Ik heb een nieuw Gigabyte GA-Z87-HD3 moederbord, i7 4770K cpu, en 2x8GB Crucial Ballistix Tactical RAM aangesloten op mijn 'oude' Zalman ZH600-HP (600 watt) voeding (ATX-aansluiting, en 12V aansluiting). Verder alleen monitor (onboard DVI), keyboard (PS2) en muis (USB) aangesloten.
Helaas wil de boel niet starten. Fans (cpu + case) gaan wel draaien, moederbord chipset wordt ook enigszins warm. CPU lijkt niet warm te worden. Ook geen beep en beeld. Als ik de pc-speaker aansluit dan hoor ik wel een zacht ritmisch 'tikken' (??)
Omdat ik geen andere cpu, moederbord, voeding of geheugen heb, wordt het lastig om eea uit te sluiten.
Wat heb ik verder geprobeerd;
- 1 reepje geheugen ipv 2
- videokaart aangesloten
- BIOS batterijtje kort verwijderd
Heeft iemand enig idee op basis van bovenstaande symptomen? Anders ga ik morgen even langs een lokale computerzaak.
Helaas wil de boel niet starten. Fans (cpu + case) gaan wel draaien, moederbord chipset wordt ook enigszins warm. CPU lijkt niet warm te worden. Ook geen beep en beeld. Als ik de pc-speaker aansluit dan hoor ik wel een zacht ritmisch 'tikken' (??)
Omdat ik geen andere cpu, moederbord, voeding of geheugen heb, wordt het lastig om eea uit te sluiten.
Wat heb ik verder geprobeerd;
- 1 reepje geheugen ipv 2
- videokaart aangesloten
- BIOS batterijtje kort verwijderd
Heeft iemand enig idee op basis van bovenstaande symptomen? Anders ga ik morgen even langs een lokale computerzaak.
Groetjes, FaceDown.