gebruikte Windows 7 op nieuw moederbord installeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRR
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-02-2024
Sinds kort moeten we overstappen op een nieuwere Windows versie (xp-->W7 of W8).
Had ik een vraag of ik me oude Windows 7 kan herinstalleren op een nieuwe moederbord?
Want het oude moederbord waar die is aan gekoppeld is een beetje aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ja dat kan, als Windows bij activatie zegt dat het niet lukt moet je een nummer bellen bij MS waar je dan een nieuwe code krijgt die je moet intypen om je Windows te activeren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Bij een OEM versie kan MS moeilijk gaan doen, maar denk t niet.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thulium
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-04 10:28
Wat je het beste kunt doen voordat je je moederbord wisselt is je systeem syspreppen, nadat je zoveel mogelijk device drivers die je niet meer hebt, hebt verwijderd :)

Daarmee haal je alle UUID's uit je systeem, verwijder je koppelingen tussen devices e.d. waardoor je systeem (soort van, want je hebt nog steeds je user account enzo) clean is. (Dan heb je bv. geen last van spooknetwerkkaarten of andere devices die je eerst wel had en nu niet meer hebt)

Maar zorg, zoals vanzelfsprekend, wel voor een goede backup, het blijft natuurlijk mogelijk dat je installatie geen zin heeft om te verhuizen en d'r mee uitscheidt als je de andere hardware eronder gezet hebt.