Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Overdreven beveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 602 views

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Beste computerkenners,

Momenteel zitten wij in een zaak van een zelfstandig ondernemer dat bij een landelijk bekende formule is aangesloten. De ondernemer heeft weinig met de computer te maken alleen omdat hij op het netwerk zit van de formule hebben ze zijn pc sterk beveiligd. Dit tot vervelends toe, aangezien ik voornamelijk in het weekend werk en men dan op het hoofdkantoor vrij heeft, kan ik dus niets zonder 'hulp op afstand'. Enkele zaken die onder andere beveiligd zijn:

- De rechtermuisknop
- In het configuratiescherm zie ik alleen de Muis en Toetsenbord instellingen.
- Voor praktisch alles dat ik wil downloaden zoals Gimp, drivers voor de printer etc. heb ik admin rechten voor nodig.
- Uitvoeren.. is niet mogelijk.
- In Deze Computer is geen schijf te zien, enkel een diskette/floppy-ingang en een CD/ROM ingang. Er zijn 2 vrije USB poorten, als ik hiermee mijn telefoon koppel om op te laden werkt dit wel. Een handscanner erop aansluiten werkt ook, maar een usb stick erop aansluiten werkt op de een of andere manier niet.

Nu begrijp ik wel, dat men het een en ander moet beveiligen om achterlijke foutjes tegen te gaan. Maar sommige zaken zijn gewoon frustrerend en aangezien ik in het weekend werk kan het hoofdkantoor mij niet helpen.

Zijn er mogelijkheden deze beveiligingen te omzeilen?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45
Als je niets op hun netwerk te zoeken hebt, heb je wellicht de mogelijkheid voor een live-Linux stickje, of een Windows 8 to-go stickje?

Wat zegt de IT-afdeling ervan? Misschien kunnen ze jou wel extra permissies geven? Ik zat eerst ook in een dichtgetimmerde omgeving maar na overleg en uitleg van mijn kant werk ik nu gelukkig lokaal onder een admin-account :P Kan ik tenminste software installeren.

Zo niet...dan zul je er mee moeten leven..of je eigen laptop mee moeten nemen. Als je de beveiliging omzeilt en ze merken het, ben je verder van huis lijkt me.

[ Voor 31% gewijzigd door maarud op 12-04-2014 12:13 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Is het niet logischer om dit met je werkgever te bespreken dan om het op een techforum te gaan vragen ?
Als jij vindt dat je je werk niet (goed) kan doen door de manier waarop het systeem is ingericht, dan is dat een taak van jou en je werkgever om een oplossing te vinden.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wie zegt dat jij geen winkelbediende bent die de zaak wil hacken ?

Iperf

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:18

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

fish schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:22:
Wie zegt dat jij geen winkelbediende bent die de zaak wil hacken ?
Er valt ook echt veel te hacken aan een PC die bij de toonbank staat 8)7
Bij ons op school hetzelfde, al is het hier wel wenselijk dat ze het een en ander dichttimmeren, al heb ik zelf ondervonden dat het toch niet overal even goed dichtgetimmerd is O-)

Ik zou gewoon zelf even overleggen met je ICT-afdeling (mits je die hebt) en anders gewoon een oplossing met wat hogere personages zoeken e.g. laptopje van de zaak etc.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Foxio schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:06:
Zijn er mogelijkheden deze beveiligingen te omzeilen?
Het algemeen beleid #verbodenhacken

Als dit je werk onmogelijk maakt, dan kun je een businesscase maken en met je werkgever overleggen. Als het voor privegebruik is: pech gehad :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:34

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

" De ondernemer heeft weinig met de computer te maken alleen omdat hij op het netwerk zit van de formule hebben ze zijn pc sterk beveiligd. " Waarschijnlijk heeft de formule een bepaalde beveiligings standaard waar aan voldoen moet worden (B.v. ISO 27001). Als de ondernemer zich hier niet aan houd heeft dat consequenties bij een eventuele audit. Waarschijnlijk heeft het deels ook te maken met Point of Sale systemen en kritieke data hierop (bankpas / credit card gegevens).

Ik zou je dus adviseren om eens uit te zoeken doe dit precies zit. Misschien kan het iets gebruikersvriendelijker maar de vraag is natuurlijk waarom je uberhaupt bij de command prompt of configuratiescherm wil komen.

[ Voor 10% gewijzigd door sh4d0wman op 12-04-2014 12:30 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

gambieter schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:29:
Het algemeen beleid #verbodenhacken

Als dit je werk onmogelijk maakt, dan kun je een businesscase maken en met je werkgever overleggen. Als het voor privegebruik is: pech gehad :)
Dat ja. Daarom sluit ik dit topic ook.

Beveiligingen uitschakelen doe je door tegen de mensen 'boven je' te zeggen wat de consequenties zijn van de beperkingen. Als de beperkingen dan blijven, dan is dat zo. Vaak om goede redenen zoals hierboven ook genoemd. Als er dan bepaalde handelingen niet of niet efficiënt kunnen: dat is dan hun keuze en geen reden om beveiligingen te omzeilen.

Wil je eigen dingen doen: koop een laptop of tablet, neem een 4G data-abonnement, doe wat je wilt met je eigen apparatuur.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 12-04-2014 12:38 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.