Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonassmets
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-01-2021
Beste Mensen,

M'n draytek Modem is vandaag stuk gegaan en ik ben bij KPN snel een nieuwe modem wezen halen. De experia box low end. Nu heb ik naast de Draytek modem ook nog een Draytek Vigorap 800 om het wifi signaal te versterken. Deze heb ik via ethernet aan de Experia gekoppeld, alleen krijg ik het op geen enkel manier voor elkaar om de webinterface Vigorap 800 te benaderen, ik zou graag de naam van het wifi netwerk aanpassen en ik moet ook nog enkele aanpassingen maken ivm een alarm en een pin apparaat.
Als ik de Vigorap 800 reset naar de factory settings krijgt hij als het goed is automatisch het ip adres 192.168.1.2, via deze weg zou ik de webinterface moeten kunnen benaderen. Het probleem is dat de Experia ip adressen met 192.168.2.x uitgeeft... Ik heb de manual gevolgd, een computer rechtstreeks via ethernet op de vigorap aangesloten zonder dat deze verder een netwerk had... Maar ook zo geraak ik op een enkele manier in de Vigor ap 800. Als ik de Vigorap aansluit op de experia dan maakt hij wel een eigen wifi netwerk aan en krijg ik ook verbinding met het internet, hij doet het dus wel.
Is er iemand die me hierbij zou kunnen helpen? Ik werk voornamelijk op een macbook air, als ik het hiermee kan oplossen zou dat fijn zijn. Verder heb ik nog de beschikking over een laptop met windows vista en heb ik nog een sitcom X5 N600. ik had gehoopt dat ik de Experiabox kon vervangen door de sitcom, maar dit lukt niet omdat de internetlijn die ik heb een isdn lijn is en ik een annex b modem nodig heb. De sitecom is een annex A router.
Als het mogelijk is om de Experiabox enkel te gebruiken om de verbinding te maken met kpn en verder de sitcom modem kan gebruiken zou dat ook een winst zijn. Zo heb ik meer controle over de instellingen. De experia is toch eerder beperkend.

Alvast bedankt,
Jonas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sluit de AP bedraad aan en geef je laptop een vast ip adres (bijvoorbeeld 192.168.1.3).
Bezoek dan http://192.168.1.2 (admin/admin) en verander het ip-adres van de AP in 192.168.2.253.

[ Voor 133% gewijzigd door Dav1d op 13-04-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Dat je je PC rechtstreeks aan het AP verbond heb je prima gedaan.
Je had hem echter alleen nog een vast iP moeten geven.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit ook geprobeerd.

Als ik mijn AP800 echter een statisch ip adres geef kan ik geen verbinding meer maken met het internet waardoor ik ook de webinterface niet kan bereiken.
Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het statisch ip adres wat jij gebruikt valt deze in de range van de DHCP op de modem?

Wat gebeurd er als je het AP een ip adres laat verkrijgen van de Modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet je PC op een vast IP adres, bv. 192.168.1.150 , netmask 255.255.255.0 (gateway mag leeg). DNS ook leeg of automatisch laten staan.

PC aansluiten op de AP800 (geen andere apparaten aansluiten).

Ga naar 192.168.1.2, en configureer EERST je WiFi, SSID, wachtwoord etc.... Pas op het laatst, pas je het IP aan naar 192.168.2.200. Nadat je APPLY of OK hebt gedrukt, de AP800 van de stroom af halen en weer aanzetten. De PC moet dan al op "automatisch staan".

Sluit de Experiabox aan.

Nu moet alles werken, en als je het internet op kan, moet je ook op de AP800 kunnen, door naar 192.168.1.150 te gaan.

Controleer of de DHCP range bij de Experiabox to maximaal 192.168.1.149 gaat.
Pagina: 1