Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WIFI van ziggo router/modem

Pagina: 1
Acties:

• Bart-k
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-02 22:21
Beste tweakers,

Onlangs overgestapt van de matige snelheden van 'online.nl'. Zo'n ZZP'er van ziggo heeft de boel even geïnstalleerd. Echter is de 'hoofd' aansluiting nu helemaal vooraan in ons studentenpand gevestigd.
In deze kamer haal ik gemakkelijk 21mbit, dikke prima. (we betalen voor 20mbit)

Alleen hoe verder je gaat hoe slechter het wordt... Ik zit één verdieping hoger en 2 kamers verder naar achteren. Ik ontvang maar liefst 0,7mbit... Net als mijn telefoon, wifi is dus praktisch onbruikbaar. (Ik schat dit op een afstand van 20 meter) Andere huisgenoten klagen ook.

Hoe los ik dit nou het beste op? Ben hier een leek in..

1. Via ziggo klagen voor een betere router?

2. Ziggo bellen en de router in bridge laten zetten en in dezelfde kamer een betere router installeren? (Kabels trekken is eigenlijk een beetje een no go ben ik bang. ) Zo ja welke..? De TP-Link TL-WR1043ND?
En als enige student in huis download ik ook veel en game ook, dus voor mijn game pc nog twee extra 'powerline adapters' Is dit handig? En zo ja welke...In combinatie met een degelijke router (geen verstand van 8)7 ) (budget max 150 totaal schat ik)

3. Powerline adapters gebruikers in combinatie met een nieuwe router en deze router centraal in het huis vestigen. (Echter zullen mijn mede studenten tevreden zijn met 7-10mbit.) Ik persoonlijk wil rond de 15mbit. En ik ben bang dat ik dit nooit ga halen over een wifi signaal...

Alvast vriendelijk bedankt!! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Bart-k op 12-04-2014 13:44 ]

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou homeplugs met ingebouwde access point proberen. Dan breng je wifi naar de goede plek.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
tip, test eerst even met homeplugs voor je eigen computer voor je een hele zooi met wifi gaat bestellen, homeplugs werken niet in elk huis even goed.

De EnGenius ECB-350 is misschien een optie. Wel wat prijzig maar hij heeft een flink betere zendkracht dan de tp-link en de ubee van ziggo

[ Voor 12% gewijzigd door Shamalamadindon op 12-04-2014 14:34 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• jeltek
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-02-2022
De tp link volstaat niet voor 4 personen? Voornamelijk mobiels en laptops..
Van die 4 personen ben ik eigenlijk de enige die goed gebruikt maakt van het internet. (Homeplugs/adapters)

Het is een vrij nieuw huis met dus goede kabels. Vermoed dat dit geen probleem is.
(Me broertjes account btw hehe)

[ Voor 5% gewijzigd door jeltek op 12-04-2014 18:18 ]

• Dav1d
  • Niet online
Ik zou het modem in bridge mode zetten en dan een D-Link DHP-1565 kopen. Dat is een draadloze router met ingebouwde powerline. Kost maar 23 euro bij Wehkamp :)

Als de wifi boven dan nog steeds slecht is, kun je daar alsnog een powerline/homeplug adapter plaatsen.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
jeltek schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 18:17:
De tp link volstaat niet voor 4 personen? Voornamelijk mobiels en laptops..
Van die 4 personen ben ik eigenlijk de enige die goed gebruikt maakt van het internet. (Homeplugs/adapters)
De tp-link volstaat wel wat betreft snelheid maar misschien niet wat betreft zendkracht.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Studentenhuis? Dan kan je toch gewoon UTP over de vloer trekken? Hebben we hier ook, werkt prima :+

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Kabletje naar boven leggen en daar een accesspoint plaatsen.

O ja, zendvermogen is leuk, maar je hebt aan twee kanten een zender/ontvanger...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Bart-k
Dav1d schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 18:54:
Ik zou het modem in bridge mode zetten en dan een D-Link DHP-1565 kopen. Dat is een draadloze router met ingebouwde powerline. Kost maar 23 euro bij Wehkamp :)

Als de wifi boven dan nog steeds slecht is, kun je daar alsnog een powerline/homeplug adapter plaatsen.
Aah dit is ook een goede oplossing inderdaad!! Misschien is dat dan wel het best.

Na wat googlen en jullie info heb ik de volgende opties gevonden voor ons huis.
Overigs de opstelling is : Begane grond :
Voorste kamer staat het ziggo modem (Persoon1). Kamer daarnaast zit 7 meter er achter (Persoon 2)
1e verdieping : Recht boven het modem (persoon3) En ik zelf zit boven persoon 2 (die het meest gebruik maakt van het internet...Het verst weg, erg praktisch haha)

1. Ziggo modem in bridge > TP-Link TL-WR1043ND voor al het wifi verkeer + 2 Powerline adapters voor mijn pc boven.

2. Ziggo modem in bridge > D-Link DHP-1565 (Wifi voor al me huisgenoten) > 1 powerline adapter voor mijn pc. (twijfel alleen of het wifi signaal voldoende is, kan er weinig over vinden tov de WR1043ND)

3. Ziggo modem laten wat het is en > http://tweakers.net/pricewatch/335923/tp-link-300-mbps-av500-wi-fi-powerline-extender-starter-kit.html
Op mijn kamer en dus versterkt wifi signaal voor de boven verdieping. En ik kan een utp kabel erin steken en in mijn pc pluggen.

Bij welke keuze verlies ik het minst in internetsnelheid?
Of zie ik nog iets over het hoofd?

Bedankt voor het meedenken (en jullie geduld :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Bart-k op 12-04-2014 21:19 ]

• Dav1d
  • Niet online
Allemaal min of meer hetzelfde. Kies wat je eigen voorkeur heeft.
Je kunt ook twee keer zo'n D-Link kopen en dan boven eentje gebruiken als extra access point.

De kans dat je de hele 20 megabit (vanaf volgende maand trouwens 30) via powerline haalt is redelijk groot.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:16

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dav1d schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 21:39:
Allemaal min of meer hetzelfde. Kies wat je eigen voorkeur heeft.
Je kunt ook twee keer zo'n D-Link kopen en dan boven eentje gebruiken als extra access point.

De kans dat je de hele 20 megabit (vanaf volgende maand trouwens 30) via powerline haalt is redelijk groot.
Je haalt gewoon 90Mb/s, want iedere PC switcht naar 100MB/s en minus de overhead haal ik persoonlijk gewoon die 90Mb/s (Mbit/MByte????), via LAN dan, mijn 40Mb/s KPN lijntje trek ik ook gewoon volledig binnen.

Het zijn ook nog redelijk el-cheapo dingen van elk 40 euro oid.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Bart-k
Mmm oke, optie 1 heb ik het beste gevoel bij. De andere opties met name optie 3 klinkt wat als een lapmiddel.Optie 1 is dat ook 25 euro duurder..(75 of een kleine 50 euro) Maar ja of dit het waard is? Heb helaas beperkte kennis op dit gebied.

Indien er andere suggesties zijn graag! Moet dit namelijk ook namens mijn huisgenoten regelen, dus het moet even in één keer goed.
(kleine subvraag, moet ik me nog gaan oriënteren wat de beste homeplug/powerline adapter is of maakt dit weinig verschil?)
Pagina: 1