Toon posts:

Eyefinity HD 6970 op 3x samsung syncmaster 940bw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allen,

Ik heb al heel wat afgezocht, heel wat gelezen in zowel nl als USA forums maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden.

Dit zal waarschijnlijk het zoveelste eyefinity probleem zijn maar ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb een HD 6970 DCII met daarop 3 samsung syncmasters 940 BW die een Max resolutie ondersteunen van 1440x900.
Hierop wil ik een eyefinity setup hebben, maar dat krijg ik niet voor elkaar.

2 schermen zijn aangesloten via de 2 dvi aansluitingen konden videokaart en de 3e is via een actieve displaypoort adapter aangesloten op de displaypoort.

Nu zit het probleem in het 3e scherm, in ati catalist word dit 3e scherm gezien als onbekend pnp scherm en de resolutie staat vast op 640x480, ik kan geen enkel andere resolutie aanklikken.
Zelfs niet als dit scherm het enige aangesloten scherm is.

Doe ik iets fout, of is de adapter niet goed? De adapter is een delock en ondersteunt een Max resolutie van 1920x1200. Volgens de site ondersteund hij ook de eyefinity setup.

Ik heb ook geprobeerd aparte displaydrivers te installeren voor het scherm maar ook dit mocht geen verschil maken.

Wie heeft een oplossing voor mij?

Gr. Michael

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-02 11:44

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Mischien een domme vraag maat heb je all eens een van de andere schermen eraan gehangen en gekeken of het probleem,zich voor doet. Of misschien even een andere monitor/tv eraan hangen als dat niet lukt eventueel een passieve adapter?

en als laatste heeft de kaart niet een max resolutie en geldt deze niet voor een eyefinity setup? Kan me voor stellen dat wanneer men een max resolutie van 2560x1600 heeft dit geld voor alles en niet voor een enkel scherm?

edit: resolutie zou geen probleem moeten zijn amd geeft aan dat je maximaal 2560x1600 per beeldscherm hebt

zaten er misschien drivers of software bij de adapter

[ Voor 15% gewijzigd door Splitinfinitive op 12-04-2014 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet een van de andere schermen aan de adapter gehangen, ik heb wel, voordat ik wist dat ik een actieve adapter nodig had gebruik gemaakt van een displayport naar dvi kabel, dus een passieve adapter.

Dan werkt het scherm op iedere resolutie.

Je laatste opmerking volg ik niet helemaal, de kaart heeft vast een maximale resolutie ja, maar dit staat toch los van de schermen?

Ik had al 2 schermen op eyefinity gezet en dan heb ik een resolutie van 3000x nogwat.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04:52

fynrd1

Fooled by Randomness

Splitinfinitive schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 17:13:
Mischien een domme vraag maat heb je all eens een van de andere schermen eraan gehangen en gekeken of het probleem,zich voor doet. Of misschien even een andere monitor/tv eraan hangen als dat niet lukt eventueel een passieve adapter?

en als laatste heeft de kaart niet een max resolutie en geldt deze niet voor een eyefinity setup? Kan me voor stellen dat wanneer men een max resolutie van 2560x1600 heeft dit geld voor alles en niet voor een enkel scherm?
Deze kaart kan 6x1080p schermen aansturen in eyefinity, dus wat dat betreft zit de TS ver van de limieten af. Wat doet je scherm als je die alleen aansluit dmv de actieve adapter? Het lijkt daar een probleem te zijn, aangezien je configuratie eigenlijk zou moeten werken.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Misschien heb je hier iets aan:

Update - there is a switch on the card that can select single link & dual link. All due to there is only 6 deck slots in the AMD GPU , ASUS needs to do this to make sure people able to use dual link after the switch, so:

Factory switch : single link x2 + 4 DP
After switch : 3DP + single link + dual link

Dus misschien moet je hem op een andere DP zetten of de swwitch op factory zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door fynrd1 op 12-04-2014 17:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de overige schermen uitschakel in CCC dan blijft degene op de adapter staan op 640x480.

Die switch zal ik even voor moeten kijken, ik ben op dit moment niet thuis.

Keep you posted!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 17:34:
Als ik de overige schermen uitschakel in CCC dan blijft degene op de adapter staan op 640x480.

Die switch zal ik even voor moeten kijken, ik ben op dit moment niet thuis.

Keep you posted!
Het lijkt meer op een falende adapter, maar ik heb helaas geen ervaring met de actieve versies.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Ligt aan de actieve dp adapter :-P koop een andere en je probleem is opgelost.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, fraai is dat dan, hij is gloednieuw! Dan ga ik maar even een mailtje sturen naar de winkel!

Kan iemand een adapter aanraden?

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-01 18:40
pricewatch: Sapphire Kabel ACTIVE mini DP-to-DVI

Deze gebruik in in mijn eyefinity setup. Ik heb 1 scherm met DVI en 1 met HDMI en laatste scherm met deze actieve adapter.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die had ik ook gezien, heb ik alleen de normale DP nodig.

Eerst even kijken wat de winkel mij vertelt.

Verwijderd

Topicstarter
Zo! Het werkt! Ik heb de sapphire adapter aangeschaft, na het aansluiten kreeg ik al direct beeld.

Bedankt voor de hulp!

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img841/1153/c9qm.jpg
Pagina: 1