Hallo
Ik probeer een NFS share op te zetten op een NAS4Free server waarvan ik een directory wil mounten op pc's.
Echter kan ik hem niet mounten in windows.
Ik volg hiervoor onder andere deze guide:
http://www.hackourlife.co...x-nfs-share-on-windows-7/
De server share staat als volgt ingesteld:

Ik kan vervolgens prima verbinden via een third party programma (NFSclient) zonder verdere authenticatie (wat ik ook wil bij deze share):

Als ik hem echter probeer te mounten vanuit windows wil het niet.
NFS spullen zijn geinstalleerd bij windows programma's en onderdelen.
Bij deze computer voeg ik een netwerkverbinding toe:

Ik heb diverse adres opties geprobeerd:
192.168.1.250/public
192.168.1.250/Data/public
192.168.1.250/mnt/Data/public
En die opties met \\ aan het begin en met backslashes in plaats van forward slashes (just to be sure).
De meeste opties geven een foutmelding (pad kan niet gevonden worden), maar sommige geven een inlogscherm. Echter heb ik geen idee wat ik hier in moet vullen.
Bij NFSclient hoef ik ook geen credentials op te geven (wat ik ook wil). Lege credentials kunnen ook niet.
In het kort
Wat moet er nou precies staan als adres?
Wat moet ik met dat inlogscherm?
alvast bedankt
timberleek
edit:
Het idee is dat de public map een shared map wordt die zonder inloggen te benaderen is. Het liefst wil ik hem gewoon als mount hebben op de computers in huis (het makkelijkst in combinatie met digibeten).
Ik probeer een NFS share op te zetten op een NAS4Free server waarvan ik een directory wil mounten op pc's.
Echter kan ik hem niet mounten in windows.
Ik volg hiervoor onder andere deze guide:
http://www.hackourlife.co...x-nfs-share-on-windows-7/
De server share staat als volgt ingesteld:

Ik kan vervolgens prima verbinden via een third party programma (NFSclient) zonder verdere authenticatie (wat ik ook wil bij deze share):

Als ik hem echter probeer te mounten vanuit windows wil het niet.
NFS spullen zijn geinstalleerd bij windows programma's en onderdelen.
Bij deze computer voeg ik een netwerkverbinding toe:

Ik heb diverse adres opties geprobeerd:
192.168.1.250/public
192.168.1.250/Data/public
192.168.1.250/mnt/Data/public
En die opties met \\ aan het begin en met backslashes in plaats van forward slashes (just to be sure).
De meeste opties geven een foutmelding (pad kan niet gevonden worden), maar sommige geven een inlogscherm. Echter heb ik geen idee wat ik hier in moet vullen.
Bij NFSclient hoef ik ook geen credentials op te geven (wat ik ook wil). Lege credentials kunnen ook niet.
In het kort
Wat moet er nou precies staan als adres?
Wat moet ik met dat inlogscherm?
alvast bedankt
timberleek
edit:
Het idee is dat de public map een shared map wordt die zonder inloggen te benaderen is. Het liefst wil ik hem gewoon als mount hebben op de computers in huis (het makkelijkst in combinatie met digibeten).
[ Voor 6% gewijzigd door timberleek op 12-04-2014 21:04 ]