Advies gevraagd: Budget laptop voor 2.5 jaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie12340
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-05 15:56
Hallo Tweakers,

Ik ben opzoek naar een budget laptop (liefst onder €550) waarmee ik voor de overige 2 jaar van mijn middelbare school mee door kan.
Ik wil deze laptop gebruiken voor tekstverwerking en internet maar ook voor programeren met programma's zoals Sublime en NetBeans.
Dat de laptop zwaar en dik is doet mij niet zo veel maar een redelijke kwaliteit scherm zou zeker een pro zijn.
Voor de rest wil ik graag op deze laptop Fedora kunnen draaien.

Persoonlijk dacht ik aan de Packard Bell Easynote TE69-HW1443NL8.1no
pricewatch: Packard Bell Easynote TE69-HW1443NL8.1no
voor €415,-

en een Crucial M500 240 GB SSD
pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB
voor €95,-

Graag advies over deze combinatie, en eventuele andere mogelijkheden.
Of zou het misschien toch slimmer te zijn om nog even door te sparen en een wat duurdere laptop te kopen?

Alvast heel erg bedankt _/-\o_

Sander/sammie12340

[ Voor 7% gewijzigd door sammie12340 op 12-04-2014 23:28 . Reden: Bijvoegen link naar pricewatch voor SSD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
goedkope optie:
Dell Inpiron 15: http://www.dell.com/nl/p/...model_id=inspiron-15-3537
Als je, je hier inschrijft krijg je nog 10% korting: www.dell.nl/vip

Duurdere optie:
reviews: Laptop Best Buy Guide: april 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:31
die Dell Inspiron 15 zou mijn keuze niet zijn. alleen al vanwege de 4 cells accu
Deze accu's hebben te weinig capaciteit, daar haal je de 2 uur niet mee.

Ik had hem ook in mijn Latitude e5430. maar heb erl een 6 cells accu in gekocht.
Dit omdat de 4 cells binnen een jaar al merkbaar terug liep en net nog een uurtje haalde.

De 6 cells accu is wel fijn, die geeft 3 tot 5 uur werktijd
En nu na een jaar gebruik is ie nog nauwelijks terug gelopen in capaciteit.

De losse accu is duurder als een laptop in die prijsklasse kopen waar al een 6 cells in zit.

Ik vind de door de TS aangehaalde Packard Bell Easynote eigenlijk wel een hele leuke laptop voor het geld. en daar kan de Dell Inspiron 15 niet aan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 19:46
Ik zal echt niet een Packard Bell kopen, als je zo'n ding van binnen openhaald valt alles uitelkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
fvdberg schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:42:
Ik vind de door de TS aangehaalde Packard Bell Easynote eigenlijk wel een hele leuke laptop voor het geld. en daar kan de Dell Inspiron 15 niet aan tippen.
De specs zijn leuk ja, maar hoe is de bouwkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Prijs is nu heel erg laag voor dit performance niveau. Voor een i3 4000M die wat meer energie verbruikt maar wel ongeveer gelijk presteert betaal je flink meer. Zie: pricewatch: Lenovo Essential B5400 (MB82GMH) Je hebt dan wel een Lenovo die naar mijn idee een betere kwaliteit levert en sowieso een veel beter toetsenbord.

Ik zou zeggen ga eens kijken bij de MM of Saturn daar hebben ze dit model vast wel staan. Ik zie dat de Acer Aspire E1 dezelfde body en toetsenbord heeft. Dus je kunt ook even aan een goedkope Acer voelen ;).

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 13-04-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:31
wappiewappie schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:56:
[...]

De specs zijn leuk ja, maar hoe is de bouwkwaliteit?
allicht beter als die van de dell. die vallen me de laatste 3 series erg tegen. vooral de hoeken van het scherm en onderaan zijn erg zwak tegenwoordig.

maar wat voor bouwkwaliteit kan je in deze prijsklasse verwachten?

als je echt een serieuze bouwkwaliteit wil moet je het budget zo'n 150 euro verhogen naar 700. en dan heb je nog steeds ongeveer dezelfde specs als die packard bell.

als de ts voorzichtig met de laptop om gaat is 2,5 jaar geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Wil je veel typen zou ik dit toetsenbord goed bekijken. Dat is toch wel iets wat je vaak doet bij schoolwerk en programmeren :P. Ik vind het niks, maar ook op Notebookcheck zijn ze niet te spreken over dit type toetsenbord van Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oljoner
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-05 10:35
Programmeren op 1.366 x 768 resolutie is imo ergerlijk, verticaal veel te weinig ruimte. Deze resolutie heb ik zelf ook op m'n laptop (lenovo x200), maar om te programmeren loop ik hierdoor uiteindelijk altijd naar mijn desktop..

[ Voor 11% gewijzigd door Oljoner op 15-04-2014 09:05 ]

Pagina: 1