Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• xdizzy12
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 23:13
Belangrijk om alles door te lezen voordat je een antwoord formuleert!

Goedendag beste tweakers! Ik heb al eerder een post geplaatst over een €250 euro telefoon en hier zijn enkele kandidaten uit gerold. Enkele heb ik al afgestreept omdat ze niet aan mijn persoonlijke eisen voldoen en ik heb enkele andere toegevoegd die ik ben tegengekomen.

Persoonlijk zit ik voornamelijk te twijfelen tussen de Samsung Galaxy S3 en de LG Optimus G. Deze lijken me aan elkaar gewaagd. Maar ook de andere modellen zijn voor mij interessant.

Ik heb op zich weinig voorkeur voor bepaalde merken, maar ik heb toch een wantrouwen naar nieuwe, onbekende merken. Dit omdat ze nog niet goed getest zijn en erg onvoorspelbaar zijn met o.a. garantie en service.

Nu heeft de Optimus G de optie tot 4G. Nu is dat momenteel niet echt een belangrijk punt voor mij, omdat mijn provider (AH mobiel) geen 4G heeft (geloof ik?). Maar ik heb geen enkel idee wat mijn situatie na september dit jaar is. Mogelijk kan ik dan namelijk voor een goed abonnement gaan en hier 4G bij kiezen.

Punten die voor mij belangrijk zijn
  • Camera, want ik maak graag foto's. Het moet een goede camera zijn die scherpe foto's maakt. Dit is een heel belangrijk punt voor me.
  • HD scherm (720p/1080p), want ik kijk graag films en foto's op mijn mobiel.
  • Accu, want ik zal hem zeer veel gebruiken.
  • Simlock vrij want ik heb geen stabiel inkomen voor een abbonement en ik wil van provider kunnen wisselen wanneer het mij uitkomt.
  • Micro-SD slot, of een andere goedkope optie met veel geheugen, want ik wil heel veel muziek, films en foto's kunnen opslaan.
Mocht je zelf nog een mobiel kennen die aan mijn eisen voldoet, laat het ff weten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Huawei Ascend G700 Zwart€ 193,99€ 193,99
1Huawei Ascend P6 Zwart€ 249,99€ 249,99
1LG Nexus 4 16GB Zwart€ 245,95€ 245,95
1LG Optimus 4X HD Zwart€ 244,95€ 244,95
1LG Optimus G 16GB Zwart€ 244,95€ 244,95
1Samsung Galaxy S III 16GB Blauw€ 222,-€ 222,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.401,83

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 22:18
De p6 heb ik gehad, heeft niet zo'n hele goede accuduur.
S3 is de smartphone die bij mij net eruit sprong qua accuduur.

• xdizzy12
De S3 heeft van alle genoemde modellen sowieso de beste accuduur. Dat weet ik al.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik heb de S3 gehad en vond de accu dramatisch.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Inderdaad, de S3 heeft een hele matige accuduur. Deze mening is gebaseerd op ervaring met meerdere toestellen.

De LG Optimus G heeft daarintegen juist een goede accuduur. Daarnaast is hij op zo'n beetje alle punten net wat beter dan de S3. Hij is dan ook een halve generatie nieuwer. Ik heb ze uitgebreid vergeleken.
- Meer premium uitstraling in mijn ogen.
- Beter scherm, scherper, helderder (volgens mij).
- Wat sneller, minder lag.
- Veel stabieler.
- Veel betere accuduur.
- Betere camera, hoewel de implementatie beter kan.
- Meer geheugen (de versie die mijn dochter heeft).
- 4g ondersteuning.

De S3 heeft een paar pluspunten:
- Betere flits.
- De Wolfson DAC van de S3 is heel goed, hoewel de audio van de Optimus G ook goed is.
- De S3 heeft een verwisselbare accu en een micro Sd slot.
- De S3 is wat lichter (wat je net zo goed een nadeel kan vinden) en dunner.
- Meer accecoires beschikbaar.

Voor mij zou het een no brainer zijn, ik zou zeker de voorkeur geven aan de Optimus G.

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11 11:23
Zou tweedehands een optie zijn? Dan zou je wellicht naar de Nexus 5/Galaxy S4 kunnen kijken

• xdizzy12
Nee, tweedehands is geen optie voor mij. Ik wil een nieuw toestel met garantie. Dit toestel MOET echt een lange tijd kunnen overleven, want in het 3e kwartaal van dit jaar heb ik geen contract meer en geen inkomen en heb ik geen garantie dat ik daarna een baan kan krijgen.

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:09
Ik zou de Nexus 4 in jouw geval niet aanraden. Heb deze telefoon zelf en ben er nog steeds érg tevreden mee, maar de camera is niet geweldig evenals de accu. Je hebt wel goede software ondersteuning, wat wel fijn is als je nog een lange tijd ermee moet doen (waarschijnlijk binnenkort wel alleen nog maar via custom-ROMs, aangezien de telefoon nu 1,5 jaar oud is).
Pagina: 1