Kan een Core i CPU met gpu in MB zonder integrated graphics?

Pagina: 1
Acties:

• Lexis
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik heb een Asus P8H61PRO moederbord, en dit moederbord heeft een 1155 socket. Het heeft geen geintegreerde graphics.

Ik wil graag een betere processor kopen i.p.v. de i3 die er nu in zit. Ik zoek eigenlijk een processor zonder gpu, maar die kan ik online niet meer vinden. Vandaar mijn volgende vraag:

Kan ik een Intel Core i3, i5 of i7 met geïntegreerde GPU in dit bord zetten? Of moet ik perse een processor met een P achter het modelnummer nemen?

Gegroet, Lexis

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kan prima, die functionaliteit wordt dan gewoonweg niet gebruikt

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Lexis schreef op zondag 13 april 2014 @ 09:31:
Ik heb een Asus P8H61PRO moederbord, en dit moederbord heeft een 1155 socket. Het heeft geen geintegreerde graphics.

Ik wil graag een betere processor kopen i.p.v. de i3 die er nu in zit. Ik zoek eigenlijk een processor zonder gpu, maar die kan ik online niet meer vinden. Vandaar mijn volgende vraag:

Kan ik een Intel Core i3, i5 of i7 met geïntegreerde GPU in dit bord zetten? Of moet ik perse een processor met een P achter het modelnummer nemen?
Of je kijkt even op de asus site welke cpu's je board ondersteund: http://www.asus.com/Motherboards/P8H61_PRO/HelpDesk_CPU/

• Lexis
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02-2023
Oh nee hè, kijk ik gewoon over die tab heen!
Bedank voor de reacties!

Gegroet, Lexis

• thecrazygun11
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-02 22:35
1155: Sandy Bridge (SB),Ivy Bridge (IB) = Verder geen ondersteuning.
Chipsets:
SB: B65 H61 Q67 H67 P67 Z68
IB: B75,Q75,Q77,H77,Z75,Z77

Ondersteuning CPU's voor H61 chipset:
I3,i5,i7

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
M Mobile
QM Quad-Core mobile
T Power-optimized lifestyle
U Ultra-low power Intel Core i7-4550U processor
Y Extremely low power Intel Core i7-4610Y processor
H High performance graphics Intel Core i7-4950HQ processor
R Desktop processor based on BGA1364 (mobile) package with high performance graphics
K Unlocked
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat jij zoekt:
Intel Core i3 Geen 'P variant
Intel Core i5-3350P
Intel Core i7 Geen 'P variant

Je kunt bij dit bord gebruik maken hiervan.
Ook kan je natuurlijk uitschakelen in de BIOS als je een videokaart gebruikt. Je betaald dan wel voor de geïntrigeerde GPU maar je verliest hier dan geen stroom aan door hem uitschakelen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mvg

[ Voor 40% gewijzigd door thecrazygun11 op 13-04-2014 22:48 ]

Verwijderd

Neem een xeon processor, heeft geen interne graphics, en kan niet overclocken.
dus als je niet wil overclocken is dat een ideale optie.
De 1230v2 zit rond de prijs van een i5, maar heeft wel hyperthreading (dus 8 cores in windows)
wat de i5 niet heeft.
Hij staat ook in de support lijst van jou moederbord, dus dat kan ook zeker.
Heb nu al anderhalf jaar zon processor, superprestaties en nooit problemen mee gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2014 23:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 23:12:
Neem een xeon processor, heeft geen interne graphics,
Sommigen wel.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-02 15:43
Inderdaad die fout maakte ik van de week ook :P Dacht ook dat xeon geen iGPU had maar zodra er een 5 aan het einde staat ipv 0 heeft hij dus een iGPU. Dus een E3-1245v2 heeft wel een iGPU de E3-1240v2 dus niet.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Verwijderd

Joenino schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:06:
[...]

Inderdaad die fout maakte ik van de week ook :P Dacht ook dat xeon geen iGPU had maar zodra er een 5 aan het einde staat ipv 0 heeft hij dus een iGPU. Dus een E3-1245v2 heeft wel een iGPU de E3-1240v2 dus niet.
oke.. i stand corrected. Dat wist ik niet eens.
Nouja je kan dus een xeon pakken, alles wat 0 op het einde heeft heeft geen interne graphics ;)
Pagina: 1