Blu Ray, geen geluid via HDMI

Pagina: 1
Acties:

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:18
Groeten,

Ik ben in het bezit van een Panasonic Blu Ray speler, Panasonic Led TV en een Yahama Receiver en 5.1 setup is als volgt:

Blue Ray > HDMI IN DVD (Receiver)
Receiver HDMI OUT => TV HDMI IN

Beeld is perfect, werkt prima. Maar ik heb geen geluid, helemaal niks!

Ik heb alle instellingen doorlopen en uren gezocht op het net, maar ik krijg het niet aan het werken. HDMI audio staat aan bij de instellingen van de Blu Ray, heb al eens PCM / Bitstream gewijzigd al zou dit geen probleem mogen geven. Eveneens vanalles met de receiver geprobeerd. Staat op auto decoder en het kanaal staat op DVD.

Iemand een idee wat er hier scheelt?

* Andere HDMI kabel al geprobeerd.
* Receiver werkt prima met Xbox en digitale Tv.
* Setup werkt wel met analoge (red en white) audio. Dan is er WEL geluid maar enkel stereo en dat is niet echt de bedoeling.

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12 16:24
Welke audio streams heb je al geprobeerd? Dolby Digital, DTS etc. etc.

Het kan zijn dat de BD HD streams verzend die de Yahama niet kan verwerken.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Welke audioformaten ondersteund je receiver? Xbox is volgens mij Dolby Digital 5.1, maar Blu-ray kan ook DTS-HD zijn of Dolby TrueHD.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Darks
Alvast bedankt voor de reacties

Wel, ik heb het instructieboekje er even bij gehaald en de receiver ondersteunt volgende formaten:

- Dolby Digital
- Dolby Pro Logic / Pro Logic II
- DTS
- Virtual Cinema DSP
- Silent Cinema TM

Ik heb ook net een gewone DVD getest die normaal enkel Dolby Digital is maar ook daar geen geluid. En ook al is het DTS-HD bv, zou hij toch gewoon moeten omvormen naar Dolby Digital?

Nog even melden dat ik mijn Xbox eigenlijk altijd optical heb aangesloten.

Bij troubleshooting in de manual lees ik bij no sound, 'audio signals input at the HDMI jack or not output from any speaker terminals => Make an analog or digital connection beside the HDMI connection. ' Leuk, maar daar heb ik nu niet veel aan. Ik was van mening dat HDMI altijd video & audio draagt?

Begint te vrezen dat het ofwel een nieuwe receiver gaat worden of een nieuwe BR speler. Wel jammer want ze zijn beiden nog in prima staat.. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Darks op 12-04-2014 22:21 ]

• Mick1990
  • Niet online
Probeer eens één van die audioformaten te kiezen in het filmmenu, als het goed is moet het dan gewoon werken. Volgens mij kun je in je Blu-ray speler ook instellen dat hij bijvoorbeeld standaard Engels Dolby digital 5.1 moet gebruiken.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

Darks schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 22:20:
En ook al is het DTS-HD bv, zou hij toch gewoon moeten omvormen naar Dolby Digital?
Nee, als je DTS HD speelt wordt het lastig om daar iets als Dolby Digital van te maken. Kans is wel aanwezig dat je dan gewoon de core-track van de DTS HD pakt en reguliere DTS hebt.
Nog even melden dat ik mijn Xbox eigenlijk altijd optical heb aangesloten.
Heb je überhaupt wel een device werkend gekregen zoals je wilt, dus met alleen HDMI?
Bij troubleshooting in de manual lees ik bij no sound, 'audio signals input at the HDMI jack or not output from any speaker terminals => Make an analog or digital connection beside the HDMI connection. ' Leuk, maar daar heb ik nu niet veel aan. Ik was van mening dat HDMI altijd video & audio draagt?
Welke receiver heb je? Ssowieso altijd handig te apparaten benoemen aangezien "een Panasonic Blu-rayspeler niets zegt. Zometeen heb je een receiver met HDMI Switching in plaats van Processing en dan kunnen we stoppen met zoeken. Enige manier om daar achter te komen is naast het merk ook het type te noemen.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 12-04-2014 23:18 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Darks
Neen, ik heb nog niets werkend gekregen met enkel HDMI.

Receiver betreft een Yamaha HTR-6230, BR is een Panasonic DMP-BD75.

De handleiding van de receiver is dus nogal vaag maar ik vermoed dus al dat ik er nooit audio via HDMI uit ga krijgen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Een Yamaha HTR-6230 heeft HDMI Switching een geen processing, of hoe Yamaha het noemt "audio pass-thru". Zie ook de handleiding waar je zelf aan refereert.

Dus goede leer voor de volgende keer: meteen merken én types noemen. En men niet op het verkeerde been zetten/verkeerde informatie geven door te zeggen dat het met andere apparaten wel werkt als dat dus niet zo is en het niet op vergelijkbare manier is aangesloten.

• Mick1990
  • Niet online
Hetgeen betekent dus dat DTS en Dolby Digital wel werkt, maar dat DTS-HD en Dolby Digital True HD dus niet werkt, maar alleen doorgegeven kunnen worden (Pass-thru). Als je dus bij je film instelt dat je DTS of Dolby Digital 5.1 als geluid wilt, dan moet dat gewoon prima werken.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mick1990 schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:01:
Hetgeen betekent dus dat DTS en Dolby Digital wel werkt, maar dat DTS-HD en Dolby Digital True HD dus niet werkt, maar alleen doorgegeven kunnen worden (Pass-thru). Als je dus bij je film instelt dat je DTS of Dolby Digital 5.1 als geluid wilt, dan moet dat gewoon prima werken.
Nee, hetgeen betekent dat de receiver niets met geluid over HDMI kan. De receiver stuurt beeld en geluid domweg door naar de aangesloten TV en stuurt het geluid niet over de 5.1. Daarvoor moet je HDMI Processing hebben en dat heeft de Yamaha van TS niet. Heeft verder niets te maken met maximaal DTS of DTS HD. Als je receiver HDMI Switching heeft zal je voor audio nog een extra audio kabel moeten leggen. Zoals TS ook met de Xbox heeft gedaan.

• Mick1990
  • Niet online
Ah, my bad. Maar zolang de TV van de TS (een deel van) deze audioformaten kan verwerken, dan volstaat een optische audiokabel van de Tv naar de receiver toch?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Inderdaad, als de TV via de Audio Out zowel DTS als Dolby Digital 5.1 uit stuurt maakt het niet uit of je een optische kabel trekt vanaf de Blu-rayspeler naar de receiver of de Optical Out van de TV gebruikt.

• Darks
Wel, bedankt voor de reacties en advies.

Ik ga een upgrade doen naar een RX-V375, die is nu scherp geprijsd. Er komt dit jaar wsl nog een en ander bij en dan ga ik sowieso in de problemen komen door een gebrek aan HDMI connecties.

Pagina: 1