Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

IUNGO: Energiecontroller en Domotica

Pagina: 1
Acties:

• ebk71
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:55
Bij mijn hernieuwde zoektocht om mijn energiegebruik en zonnepanelen te loggen kwam ik de IUNGO tegen.
Ze verkeren in de pilot fase en er is nog niet heel veel info te vinden maar ik heb contact met hen gehad en kreeg een uitgebreid antwoord. Ik heb een bestelling gedaan en zal binnenkort de IUNGO ontvangen met een sensorbox en sensoren.

De website zelf:
www.iungo.nl

Wat mij o.a. aanspreekt:
-Het systeem is modulair opgebouwd en kan dus uitgebouwd worden.
-Data blijft op de IUNGO en jouw eigendom.
-Niet alleen voor logging maar ook in te zetten als domotica systeem

Kopie website specificaties:
Functies:
• Inzicht in energie- en gasverbruik
o Grafieken van energieverbruik (actueel en historie)
o Grafieken van gas- en elektriciteitsverbruik in m3, kWh en euro’s (enkel/dubbel tarief, alleen voor de slimme meter)
• Inzicht in de prestatie van zonnepanelen
• Tijdprogramma’s om draadloze tussenstekkers te bedienen en te automatiseren (automatische stand-by-killer)
• Bediening van gekoppelde apparaten en lampen (KlikAanKlikUit en Marmitek, waarvoor externe bruggen beschikbaar zijn)
• Bediening van de systemen Z-Wave en ZigBee
• Ondersteuning voor Plugwise (via USB)
• Automatisch gesynchroniseerde tijd en datum (via internet)

Kenmerken:
• Abonnementsvrij
• Eenvoudig in gebruik
• Makkelijk zelf te installeren
• Snel inzicht
• Uitgebreide ondersteuning
• Ondersteunt zoveel mogelijk bestaande systemen
• Onafhankelijk van energiemaatschappijen
• Gemaakt in Nederland

Uitbreidingsmogelijkheden:
• Brug voor KlikAanKlikUit-apparaten
• Brug voor Marmitek-apparaten

Functionaliteiten in de toekomst:
• Thermostaat
• Wekker
• Inbouwdimmer
• Koppeling met weerstation
• Koppeling met CO2-meter
• Koppeling met zonneboilers
• Koppeling met rookmelders
• Koppeling met alarminstallaties

Ik zal de komende tijd mijn ervaringen hier delen en waar nodig met info aanvullen.

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 01:28

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Ergiecontroller :? :P
De website bekijken lukt direct al niet, waiting ...

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• roches
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:08
Website werkt gewoon hoor!!!

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

quote:
ebk71 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 23:39:
Ik heb een bestelling gedaan en zal binnenkort de IUNGO ontvangen met een sensorbox en sensoren.
Welke sensoren heb je besteld en wat waren de kosten?

39

• ebk71
quote:
Fietsbel schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 00:04:
[...]

Welke sensoren heb je besteld en wat waren de kosten?
De sensorbox wordt geleverd met 2 optische sensoren en kost tijdens de pilot € 25,-
De IUNGO zelf kost € 160,-

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 01:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Titlefix :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ebk71
Een update, gisteren kwam mijn bestelling binnen:

Het pakket bestaat uit:
-IUNGO
-Stroomadapter met mini usb aansluiting
-UTP kabeltje
-Sensorbox met 2 optische sensoren voor gas en elektriciteit
-Kabeltje om sensorbox aan te sluiten op de IUNGO
-2x Duwi Z-Wave tussenstekker 05437

Natuurlijk eerst zonder handleiding aangesloten. Dat ging prima, maar voor de sensoren moest ik toch even in de handleiding kijken. Dat hielp ook niet echt. Maar nadat ik erachter kwam wat exact het "oogje" was, had ik in een paar minuten het uitlezen geregeld. De sensoren worden wel geplakt, maar dat is bij veel systemen zo.

Even wat geëxperimenteerd met de Duwi tussenstekker vanuit de interface(browser) en dat werkt prima.
Mogelijkheden zijn nog beperkt, maar het heeft zeker potentie.

Omdat ik zelf KlikAan Klikuit heb, hoop ik dat ze snel met een "brug" hiervoor komen. Ik begrijp eigenlijk ook niet dat ze deze niet standaard inbouwen. KAKU lijkt mij toch een stuk toegankelijker en voordeliger voor de consument dan z-wave. Beetje meer afkijken van de Homewizard.

Nog even wat specs van de IUNGO:

Linux atedec 3.7.1-svn740 #6 Fri Mar 14 10:48:34 CET 2014 armv5tejl GNU/Linux

Processor : ARM926EJ-S rev 5 (v5l)
BogoMIPS : 226.09
Features : swp half fastmult edsp java
CPU implementer : 0x41
CPU architecture: 5TEJ
CPU variant : 0x0
CPU part : 0x926
CPU revision : 5

Hardware : Freescale i.MX23 (Device Tree)
MemTotal: 53652 kB

• buzzlightyear
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 15:32

buzzlightyear

To infinity and beyond...

quote:
Ik zal de komende tijd mijn ervaringen hier delen en waar nodig met info aanvullen.
Ik heb wat email contact gehad met iungo en zeker geïnteresseerd maar de prijs weerhoudt me nog even van een echte aankoop. Kun je je eerste ervaringen delen met ons?

• dere12
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09-12-2018

dere12

Kennis delen is goud waard!

Wij krijgen morgen onze Iungo in huis, ben benieuwd naar de nieuwe ontwikkelingen sinds TS hem in huis kreeg. Iungo vertelde me dat ze een investeerder hebben gevonden waardoor ze de ontwikkeling een enorme boost kunnen geven. De huidige basisversie kan volgend jaar tegen meerprijs worden omgeruild naar de Iungo pro versie, met touchscreen en bijbehorende thermostaat. Ik ben benieuwd!

Life is all about Tweaking

• buzzlightyear

buzzlightyear

Hi Dere12, wil je je ervaringen delen?

• dere12

dere12

quote:
buzzlightyear schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:30:
Hi Dere12, wil je je ervaringen delen?
Zal ik zeker doen, ben helaas ziek sinds maandag maar zal dit weekend starten met de installatie

dere12 wijzigde deze reactie 20-11-2014 08:40 (4%)

• dere12

dere12

Mijn eerste indruk: als je nog niet over een slimme meter beschikt is mijn advies om bij je regionale netbeheerder er eentje met voorrangplaatsing aan te vragen. Dit maakt de installatie van Iungo en andere energie controllers een stuk eenvoudiger!

Kosten slimme meter: €60,- exclusief btw. Binnen 3 maanden na aanvraag wordt de slimme meter geïnstalleerd.

dere12 wijzigde deze reactie 23-11-2014 08:39 (18%)

• PvPower
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 25-11-2019
Wat houd de ondersteuning voor Plugwise in?
Kan je je Plugwise Stick in de USB poort steken en kan je dan je Plugwise pluggen uitlezen?
Of kan je rechtstreeks de pluggen in dit apparaat uitlezen en schakelen?
Of is er een combinatie van deze mogelijkheden?

15 x Suntech STP255-20/Wd+, 1 x Power-One Aurora PVI 3.0 OUT omvormer

• Keuter72
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23-02-2015
knip

teacher wijzigde deze reactie 19-02-2015 22:28 (118%)

• dijkh
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 13-01-2015
knip

teacher wijzigde deze reactie 19-02-2015 22:28 (98%)

• sunny!
  • Laatst online: 13-05-2015
knip

teacher wijzigde deze reactie 19-02-2015 22:28 (96%)

• sunny!
knip

teacher wijzigde deze reactie 19-02-2015 22:28 (98%)

• buzzlightyear

buzzlightyear

Dank voor de update. Ik heb intussen er ook eentje besteld en hoop ik morgen te ontvangen en te installeren.

• jjjlll
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23-02 15:38
buzzlightyear,
ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Ik twijfel tot nu toe tussen de Benext en de Iungo, van de laatste is nog niet zo veel bekend, vandaar
Joep

jjjlll wijzigde deze reactie 22-01-2015 21:27 (33%)

• sunny!
knip

teacher wijzigde deze reactie 19-02-2015 22:29 (98%)

• Tomexergie
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 13-03 20:20
Ik heb een IUNGO monitoring systeem gekocht ga mijn slimme meter, PV panelen maar probeer Warmtepomp daarop te krijgen. Met name de warmtemeter met M-bus aansluiten kan nu nog niet maar het bedrijfje Iungo gaat het uitzoeken. In feite heeft de slimme meter ook een M-bus systeem dat serieel twee slaven registreert, gas en water. Als daar ook de warmtemeter bij kan komen, dan kan ik de COP van de warmtepomp bepalen op ieder moment van de dag en de SCOP over het seizoen. (COP= coeff. of performance)
Als COP fanaat ben ik dus bezig mijn Chinese warmtemeter aan het monitoringssysteem van IUNGO te koppelen. Meten is weten. Misschien weet iemand meer van het M-bus 485 warmtemeter protocol.
Ik zal ook mijn ervaring met Iungo vertellen.

• cj1
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 26-03 14:55
Is er iemand die het energieverbruik van de iungo zelf gemeten heeft? Wat is het gemiddelde en maximum energieverbruik en welke energiemeter heb je gebruikt om te meten?

Reservekopieën
Als ik de foto's bekijk, dan lijkt er bij de iungo een USB poort aanwezig te zijn. Kan die USB-poort gebruikt worden voor het maken van reservekopieën van de gegevens (configuratie + meetgegevens)?

Opslag
Hoe lang kunnen de gegevens worden opgeslagen, tot en met minimaal de slimme meterstanden op dagniveau (1x per dag)? 30 jaar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tozz
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 09-03 13:53
quote:
cj1 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:53:
Is er iemand die het energieverbruik van de iungo zelf gemeten heeft? Wat is het gemiddelde en maximum energieverbruik en welke energiemeter heb je gebruikt om te meten?
Het verschilt natuurlijk wat je er allemaal aan hebt hangen. Ik heb er een Modbus USB module aan, en een extra sensorbus. Het ding is USB gevoed, dus iets van max. 5 Watt. Laatste keer dat ik 'm heb gemeten deed ie 3 a 4 watt. Geen idee welke meter dat was.

Daarbij gebruik ik de Iungo modbus meter, P1 poort en een watermeter. Je kunt ook de Iungo lite zonder al die poespas gebruiken met een 'analoge' moeter. Dat zal natuurlijk impact hebben op het verbruik.

De Iungo lite ontbeert volgens mij Z-wave, iets dat ook nog iets zal schelen qua verbruik. Daarnaast zal intensief z-wave'en ook effect hebben. Kortom, het verbruik is denk ik per gebruiker verschillend.
quote:
Reservekopieën
Als ik de foto's bekijk, dan lijkt er bij de iungo een USB poort aanwezig te zijn. Kan die USB-poort gebruikt worden voor het maken van reservekopieën van de gegevens (configuratie + meetgegevens)?
Nee, de USB poort is voor oa. een modbus reader. Je kunt wel via de web gui de config opslaan.
quote:
Opslag
Hoe lang kunnen de gegevens worden opgeslagen, tot en met minimaal de slimme meterstanden op dagniveau (1x per dag)? 30 jaar?
Heb ik helaas geen antwoord op. In ieder geval een jaar, dat is zo hoe lang ik 'm in gebruik heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tozz
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 09-03 13:53
quote:
PvPower schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:34:
Wat houd de ondersteuning voor Plugwise in?
Kan je je Plugwise Stick in de USB poort steken en kan je dan je Plugwise pluggen uitlezen?
Of kan je rechtstreeks de pluggen in dit apparaat uitlezen en schakelen?
Of is er een combinatie van deze mogelijkheden?
Je duwt de stick in de Iungo, en dan kun je de pluggen uitlezen en schakelen. Mijn ervaring is echter dat het slecht werkt. Schakelen reageert erg traag (minuten) of helemaal niet, updaten werkt niet lekker, etc, etc.

• PvPower
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 25-11-2019
Tozz, dankjewel dus beter niet doen begrijp ik.

15 x Suntech STP255-20/Wd+, 1 x Power-One Aurora PVI 3.0 OUT omvormer

• sideriusj
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 28-03 13:39

sideriusj

gasloos sinds 24-1-2018

Ik gebruik ook plugwise icm met de Iungo. Het werkt wel, maar ik gebruik ook nog Plugwise source, hier heb ik veel meer info. BV wat zijn de kosten van een apparaat. Ook totalen van Plugwise krijg je niet te zien met Iungo

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit een beetje naar een verbruiksmonitor te kijken. Iungo is zeker interessant, maar helaas is dit topic erg stil. Hoe zijn de ervaringen na een jaar stilte? Aan te raden producten?

• Akemi
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 27-03 16:40
MikeyMan schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:52:
Zit een beetje naar een verbruiksmonitor te kijken. Iungo is zeker interessant, maar helaas is dit topic erg stil. Hoe zijn de ervaringen na een jaar stilte? Aan te raden producten?
Heb je uiteindelijk iungo aangeschaft? Of ben je voor een andere gegaan? Zit ook te kijken naar iungo en zoek gebruikers ervaringen.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Akemi schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:26:
[...]

Heb je uiteindelijk iungo aangeschaft? Of ben je voor een andere gegaan? Zit ook te kijken naar iungo en zoek gebruikers ervaringen.
Nee, heb nog helemaal niks ondernomen op dit vlak. Inmiddels wel een Raspberry Pi neergezet, maar dat is natuurlijk high level.

• buzzlightyear

buzzlightyear

Akemi schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:26:
[...]

Ik heb al een paar jaar een iungo hangen. Hij bevalt mij zeer goed, met goede metingen van zonnepanelen, electraverbruik, gas en water. Interface vind ik niet echt ‘2019’ maar het feit dat de data op de iungo zelf wordt opgeslagen maakt veel goed.

• Akemi
buzzlightyear schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:58:
[...]

Ik heb al een paar jaar een iungo hangen. Hij bevalt mij zeer goed, met goede metingen van zonnepanelen, electraverbruik, gas en water. Interface vind ik niet echt ‘2019’ maar het feit dat de data op de iungo zelf wordt opgeslagen maakt veel goed.
Bedankt voor je reactie ! Ja dat laatste vind ik ook een groot plus punt. Ik ben alleen een beetje bang voor hun verdienmodel.

Maak je ook gebruik van plugs om zaken individueel te meten?

• buzzlightyear

buzzlightyear

Akemi schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:45:Maak je ook gebruik van plugs om zaken individueel te meten?
Ik maak geen gebruik van plugs om individueel metingen te verrichten. Heb dit in het begin wel even gedaan en werkt goed. Op een gegeven moment had ik het inzicht en heb de plugs toen verwijderd want niet langer nodig. Qua verdienmodel maak ik me niet direct zorgen. Iungo bedient ook de zakelijke markt waar uiteindelijk het geld mee verdient wordt. Mochten ze morgen failliet gaan dan is er nog geen man overboord want het blijft gewoon lokaal werken.

• royaljoop
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 17:01
Tis trouwens wel vreemd dat de iungo controller niet meer leverbaar is.
Bij navraag "verwachten" ze die pas weer in 2020. ik kreeg vervolgens het advies om de lite uitvoering te kopen en die later om te bouwen.

Ik vind het wel vreemd dat ze dus -zo lang- niet leveren. Zou er soms wat anders aan de hand zijn bij iungo (overname, samenwerking, oid). Het product zelf wordt positief beoordeeld en ook kwa functionaliteit en mogelijkheden ziet het er echt wel goed uit.

• Akemi
Das grappig, ik heb dit een week geleden gevraagd en toen zei men dat de volgende lichting in November zou komen.

Ook bij mij werd het advies gegeven de lite te kopen om deze daarna terug te sturen voor het ombouwen.

Had er al voor de zomervakantie naar gekeken en toen was hij ook niet leverbaar. Dus al meer dan een half jaar niet leverbaar.

Baart mij ook zorgen. Volgens mij proberen ze van de voorraad lites af te komen.

• jdthood2
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 26-11-2019
Ik heb de iungo lite met een Z-wave USB stick in de USB-poort. Als ik het goed begrijp werkt deze combinatie hetzelfde als de iungo energy controller, behalve dan dat ik geen vrije USB-poort heb.

• Akemi
jdthood2 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:29:
Ik heb de iungo lite met een Z-wave USB stick in de USB-poort. Als ik het goed begrijp werkt deze combinatie hetzelfde als de iungo energy controller, behalve dan dat ik geen vrije USB-poort heb.
Oh? Ik wist niet dat dit mogelijk was. Welke stick heb je?
Dit is natuurlijk ook nog een optie. Hmmm....

• Meuzik
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 05-01 21:49
Is hier al wat meer van bekend? Ik ben ook op zoek naar een onafhankelijk P1 meetsysteem welke ook losse plugs kan meten , maar alle opties lijken EOL (Plugwise stretch, iungo controller) en andere opties heb ik nog niet gevonden vreemd genoeg...

Specs

• buzzlightyear

buzzlightyear

Vooralsnog staat de op de iungo website nog dat de normale versie is uitverkocht. Zelf stap ik dit weekend over naar de CEMM PLUS met modbus kwh meters voor onze drie PV systemen. hier is https://tweakers.net/aanbod/ voor bedoeld

De reden voor overstappen is dat ik het vermoeden heb dat de CEMM beter door ontwikkeld wordt dan de iungo en, gelijk aan de iungo, wordt de data on site opgeslagen.

teacher wijzigde deze reactie 09-01-2020 17:02 (14%)

• Akemi
buzzlightyear schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:55:
Vooralsnog staat de op de iungo website nog dat de normale versie is uitverkocht. Zelf stap ik dit weekend over naar de CEMM PLUS met modbus kwh meters voor onze drie PV systemen.

De reden voor overstappen is dat ik het vermoeden heb dat de CEMM beter door ontwikkeld wordt dan de iungo en, gelijk aan de iungo, wordt de data on site opgeslagen.
Hey, deze kende ik nog niet! Goed om te horen. Ik heb zelf ook geen goed gevoel bij iungo meer.
Hoor graag je ervaringen.

• buzzlightyear

buzzlightyear

Akemi schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:19:
[...]Hoor graag je ervaringen.
Heb de CEMM Plus nu sinds het weekend in de meterkast hangen en peins er niet over terug te gaan naar de iungo. KWH meters heb ik nu vervangen door modbus versies en de CEMM doet zijn werk uitstekend. Geen schakelmogelijkheden zoals bij de iungo (voor mij niet relevant) en geen mogelijkheid tot uitlezen bijv. fibaro stekker (voor mij niet relevant). Het is een verbruiksmeter en in mijn geval wordt de opbrengst van drie PV systemen uitgelezen. Software ziet er ‘gelikter’ uit dan bij iungo maar wat met name opvalt is de nette interface en snelheid van het systeem t.o.v. de iungo. De data wordt onsite opgeslagen en iedere dag wordt er nu een backup weggeschreven naar mijn NAS. Ideaal.
De sensus watermeter die ik bij iungo gebruikte kan ook aangesloten worden op de CEMM maar moest even het schema hebben en de support die ik kreeg keurig netjes, ze namen alle tijd om alles uit te keggen en toe te lichten. Nu ga ik proberen een export te maken uit de iungo en Cedel (bedrijf achter de CEMM) zal dan proberen of ze mijn historische data kunnen importeren in de CEMM.
Kortom, ik ben enthousiast 🙂

Stel gerust een vraag als je die hebt.

• Akemi
buzzlightyear schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:26:
[...]

Heb de CEMM Plus nu sinds het weekend in de meterkast hangen en peins er niet over terug te gaan naar de iungo. KWH meters heb ik nu vervangen door modbus versies en de CEMM doet zijn werk uitstekend. Geen schakelmogelijkheden zoals bij de iungo (voor mij niet relevant) en geen mogelijkheid tot uitlezen bijv. fibaro stekker (voor mij niet relevant). Het is een verbruiksmeter en in mijn geval wordt de opbrengst van drie PV systemen uitgelezen. Software ziet er ‘gelikter’ uit dan bij iungo maar wat met name opvalt is de nette interface en snelheid van het systeem t.o.v. de iungo. De data wordt onsite opgeslagen en iedere dag wordt er nu een backup weggeschreven naar mijn NAS. Ideaal.
De sensus watermeter die ik bij iungo gebruikte kan ook aangesloten worden op de CEMM maar moest even het schema hebben en de support die ik kreeg keurig netjes, ze namen alle tijd om alles uit te keggen en toe te lichten. Nu ga ik proberen een export te maken uit de iungo en Cedel (bedrijf achter de CEMM) zal dan proberen of ze mijn historische data kunnen importeren in de CEMM.
Kortom, ik ben enthousiast 🙂

Stel gerust een vraag als je die hebt.
Wat fijn om te horen dat je er enthousiast over bent. Zat nog erg te twijfelen maar dit trekt me wel een beetje over de streep. Backup naar NAS word ik ook erg blij van.

Fibaro uitlezen kan ook wel anders gedaan worden. Is voor mij ook niet zo van belang.

Wat bedoel je met geen schakelmogelijkheden?

• buzzlightyear

buzzlightyear

Akemi schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:26:
[...]

De iungo is in staat om een slimme stekker aan te sturen met een tijdschema. Bijvoorbeeld: zet slimme stekker aan om 7.00 uur en zet uit om 8.00 uur om bijv. een licht aan/uit te laten gaan.

De CEMM is enkel energieverbruiker/opbrengst meter.

• buzzlightyear

buzzlightyear

Akemi schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:26:
[...]

Wat fijn om te horen dat je er enthousiast over bent. Zat nog erg te twijfelen maar dit trekt me wel een beetje over de streep. Backup naar NAS word ik ook erg blij van.

Fibaro uitlezen kan ook wel anders gedaan worden. Is voor mij ook niet zo van belang.

Persoonlijk ben ik tevreden maar mocht je graag reporting functionaliteit willen hebben (bijv. electra verbruik op T1 van de slimme meter van willekeurige datum tot willekeurige datum) dan kun je beter voor de iungo gaan. De CEMM app zit fijn in elkaar (wederom: persoonlijk en subjectief) en voelt vele malen prettiger aan dan die van iungo

• Akemi
Waar zit het verschil in reporting dan?

• buzzlightyear

buzzlightyear

Akemi schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:58:
Waar zit het verschil in reporting dan?
zie post hierboven: bij de iungo kun je bijv. verbruik/opbrengst binnen een bepaalde datum range opvragen. CEMM levert "NU", dag, maand, jaar. Export van de data is ook gelimiteerder.
Iets om even naar te kijken als je graag reports draait of exporteert

• Akemi
buzzlightyear schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:03:
[...]

zie post hierboven: bij de iungo kun je bijv. verbruik/opbrengst binnen een bepaalde datum range opvragen. CEMM levert "NU", dag, maand, jaar. Export van de data is ook gelimiteerder.
Iets om even naar te kijken als je graag reports draait of exporteert
Ok, als je dus een week wilt doen dan moet je een paar dagen optellen.
Als de historie er maar in blijft.

• buzzlightyear

buzzlightyear

De historie blijft er in. Ik 'waarschuw' enkel dat als je er van houd om Excel sheets te verwerken dat de iungo waarschijnlijk beter geschikt is.

Hier kun je een review nalezen met screenshots van de interface:
productreview: Cedel CEMM basic review door procyon

buzzlightyear wijzigde deze reactie 15-01-2020 22:02 (111%)

• Akemi
buzzlightyear schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:42:
De historie blijft er in. Ik 'waarschuw' enkel dat als je er van houd om Excel sheets te verwerken dat de iungo waarschijnlijk beter geschikt is.

Hier kun je een review nalezen met screenshots van de interface:
productreview: Cedel CEMM basic review door procyon
Nee, geen behoefte om los te gaan met excel op mijn statistieken.

Ik zie overigens erg weinig info over gas. Lees jij ook je gasverbruik uit? Ook via de P1?
Op de website van CEMM wordt gesproken over een aparte sensor/kabel.

• buzzlightyear

buzzlightyear

Akemi schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:53:
[...]

Ik zie overigens erg weinig info over gas. Lees jij ook je gasverbruik uit? Ook via de P1?
Op de website van CEMM wordt gesproken over een aparte sensor/kabel.
In mijn geval lees ik zowel gas als electriciteit uit via de P1 poort, dus geen aparte kabel nodig. Ik meen dat sommige gasmeters op een andere manier verbonden zijn (standalone) of niet slim die je met een afzonderlijke kabel moet uitlezen.

• Akemi
buzzlightyear schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:55:
[...]

In mijn geval lees ik zowel gas als electriciteit uit via de P1 poort, dus geen aparte kabel nodig. Ik meen dat sommige gasmeters op een andere manier verbonden zijn (standalone) of niet slim die je met een afzonderlijke kabel moet uitlezen.
Zit nog te kijken of ik aan de basic voldoende heb..... Nu geen panelen of electr. auto. Wellicht in de toekomst wel.

Voor de rest ziet het er goed uit!

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
-verkeerde topic-

AUijtdehaag wijzigde deze reactie 22-01-2020 17:30 (92%)

PV Output - Panasonic Hit Kuro/Solar Frontier - 5 kW Mitsubsidie

• theo66
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 19-03 22:48
Nog even gevraagd wanneer de iungo weer leverbaar is. Kreeg onderstaand antwoord.

Bijna, we willen in maart gaan starten met het ombouwen.
Ik hoop dat u nog even geduld heeft. Hiervoor alvast bedankt.

Ik had wel vaker gekeken op de site energieverbruiksmanagers.nl maar die CEMM had ik niet eerder gezien. Ziet er ook interessant uit.

• Akemi
theo66 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:01:
Nog even gevraagd wanneer de iungo weer leverbaar is. Kreeg onderstaand antwoord.

Bijna, we willen in maart gaan starten met het ombouwen.
Ik hoop dat u nog even geduld heeft. Hiervoor alvast bedankt.

Ik had wel vaker gekeken op de site energieverbruiksmanagers.nl maar die CEMM had ik niet eerder gezien. Ziet er ook interessant uit.
Ik geloof er niet meer in. Dit roepen ze al een jaar!
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True