Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Tegenvallende ervaring met het LCD scherm

Pagina: 1
Acties:

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-11 11:34

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Topicstarter
Dag Tweakers,

Ik heb nu al een jaar het genoegen om eigenaar te zijn van een Asus R500VD-SX093V. http://tweakers.net/price...2/asus-r500vd-sx093v.html

Prima laptop. Uiteindelijk ook voorzien van een Samsung 64 GB SSD en een HDD caddy voor de 500 GB HDD om een tiptop laptopje te hebben.

Echter is er iets wat me nu al heel vaak dwarszit en dat is de slijtage op het uiterlijk van dit beestje. Nu merk ik wel de krasjes van de behuizing en dat kan ik nog wel bedenken.

De hoofdergernis is voornamelijk het scherm. En misschien komt het door het vele reizen dat ik doe met de laptop, natuurlijk in een stevige hoes die vervolgens waar in mijn rugzak zit.

Hoe dan ook: Ik zie steeds meer witte stipjes (Zichtbaar op lichte vlakken/kleuren) op bepaalde plekken. Op een bepaalde plek heb ik zelfs een paar strepen die zichtbaar zijn op zwarte achtergronden en als het scherm uit staat zie ik een paar 'putjes' in het scherm zelf.

En dit is vreemd omdat de laptop verder gewoon netjes wordt gebruikt maar het lijkt alsof hij er slechter uitkomt zien nadat ik een reisje ermee hebt gemaakt.

Wat kan ik het beste doen om het probleem op te lossen? Vervangen is geen probleem, omdat ik handig genoeg ben om het LCD paneel te vervangen. Maar als ik dit doe: Wat kan ik doen om verdere schade te voorkomen? Ik heb via Ebay al een screenprotector (voor een laptop nota bene) kunnen vinden voor een paar euro.

Maar ik hoor graag van jullie wat oplossingen en tips!

P.S. Ik weet in hoe verre ik hier garantie op heb, sinds de laptop nog maar een jaar oud is.

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:22
Dit is waarschijnlijk het toetsenbord wat het scherm raakt tijdens transport. Voor je je scherm dichtdoet er een doekje tussendoen. Hier zijn speciale voor maar je kan er ook zelf een maken.

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Topicstarter
Zijn die doekjes ook ergens te krijgen? :)

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
bij de doekjes winkel...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Post eens wat foto's... en maak hem eens schoon (LCD schoonmaak spul, geen water/zeep!! -- gebruik de handleiding, daar staat vaak in hoe/wat, komt soms precies met bepaalde coatings).

Als er echt defecten zijn op het paneel, dan zou je waarschijnlijk gewoon garantie kunnen claimen. Zorg wel voor een backup overigens.

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Topicstarter
http://imgur.com/WbvN7cG

http://imgur.com/AgfymKM

http://imgur.com/y434FGd

Hier een linkje naar de foto's. :) Geen zorgen, als iemand ervoor zorgt dat zijn scherm schoon blijft ben ik 't wel.

[ Voor 20% gewijzigd door RavonsDaro op 14-04-2014 13:52 ]

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-11 02:06

auto660

1991 240 GL Brick

Dat ziet er wel uit alsof je scherm je toetsen raakt tijdens transport, daar hebben alle acer laptops op mijn school ook last van, zelfs de macbook air's hebben er last van. Dit kom je vaak tegen bij laptops die zo dun mogelijk willen zijn.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Topicstarter
Jammer maar helaas dan. Ik heb Asus gemaild in de hoop dat dit qua garantie nog gecovered wordt. Maar aan de reply van de medewerker te zien kan ik dat op m'n buik schrijven.

Gelukkig ben ik handig genoeg om het paneel zelf te vernieuwen. En aangezien Asus daar bijna een half fortuin voor vraagt, zijn de kosten van een nieuw scherm en de tijd ervoor nodig peanuts. :)

Dan maar een screen protectortje erbij.

Jammer dat de modernisatie niet helemaal feilloos is.
Pagina: 1