Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mar88vdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:19
Ik heb nu bijna 3 jaar een Samsung Galaxy S2. Bij aanschaf heb ik een samsung S2 autohouder gekocht, later een extended battery kit en een 32 GB microSD Plus Class 10 UHS-I kaartje . In het begin had ik een hoesje voor de telefoon maar nu gebruik ik hem al een jaar zonder hoesje wat me prima bevalt. Daarnaast heb ik de S2 geroot en momenteel draait er BeanStalk 4.4.2 op.

Ik ben altijd erg zuinig op mijn telefoon(s) geweest. Wel natuurlijk zoals iedereen een paar keer laten vallen, maar nooit op harde ondergrond of van grote hoogte. De S2 heeft nog amper schade of krassen. Wel begint hij ondertussen wel te verslijten en wat meer serieuze kuren te krijgen:
- Opladen thuis lukt nog alleen met één specifieke kabel (die niet van mij is)
- Opladen in carkit werkt niet altijd meer
- Telefoon valt soms uit, wordt soms erg warm...
- ...waarbij de batterij er snel leeg raakt en soms ineens een 20% drop heeft

Samenvattend: ik ben gewoon toe aan een nieuwe. Normaal gesproken zou ik een selectie maken uit de meest recente (dure) telefoons maar omdat ik binnenkort een appartment ga kopen (en moet meubileren) moet ik het met wat minder budget doen.

Functionaliteiten die ik nu veel gebruik:
+ navigatie (incl. verkeersinformatie)
+ opslag en afspelen van muziek (zo'n 25GB aan muziek nu op mijn S2)
+ whatsapp / bellen
+ persoonlijk/zakelijk: agenda (afspraken plannen) en mail
+ (vakantie)foto's maken
(+ rooten / tweaken)

Functionaliteiten die ik weinig gebruik:
- mobiele games
- bekijken video's / films

Wat ik zou graag zien in mijn nieuwe telefoon:
+ degelijk is en min. 2 jaar mee gaat (bij voorkeur te gebruiken zonder hoesje)
+ bij voorkeur dat mijn microSD-kaartje erin kan (anders 32GB opslag)
+ aansluit op de functionaliteiten die ik gebruik (privé en werk)
+ en dus ook een goede camera heeft
+ liefst onder de € 450,- (of wat meer i.c.m. goede autohouder)

Wat mij aan de S2 bevalt is de compactheid en omdat ik weinig games en videos speel heeft een groot scherm voor mij weinig meerwaarde (maar misschien weet ik gewoon niet wat ik mis?). Na 3 jaar zijn de schermen wel een stuk groter geworden en in principe heb ik daar ook niet heel veel bezwaar tegen. Ik heb ondertussen zelf al wat vooronderzoek gedaan en kwam bij de onderstaande opties, waarbij ik meteen de voor de plussen en minnen voor mij heb vermeld.
LG Nexus 5 (32GB versie, rond de € 460,-)
+ tweakbaar
+ goed scherm
+ best degelijk
- geen microSD slot
- matige camera
- gemiddelde batterijduur

Samsung S4 (active) (16GB rond de € 350,-)
+ S4 active zou degelijk zijn, dus ik verwacht dat een hoesje niet nodig is
+ microSD slot
+ goede camera
+ de normale S4 heeft € 100,- cashback actie
- veel van hetzelfde / weer samsung
- meestal veel bloadware dat ik niet gebruik (maar ik kan hem vast rooten)
- batterijduur is mij nog onduidelijk

LG G2 (32GB rond de € 520,-)
+ scherm
+ goede prestaties
+ goede accuduur
+ goede camera
- geen microSD slot
- misschien wel te groot voor mij
- ziet er wat goedkoop uit (en dat is hij niet)
- te duur

Sony Xperia Z1 compact (16GB rond de € 450,-)
+ goed scherm
+ presteerd goed volgens reviews
+ goede accuduur
+ kleiner
- glas! breekbaar / krassen

Een andere optie zou zijn om een iPhone 5s via mijn werk te regelen. Daarbij moet ik € 400,- zelf bijbetalen. Ik ben alleen niet echt een apple-fan en door het ontbreken van de mogelijkheden om te rooten etc. is die misschien wat te saai voor mij. En waarschijnlijk is het de 16GB versie.

Graag jullie advies / tips.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:18

two

Even over iOS: Al ben ik zelf fan van Android, gejailbreakte apparaten werken heerlijk! Vrijheid is dan al een stuk groter.

Signature

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
De G2 32gb versienummer voor ongeveer 320 euro te koop, kijk maar eens in het G2 topic.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 16:01
En tevens: de Z1 Compact heeft toch echt wel de mogelijkheid tot een microSD kaart :)
Om verwarring te voorkomen, bij de Xperia lijn is het de shatterproof sheet op het glas wat redelijk snel krast, niet het glas zelf. Bij de Xperia Z2 gebruikt Sony deze sheet niet meer. Hierbij moet ik zeggen dat de kleine krasjes veel minder opvallen op een witte Xperia telefoon; bij mijn witte Xperia Z moet je heel goed kijken onder de juiste hoek wil je de krasjes zien, bij de zwarte Xperia Z1 zie je het veel duidelijker.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• mar88vdv
Ok, ik heb niet goed opgelet bij de Z1 compact dus. Bedankt voor de info, heb het meteen aangepast. Het is in ieder geval wel een extra plus dan. Dat maakt hem steeds interessanter.

Het G2 topic heb ik ook doorgelezen. Prijs is mooi, maar er zitten wel nog wat haken en ogen aan als ik het zo lees.

Een iPhone jailbreaken had ik ook nog maar weinig van gelezen. Zal ik ook nog meenemen in de overweging.

Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door mar88vdv op 12-04-2014 23:46 ]

• mar88vdv
Ik heb me ondertussen wat meer verdiept in de Xperia Z1 compact. Ik maak me wel zorgen over de krasgevoeligheid en ik heb nog nergens een duidelijke oplossing gezien.

Die anti shatter film is het eerste wat ik er zelf af zou halen. Want ik wil niet tegen een gekrast scherm aankijken (ook al is het niet het glas waar de krassen op zitten) en de krassen komen uiteindelijk toch wel. Misschien een screen-protector als vervanging (wat vaak te kosten gaat van de kwaliteit van het beeld). Maarja, dan ook de achterkant nog.

Ook over de camera is niet iedereen even lovend.

Toch sluit juist die telefoon het meeste aan op mijn wensen, denk ik.
Pagina: 1