Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:43
Ik zoek een e-reader, twijfel met name tussen de Amazon Kindle Paper White en de Kobo Aura (niet de HD).
Het scherm van de Kindle lijkt iets beter, maar kan nooit volledig uitgezet worden. Ook ondersteund de Kindle geen epub (maar is volgens mij vrij makkelijk te converteren). Het design van de Kobo spreekt me op zich wel aan, daar het scherm niet dieper ligt, maar volledig vlak is.

Kan iemand me adviseren? Of heb ik wellicht een goede optie over het hoofd gezien? Glowlight lijkt me sowieso wel prettig.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Op een Kindle 3 kan je het scherm volledig leegmaken door lang de powerswitch te bedienen. Ik weet niet hoe het zit voor latere versies, maar wellicht gelijkaardig.

Is er een reden waarom je het scherm volledig leeg wil hebben? Een e-ink scherm verbruikt geen stroom wanneer het niet gerefreshed wordt dus daar hoef je het niet voor te doen.

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Android tablet misschien ook een optie?

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Verwijderd

Overige Mobiles/more/1396654115

Hier staan een hoop topics met ervaringen van anderen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Read schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:31:
Android tablet misschien ook een optie?
Nooit gelezen op een e-ink scherm wellicht? Op een TFT scherm lezen is veel vermoeiender.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-11 15:45

Wailing_Banshee

You're Next

Admiral Freebee schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:34:
[...]

Nooit gelezen op een e-ink scherm wellicht? Op een TFT scherm lezen is veel vermoeiender.
Dat hangt van heel veel factoren af. Ik vind het vele malen vermoeiender om, in bed, op mijn Sony scherm te lezen dan op mijn tablet scherm. Maar daar is het dan ook donker. Als ik buiten lees, of in een goed verlichte ruimte vind ik mijn tablet niets en lees ik liever van mijn Sony.

Het hangt ook af van welk kleurenschema je gebruikt. Als ik in bed een lichte achtergrond met donkere letters zou pakken kan ik niet langer dan 5 minuten lezen. Echter met een zwarte achtergrond en grijze letters is het perfect. Andersom, in een goed verlichte ruimte wil je geen zwarte achtergrond met grijze letters, maar een lichte achtergrond met donkere letters. En ook de helderheid moet je in het donker goed instellen, zeker niet op volledig laten staan, maar zo laag mogelijk.

En tenslotte kan het ook nog per persoon verschillen. Er zijn mensen die uren achter elkaar naar een monitor kunnen kijken en er zijn mensen die na 5 minuten computeren al pijn in de ogen krijgen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

E-ink scherm is geen lichtbron, TFT wel.
Als je op een android scherm gaat lezen dan kijk je enkele uren recht in een lichtbron, bij een e-ink scherm kijk je naar gereflecteerd licht. Daardoor is het volgens velen minder vermoeiend om te lezen op een e-ink scherm.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 19:50
Wellicht is de sony prs t3 nog een optie? Ik ben er erg tevreden over.

+ Werkt vlot en soepel
+ Makkelijk alle soorten bestanden over te zetten, zonder tussenkomst van een speciaal programma
+ Veel ruimte voor boeken, ondanks dat het geen uitbreidbaar geheugen heeft
+ Door de bookcover echt te gebruiken als een boek
+ Zeer licht
+ Batterij gaat heel lang mee

- Geen lichtje in het scherm. Dat is het enige gemis dat ik heb in de avond/nacht. Er is ook een bookcover met ingebouwd licht, maar daar hangt ook een prijskaartje aan.
Pagina: 1