Google verificatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik wil graag mijn Google account beveiligen met een 'authenticatie in twee stappen'-beveiliging. Er staat wel echter als ik mijn telefoonnummer wil invoegen 'Er kunnen kosten voor sms'jes en datagebruik in rekening worden gebracht.' - Door de provider of door Google vraag ik me dan af. En met een abonnement blijft het toch kosteloos of niet?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q6z7za95mVkXwPsHjgIQJwKE/full.jpg

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Die kosten worden niet door Google in rekening gebracht, maar is een standaard mededeling dat jouw telefoonprovider voor de ontvangst van tekstberichten een vergoeding vraagt. Ik denk dat dat in Nederland nog wel meevalt, maar er zijn andere delen in de wereld waar andere betalingspatronen gelden.

Je kunt overigens overwegen om voor de two-factor authenticatie gebruik te maken van de Google authenticator. Hiervoor worden geen sms'jes verzonden, maar moet je wel een app op je smartphone hebben draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
DAzN schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:47:
Die kosten worden niet door Google in rekening gebracht, maar is een standaard mededeling dat jouw telefoonprovider voor de ontvangst van tekstberichten een vergoeding vraagt. Ik denk dat dat in Nederland nog wel meevalt, maar er zijn andere delen in de wereld waar andere betalingspatronen gelden.

Je kunt overigens overwegen om voor de two-factor authenticatie gebruik te maken van de Google authenticator. Hiervoor worden geen sms'jes verzonden, maar moet je wel een app op je smartphone hebben draaien.
Ja dat zag ik, alleen waar kan ik dat activeren?

Edit: Ik zie het al, je moet het wel eerst met je telefoonnummer activeren.

[ Voor 5% gewijzigd door 12345dan op 12-04-2014 11:57 ]

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
Het werkt perfect, en het geeft je een veilig gevoel. Bedankt voor je antwoord trouwens!

- 12345dan