XFX 7970 Double Dissipation:3 schermen lukt maar niet

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 19:45

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb van de week deze kaart van een mede tweaker overgenomen om 3x 20"schermen aan te sturen.

Gister ben ik de hele avond met een maat bezig geweest om dit aan de praat te krijgen zonder succes.
Wat hebben we geprobeerd.

Als eerste hebben we 2 monitoren op beide DVI poorten aangesloten en 1x op de MP-DVI.
Dit gaf beeld op twee schermen, terwijl windows wel 3 schermen zag.

Toen hebben we 2x MP-DVI (waarvan eentje zeker active is) en 1x DVI.
Hiermee kregen we wel beeld op alle drie de schermen maar Windows crashde constant.
Voor de zekerheid andere drivers geprobeerd, maar probleem bleef.

Daarna 1x MP-DVI, 1X HDMI-DVI en 1x DVI, maar wederom maar 2 schermen aan. Windows zag nu ook maar 2 schermen.

We hebben alle mogelijk combinaties geprobeerd met alle aansluitingen die we hadden maar niets hielp.
Soms zag windows 2 schermen maar soms ook maar 1.

Ook hebben we gekeken of er ergens een schakelaar omgezet moest worden om Eyefinity goed aan de praat te krijgen maar die is er niet (kaart van mijn maat heeft dit namelijk wel, is ook een 7970 alleen merk weet ik niet)

Toen zijn we alle aan de gang gegaan om 1 monitor alleen aan te sluiten. Alles werkte goed, tot we de monitor op de 2de DVI (VGA) uitgang aangesloten hadden.
Op dat moment kregen we GEEN beeld. Heb voor de zekerheid alle drie de schermen daar op aangesloten maar geen een gaf beeld.

Nou vraag ik me af of het crashen van windows iets te maken zou kunnen hebben met deze 2de DVI aansluiting? Voor de duidelijklheid, toen we alle schermen aan de praat kregen en windows steeds crashde hebben we de 1ste DVI aansluiting gebruikt.

Zelf denk ik dat de kaart gewoon defect is, maar voor ik verder ga met de verkoper wil ik zeker weten dat ik niets fout gedaan heb.

iRacing Profile Flickr

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gebruik je wel een actieve displayportadapter? Een passieve adapter gaat je namelijk niet in staat stellen om het beeld op 3 monitoren te laten weergeven (al zal Windows de monitoren waarschijnlijk wel zien, maar er vervolgens weinig mee kunnen),

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Zoals ik al aangaf, van eentje weten we zeker dat deze Active is. De tweede weten we niet (gekocht bij Media Mark)
Maar zelfs als we MP-DVI (active) , HDMI-DVI en DVI gebruikte , dan nog kregen we niet alle drie de schermen aan.

Alleen als we beide Mini display poorten plus de 1ste DVI poort gebruikte kregen we op alle drie de schermen beeld, alleen windows crashde constant.
Kan me niet voorstellen dat deze Media Mark displayport adapter windows kan laten crashen mocht hij passief zijn.
Ik zou eerder denken dat de scherm die daar op aangesloten is dan geen beeld moet geven, maar dat doet hij dus wel.

[ Voor 3% gewijzigd door seninha op 13-04-2014 09:35 ]

iRacing Profile Flickr

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Even een update geven op dit probleem.
Na alle kabels aangesloten te hebben ben ik alle aansluitingen 1 voor 1 af gegaan.
Allemaal gaven beeld tot ik bij de tweede DVI kwam.
Deze gaf gewoon geen beeld.

Kaart was dus duidelijk niet goed.
Gelukkig is alles goed opgelost. Heb de kaart weer terug gestuurd naar mede tweaker en vandaag een vervanger ontvangen.
Hij had naast nog een XFX ook nog een gigabyte 7970 staan.
Die heb ik nu thuis liggen. TOP van deze tweaker.

Vanavond alles maar aansluiten

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Ik wou net zeggen, werken alle aansluitingen nog wel. Maar toen las ik je post ;) fijn dat het opgelost is.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ja, is opgelost. Jammer genoeg is de tweede kaart die ik binnen kreeg ook niet aan de praat te krijgen.
Kreeg ik bij de eerste soms wel beeld, bij deze blijft alles zwart.

Fans draaien op volle toeren maar verder geen beeld.

Gelukkig heeft mijn mobo een DVI uitgang dus kon alsnog in windows. Daar werd de kaart ook niet herkend.
Na veel lezen heb ik ook nog mijn BIOS geflashed, maar jammer genoeg hielp dit niet.

Om zeker te zijn dat het niet aan mijn systeem of voeding lag (700watt) heb ik een maat gevraagd die al een 7970 heeft om deze even te testen.

Kreeg net door dat de kaart bij hem het zelfde doet. Fan op full speed en verder geen beeld.
Geen idee hoe het kan dat ik twee kaarten in huis krijg die beide niet werken. Deze gaat dus ook retour.

Zag nu een ander tweaker hier in de buurt die een 280x heeft welke ook voor mining gebruikt is. Mocht hij reageren neem ik wel mijn systeem mee. Dan weet ik zeker dat ik een werkend kaart mee neem.

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1