doen het prima en redelijk foolproof. Tweedehands kun je die vinden voor 150 euro.

• Kaya10
  • Niet online
minimaLL schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:23:
Ben je in dat geval niet beter af met een sub 100 (of toch zeker sub 150) telefoon?
Ik begrijp dat je automatisch ook zeker op zoek bent naar het toestel met het meeste bang for bucks, maar aangezien de telefoon (op enkele foto's na) vooral gebruikt zal werken zoals in het nokia 3310-tijdperk ben je volgens mij even goed goedkoper af.

Hier heeft mijn moeder & vader een windows phone toestel, omdat zij ook helemaal niets kennen van telefoons en bijzonder handig zijn met technologie. Nadat ik hen even de verschillende besturingssystemen liet testen, vonden ze dit het gemakkelijkste. (mijn vader zijn ogen zijn ook niet al te best en dan bieden die live tiles ook wel een goede oplossing). Android is voor leken eigenlijk helemaal geen eenvoudig besturingssysteem omdat het zo uitgebreid is.

Als je dan zonodig toch iets van bovenstaande toestellen wil, zou ik neigen naar de Lumia 625.
Mijn zus zegt dat ook, maar ik wil echt geen samsung telefoon komen voor mijn ma zoals bv de Galaxy Ace, Galaxy Star , Galaxy Trend, Core.. Ik vindt dit allemaal prul met samsung haar plastic gedoe.. trekt echt op niets..

Ik had te Lumia 520 in gedachten maar die heeft geen voorcamera en geen flits ...
Dat mijn ma het een paar jaartjes gaat gebruiken , ze heeft momenteel een Nokia X3-02

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

De z 10 heeft 50e cashback.
Nokia en blackberry hebben de basisfunctionaliteiten goed onder de knie.
En interfaces zonder tierlanteine.
Alle 4 de camera's zijn slechts 'oke'.

| live and give like no one else |

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Kaya10 schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:18:

Ik had te Lumia 520 in gedachten maar die heeft geen voorcamera en geen flits ...
Dat mijn ma het een paar jaartjes gaat gebruiken , ze heeft momenteel een Nokia X3-02
Je moeder zal heus geen selfies gaan maken, waarvoor heeft ze dan een front camera nodig?

Jij kijkt naar die telefoons als een tweaker (begrijpelijk), en zoekt dus zoveel mogelijk functies voor 't geld, maar mensen, die zoals je moeder, weinig doen met hun telefoons, doe je juist een plezier met een toestel met weinig functies. Niet meer, dan ze gebruiken, dan raken ze ook niet in verwarring.
Eigenlijk heeft ze helemaal geen smartphone nodig. Maar sowieso geen Android, dan liever iOS of Windows Phone, die zijn beide makkelijker aan te leren voor onervaren gebruikers. Heb je ook al eens naar de Asha serie van Nokia gekeken? Zitten heel leuke telefoons bij, voor de lichte gebruiker, eigenlijk perfect voor je moeder.

• Kaya10
  • Niet online
Marly schreef op zondag 13 april 2014 @ 17:42:
[...]

Je moeder zal heus geen selfies gaan maken, waarvoor heeft ze dan een front camera nodig?

Jij kijkt naar die telefoons als een tweaker (begrijpelijk), en zoekt dus zoveel mogelijk functies voor 't geld, maar mensen, die zoals je moeder, weinig doen met hun telefoons, doe je juist een plezier met een toestel met weinig functies. Niet meer, dan ze gebruiken, dan raken ze ook niet in verwarring.
Eigenlijk heeft ze helemaal geen smartphone nodig. Maar sowieso geen Android, dan liever iOS of Windows Phone, die zijn beide makkelijker aan te leren voor onervaren gebruikers. Heb je ook al eens naar de Asha serie van Nokia gekeken? Zitten heel leuke telefoons bij, voor de lichte gebruiker, eigenlijk perfect voor je moeder.
Ja das wel waar.. ik wil gewoon dat ze een telefoon heeft met zoveel mogelijk functie's...
Want ik ga het voor haar kopen uiteindelijk, het is ook niet zo dat ze die functionaliteiten helemaal niet gaat kennen, ze kan wel wat leren...
Die frontcamera vindt ik wel nodig, dat ze ook foto's gaat maken met andere familieleden/vriendennen etc..
Ik kijk als tweaker gewoon naar de prijs kwaliteitverhouding..

• Kaya10
  • Niet online
3x3 schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:38:
De z 10 heeft 50e cashback.
Nokia en blackberry hebben de basisfunctionaliteiten goed onder de knie.
En interfaces zonder tierlanteine.
Alle 4 de camera's zijn slechts 'oke'.
Het moet ook geen cameraphone zijn natuurlijk..
Welke is beter? Ik weet wel dat nokia het goed doet met haar camera's

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Kaya10 schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:12:
[...]
Die frontcamera vindt ik wel nodig, dat ze ook foto's gaat maken met andere familieleden/vriendennen etc..
Ik kijk als tweaker gewoon naar de prijs kwaliteitverhouding..
Snap ik, maar de frontcamera is bij alle telefoons duidelijk minder, dan de "echte" camera achterop.
Bij budget-telefoons wordt bespaard op de camera, dan kun je ervan uitgaan, dat deze, vergeleken met topmodellen sowieso al een stuk minder is, en dat de front-camera van die goedkope telefoons kwalitatief dus helemaal niks voorstelt.

Overigens ken ik mensen met een NokiaLumia 520 en 620, de foto's, gemaakt met die toestellen moet je natuurlijk niet vergelijken met de foto's van een Lumia 920/925/1020/1520, maar voor een budgetmodel zijn ze best goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Marly op 14-04-2014 01:43 . Reden: aanvulling ]

• Kaya10
  • Niet online
Marly schreef op maandag 14 april 2014 @ 01:37:
[...]

Snap ik, maar de frontcamera is bij alle telefoons duidelijk minder, dan de "echte" camera achterop.
Bij budget-telefoons wordt bespaard op de camera, dan kun je ervan uitgaan, dat deze, vergeleken met topmodellen sowieso al een stuk minder is, en dat de front-camera van die goedkope telefoons kwalitatief dus helemaal niks voorstelt.

Overigens ken ik mensen met een NokiaLumia 520 en 620, de foto's, gemaakt met die toestellen moet je natuurlijk niet vergelijken met de foto's van een Lumia 920/925/1020/1520, maar voor een budgetmodel zijn ze best goed.
Ja dat weet ik ook , heb ook even naar de prijzen gekeken van Windows phones... Die dalen echt heel snel. Ofwel dat ik moet wachten tot dat de Lumia 925 gaat dalen tot 200 euro ofwel ga ik een andere phone kopen maar welke weet ik niet...
Pagina: 1