PC behuizing (geschikt voor overklokken)

Pagina: 1
Acties:

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Doel
Ik heb verschillende wensen bij mijn behuizing maar het hoofddoel momenteel is om een betere koeling van de behuizing zodat potentiële overklok tot beter resultaat kan leiden. Ik zou als eerst de CPU willen proberen hoger te klokken, mogelijk later ook de GPU. Een goede bouwkwaliteit en eenvoudige inbouwmogelijkheid is ook eigenlijk gewenst want ik zou eigenlijk wat een aantal jaren (denk aan > 5 jaar) met dezelfde behuizing willen doen.

Budget
Het licht aan hoe goed de behuizing is en aan hoeveel wensen de behuizing voldoet, en hoeveel extra's de behuizing heeft. Ik zou tot zo'n 130 euro uitgeven aan een echt uitstekende behuizing.

Wensen + uitleg
Mijn wenslijst is als volgt:
[list]
• Goede koelprestaties. Minimaal 3 intake en 3 outtake fans (van 120 mm). Dit is eigenlijk wel vereist omdat ik van plan ben te gaan overklokken.
• microATX en ATX, grotere maten zijn absoluut niet nodig, liefst zelfs niet omdat het enkel de behuizing onnodig groot maakt, naar mijn mening. 68 cm is de maximale hoogte van de grond tot de bureau, maar daar moet je toch (minimaal) 10 cm van aftrekken als je de fans bovenin de kast wil gaan gebruiken. 73 cm is de maximale diepte van voorkant bureau tot muur en wederom zal er (minimaal) 10 cm eraf moeten voor de warmte afvoer. Om iets veiliger te zitten trek ik 15 cm eraf en dan worden de maximale maten van de behuizing: 53 x 58 (HxD).
• Aan de boven-voorkant het i/o paneel + aan/uit knop. Dat is praktischer omdat ik de PC op de grond zet. Ik heb al twee keer een behuizing gehad die aan de voorkant in het midden de aan/uit knop heeft. Het is geen ramp, maar toch wel minder praktisch. Ik snap niet waarom niet meer behuizing fabrikanten de i/o paneel + aan/knop niet in een 5,25" bay zet zodat je zelf kan bepalen waar je die zet.
• Dichte zijkanten. Snap eigenlijk ook niet goed wat open zijkanten toevoegen. Bovendien staat links van de PC een kastje, en meestal is het de linkerkant die een rooster heeft. Mocht die opening aan die zijkant lucht aan willen zuigen zou dat dus ook niet goed kunnen. Zelfde geldt als uit de opening warmte uit zou moeten ontsnappen. Ik zou het absoluut niet prettig vinden dat een behuizing daar wel op berekend / voor ontworpen is.
• Stoffilters voor voorkant, onderkant en bovenkant waar een openingen zijn. Ik snap dat je openingen wilt hebben voor intake of outtake. Maar zonder stoffilters zuig je al het stof je kast in of bij de bovenkant valt het stof gewoon in je kast als je daar geen fan heb of als de PC uit is. Dit is zo goed als geheel te verhelpen met simpele stoffilters. Snap niet dat er niet meer behuizingen zijn die dit hebben of daar de mogelijkheid voor geven, door apart aan te schaffen.

Huidige systeem

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1ASRock 970 Extreme3€ 64,63€ 64,63
1Asus HD7790-DC2OC-1GD5€ 159,-€ 159,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,85€ 69,85
1Sharkoon T9 Value Black edition€ 57,90€ 57,90
1Western Digital Elements Portable SE 1TB Zwart€ 62,92€ 62,92
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 82,04€ 82,04
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 63,70€ 63,70
1LG GH24NS90 Zwart€ 17,-€ 17,-
1Thermaltake Smart M450W€ 60,32€ 60,32
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 660,31

Wat heb ik zelf gevonden
Een geschikte behuizingen vinden was misschien wel het lastigste onderdeel toen ik mijn huidige PC samenstelde. Het is het zowel het uiterlijk van je PC als het heeft een belangrijke functie van het huizen van de (dure) hardware. Mijn huidige behuizing was dan uiteindelijk een compromis, want het voldeed niet volledig aan mijn eisen. Echter ik heb me ook gerealiseerd dat de koeling toch meer afhangt van een goede behuizing, door niet alleen meer fan opties, maar ook een goede airflow.

Hoe dan ook ik heb een aantal behuizing die ik heb gevonden en geef bij elke (kort) de belangrijkste positieve en negatieve punten.

pricewatch: Antec Performance One P280 Zwart
+ goede stille behuizing
+/- deurtje
- "Open bovenkant" zonder stoffilter

pricewatch: Corsair Carbide 200R Windowed
+ Relatief goedkope behuizing
- "Open bovenkant" zonder stoffilter, erg vatbaar voor vallend stof
- Gedeeltelijk "open onderkant" zonder stoffilter, erg vatbaar voor aanzuigend stof
(- Non-window versie ook een open zijkant)

pricewatch: Corsair Graphite 230T
+ Relatief goedkope behuizing
- "Open bovenkant" zonder stoffilter, erg vatbaar voor vallend stof
- Gedeeltelijk "open onderkant" zonder stoffilter, erg vatbaar voor aanzuigend stof

pricewatch: Corsair Obsidian 350D
+ Mooi uiterlijk (persoonlijk)
+ goede bouwkwaliteit
- geen ATX, huidige mobo past er dan niet in.
- "Open bovenkant" zonder stoffilter, terwijl de grotere broers dat wel hebben...

pricewatch: Cooler Master Silencio 652
+ Voldoende koelmogelijkheden
+ stof filters aan voor- onder- én bovenkant
+/- deurtje
- i/o paneel aan de bovenkant, wat vatbaar is voor stof...

pricewatch: Thermaltake Urban S31 (no window)
+ Voldoet aan alle wensen
+/- deurtje
+/- Slecht ontvangen bij Hardop, die spreek over matige bouwkwaliteit en koeling en raad de behuizing zelf af. Terwijl Eteknix weer erg positief is.

pricewatch: Corsair Obsidian 450D
+ Voldoet aan alle wensen
+ Mooi uiterlijk (persoonlijk)
+ Zeer goed ontvangen door meerdere reviews. (Link)
+/- Uitstekende koelprestaties, maar door de openingen iets luidruchtiger, hoewel in idle het systeem wel stil kan zijn, wordt in verschillende reviews gemeld. Ik vind dit zelf dan ook niet zo'n issue
+/- Voor een grote build wat weinig meegeleverd spullen zoals schroefjes en tie wraps, en maar mogelijk om 2x 2,5" + 3x 3,5" of 2,5" standaard. Echter ruim voldoende voor mijn behoefte.
- Voor zover ik heb kunnen vinden geen 3,5" external bay mogelijkheid. Ik heb nog een 3,5" card reader die ik nu gebruik, maar dat is geen ramp zou dat zijn als ik die niet meer zou kunnen gebruiken.

Conclusie
Het lijkt erop dat de Corsair Obsidian 450D het dichtst bij mijn wensen komt. Wat zeggen jullie? Goede keuze of zien jullie nog andere alternatieven? Ik sta open voor suggesties en andere opmerkingen.

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Wat vindt je van de fractal design r4? Voldoet die niet aan je criteria

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Verwijderd

Wat denk je van de aerocool vs-92 black window edition? Voldoet volgens mij aan je eisen en is ook nog eens 40 euro!!!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

dat denk ik niet Nesty, die behuizing is behoorlijk open, 1 stoffilter voor zover ik kan zien, en maar 1 fan meegeleverd.
de Z11 Plus komt standaard wel met een hoop fans, en koelt dus goed voor die prijs. bedenk wel dat je altijd zelf ook nog een stoffilter kunt plaatsen bovenin, aangezien niet veel kasten dit hebben

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05-2025
Zelf heb ik na veel reviews te lezen de Fractal design Define R4 Pearl Black aangeschaft.
Deze kast is echt compleet voor onder de €100.
De kast is van stevig materiaal met een goede isolatie laag
Komt standaard met 2 140mm fans welke ook nog door een fan controler geregeld kunnen worden.Tevens is er genoeg ruimte voor kabel management.

Verwijderd

Is inderdaad een alomgeprezen kastje, komt in zwart, wit of titanium en met of zonder venster.
Fans kun je altijd nadien bijplaatsen en als je ze achteraf koopt zijn ze toch van betere kwaliteit. Maar is niet direct nodig met deze kast.
Als je nadien gpu ook gaat overclocken zijn deze heel erg goed: pricewatch: Noctua NF-P12, 120mm

• riecardow93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-01 16:19
De Zalman Z11 is een erg mooie kast. Koeling is dik in orde. Wat betreft waterkoeling voor die kast, er past alleen een 120mm radiator in de kast als rear exhaust. Eventueel valt de bovenkant te modden voor een 240mm rad. Houd bij deze kast ook rekening met de cable management en max gpu length. Cable management is matig in deze kast en er kan max een 285mm videokaart in (tenzij je de hdd cage er uit sloopt). Al met al vind ik dit wel een van de betere kasten qua koeling!
Mijn FX8320 draait op 4.6Ghz en komt niet boven de 53 graden uit (zalman z11, h80i push pull aan de achterkant, 2x 120mm voor als intake en 1x 120mm aan de bovenkant als exhaust)

[ Voor 15% gewijzigd door riecardow93 op 12-04-2014 12:35 ]

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Ik weet niet hoe extreem je wilt gaan doen met overklokken, maar 3x input en 3x output lijkt me wel wat overkill.

3x output betekent meestal ook 2x achter je cpu koeler en 1 keer ervoor. Dat laatste is niet handig als je er een output van maakt, dan zuigt hij lucht weg voor je cpu koeler.

• Regeneration
  • Niet online
Allereerst bedankt voor al jullie reacties!
Pataar schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 00:30:
Wat vindt je van de fractal design r4? Voldoet die niet aan je criteria
Bedankt voor je suggestie. Daar heb ik ook zeker naar gekeken. Het design vind ik erg mooi, maar er zijn toch een aantal dingen die ik minder vind. Zo is er een rooster aan de zijkant en bovenkant die voor zover ik weet niet voorzien zijn van stoffilters. Daarnaast zit het i/o paneel aan de bovenkant, wat ook vatbaar zou kunnen zijn voor stof.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 08:12:
Wat denk je van de aerocool vs-92 black window edition? Voldoet volgens mij aan je eisen en is ook nog eens 40 euro!!!
Bedankt voor je suggestie. Voor zover ik heb kunnen nagaan is er geen stoffilters voor-, onder-, boven of zijkant. Enkel de PSU is van een stoffilter voorzien.
NLBUURMAN schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:07:
de Z11 Plus komt standaard wel met een hoop fans, en koelt dus goed voor die prijs.
Het is overigens geen eis dat de kast geleverd wordt met veel fans. Als er maar wel meerdere plaatsen zijn om fans te zetten. Bedankt voor je suggestie maar deze behuizing is niet mijn smaak.
bedenk wel dat je altijd zelf ook nog een stoffilter kunt plaatsen bovenin, aangezien niet veel kasten dit hebben
Daar heb ik naar gekeken, maar dat worden geen mooie oplossingen vind ik. Bovendien wordt het echt lastig om daadwerkelijk het gehele opening mooi te bedekken. Ik zou gewoon graag willen dat stoffilters er gewoon gelijk bij zitten.
sigilens schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:25:
Zelf heb ik na veel reviews te lezen de Fractal design Define R4 Pearl Black aangeschaft.
Deze kast is echt compleet voor onder de €100.
De kast is van stevig materiaal met een goede isolatie laag
Komt standaard met 2 140mm fans welke ook nog door een fan controler geregeld kunnen worden.Tevens is er genoeg ruimte voor kabel management.
Bedankt voor je reactie. Maar zoals ik eerder in deze reactie laat weten, vind ik deze behuizing voor mij niet zo optimaal.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:55:
Is inderdaad een alomgeprezen kastje, komt in zwart, wit of titanium en met of zonder venster.
Fans kun je altijd nadien bijplaatsen en als je ze achteraf koopt zijn ze toch van betere kwaliteit. Maar is niet direct nodig met deze kast.
Klopt ja, de behuizing hoeft zeker niet standaard met veel fans geleverd te worden.
Als je nadien gpu ook gaat overclocken zijn deze heel erg goed: pricewatch: Noctua NF-P12, 120mm
Bedankt voor je suggestie.
riecardow93 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:31:
De Zalman Z11 is een erg mooie kast. Koeling is dik in orde. Wat betreft waterkoeling voor die kast, er past alleen een 120mm radiator in de kast als rear exhaust. Eventueel valt de bovenkant te modden voor een 240mm rad. Houd bij deze kast ook rekening met de cable management en max gpu length. Cable management is matig in deze kast en er kan max een 285mm videokaart in (tenzij je de hdd cage er uit sloopt). Al met al vind ik dit wel een van de betere kasten qua koeling!
Mijn FX8320 draait op 4.6Ghz en komt niet boven de 53 graden uit (zalman z11, h80i push pull aan de achterkant, 2x 120mm voor als intake en 1x 120mm aan de bovenkant als exhaust)
Bedankt voor je reactie. Helaas vind ik zelf deze behuizing minder mooi, dus valt deze eigenlijk daarom al af.
timberleek schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:21:
Ik weet niet hoe extreem je wilt gaan doen met overklokken, maar 3x input en 3x output lijkt me wel wat overkill.
Ik wil graag de opties open houden. Ik heb zelf nu totaal 4 fans (momenteel 2 in huidige kast) al in bezit. En meer fans is meer koelcapaciteit. Ik zou wel eens een keertje proberen om de max overklok eruit te halen. Aan de andere kant zou ik wellicht later 6 fans willen gebruiken met lage snelheid zodat de behuizing goed koel maar toch stil is. De 3 intake en 3 outtake was verder een beetje willekeurige gekozen. De meeste behuizingen hebben dat wel.
3x output betekent meestal ook 2x achter je cpu koeler en 1 keer ervoor. Dat laatste is niet handig als je er een output van maakt, dan zuigt hij lucht weg voor je cpu koeler.
Goed punt. En wat als ik de CPU koeler zo monteer dat deze naar boven blaast?

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

De 652 is wat mij betreft een aanrader. Een stevige en goed afgewerkte allrounder met als enige echte nadeel dat de ruimte voor kabelmanagement soms wat extra 'motivatie' vereist. De niet afgesloten bovenkant van veel kasten is mij persoonlijk ook een doorn in het oog, en ik heb er alle begrip voor dat dat je dwars zit; het zijn verder namelijk eigenlijk allemaal wel prima cases.

Ik heb deze week een 652S binnen gekregen, maar ben nog niet aan het bouwen gekomen. Verwacht dat deze een kleine maar leuke update zal zijn.

Neem overigens aan dat je de 3.5 bay wilt voor een SD kaartlezer? Gezien een aantal cases (sowieso de silencio reeks, maar ook de case in de volgende alinea.....) deze direct al hebben,

Als je het over 130 euro hebt zet je de deur overigens wel open voor kasten in een wat hoger segment. De 450D ken ik zelf (nog, wie weet.. ik hoop er nog eens op!) niet, maar ik had bijvoorbeeld onlangs de NZXT H630 op tafel en dat is echt een hele, heeele dikke case met absurd veel ruimte en een strakke paintjob. Het ding is enkel giga groot, past nog wel onder je bureau. Zal hem wel niet worden, maar er even naar kijken is natuurlijk altijd leuk.

• Regeneration
  • Niet online
Foritain schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:06:
De 652 is wat mij betreft een aanrader. Een stevige en goed afgewerkte allrounder met als enige echte nadeel dat de ruimte voor kabelmanagement soms wat extra 'motivatie' vereist.
Ik vind het zelf verder jammer dat ze het i/o paneel aan de bovenkant hebben, wat vatbaar is voor stof.
De niet afgesloten bovenkant van veel kasten is mij persoonlijk ook een doorn in het oog, en ik heb er alle begrip voor dat dat je dwars zit; het zijn verder namelijk eigenlijk allemaal wel prima cases.

Ik heb deze week een 652S binnen gekregen, maar ben nog niet aan het bouwen gekomen. Verwacht dat deze een kleine maar leuke update zal zijn.

Neem overigens aan dat je de 3.5 bay wilt voor een SD kaartlezer? Gezien een aantal cases (sowieso de silencio reeks, maar ook de case in de volgende alinea.....) deze direct al hebben,
Het lijkt wel alsof steeds meer behuizingen niet standaard ie optie biedt voor een externe 3,5" bay. Het liefst neem ik mijn kaart lezer mee, maar als ik moet kiezen tussen stoffilters (of een van mijn andere wensen) of de kaartlezer dan laat ik veel liever de kaartlezer vallen.
Als je het over 130 euro hebt zet je de deur overigens wel open voor kasten in een wat hoger segment. De 450D ken ik zelf (nog, wie weet.. ik hoop er nog eens op!) niet, maar ik had bijvoorbeeld onlangs de NZXT H630 op tafel en dat is echt een hele, heeele dikke case met absurd veel ruimte en een strakke paintjob. Het ding is enkel giga groot, past nog wel onder je bureau. Zal hem wel niet worden, maar er even naar kijken is natuurlijk altijd leuk.
Ik heb even gekeken. Het is een best strakke behuizing, maar die ook wel wat moderne accenten heeft. En als ik het goed zie hebben ze nog een best aparte oplossing gevonden voor de fans die naar boven blazen. Tussen de fans en de dichte bovenkant zit een ruimte en de warme lucht kan dan via de zijkanten en achterkant eruit. Ik heb eigenlijk ook bewust een wat hoger budget genoemd. Ik ben er namelijk ondertussen wel achter dat je met < 75 euro zeker ergens op zal moeten inleveren.

• ProAce
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-02 07:35
Zelf de 652 in gebruik, en heb nergens last van stof, al helemaal niet in het i/o paneltje.
Overal zitten grote stoffilters en er zitten twee goede fans bij.

Kwa kabelmanagement heb je wel wat creativiteit nodig ja :P

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-02 10:04
Heb je ook al eens nagedacht over de Silverstone Raven 2 SST-RV02B-W als computerkast? Het i/o paneel zit aan de bovenzijde net zoals de aan/uit knop. Bij deze kast kan je een kap op de bovenzijde van de kast plaatsen, zodat alle aansluitingen uit het zicht zijn en vrijwel stofvrij. De kabels kan je via een opening, aan de achterzijde van de kap, naar achter wegwerken.
De ventilatie geschiet d.m.v. 3 grote fans (140 mm) aan de onderzijde van de kast die voorzien zijn van een filter. Aande achterzijde van de kast zit ook een filter voor het stofvrij houden van je computer. Aan de bovenzijde van de kast bevindt zich een 120 mm fan.

Lijkt mij voldoende koeling voor jou plannen. Succes met het nemen van een beslissing!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-02 07:13
riecardow93 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:31:
Heb ook een FX8320 in een Zalman z11 plus en mijne loopt op 4.8Ghz met maximaal 60 graden.

Zeker een aanraden dus!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:30
En wat dacht je van de Corsair Carbide 330R? Heeft geen 3 intake fans maar wel 2x 140mm. Outtake wel 3 fans mogelijk.
Voordeel is dat deze kast stoffilters heeft en zeer stil is door al het demping materiaal.
pricewatch: Corsair Carbide 330R

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-02 07:13
Kameraad van mij heeft de pricewatch: NZXT Phantom Zwart
met een flinke overclock op zijn CPU & GPU.

Het is een flinke kast met veel filters/fans dus meer dan perfect.
Hij gebruikt ook pricewatch: NZXT SENTRY LX waardoor het instellen peace of cake is.

Natuurlijk is het ook een geweldige kast om te zien (Vind ik persoonlijk).
Goede review vind je hier : reviews: NZXT Phantom: een spookachtige verschijning

• Regeneration
  • Niet online
ProAce schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:41:
Zelf de 652 in gebruik, en heb nergens last van stof, al helemaal niet in het i/o paneltje.
Overal zitten grote stoffilters en er zitten twee goede fans bij.

Kwa kabelmanagement heb je wel wat creativiteit nodig ja :P
Op de plek waar ik mijn PC zet heb ik binnen een maand al een laagje stof op de behuizing. Misschien komt dat door de tapijt die ik hier als vloer bedekking heb. Ik wil het gewoon liever voorkomen en dan kan makkelijk als het i/o paneel aan de voorkant zit.

jovadca schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:28:
Heb je ook al eens nagedacht over de Silverstone Raven 2 SST-RV02B-W als computerkast? Het i/o paneel zit aan de bovenzijde net zoals de aan/uit knop. Bij deze kast kan je een kap op de bovenzijde van de kast plaatsen, zodat alle aansluitingen uit het zicht zijn en vrijwel stofvrij. De kabels kan je via een opening, aan de achterzijde van de kap, naar achter wegwerken.
De ventilatie geschiet d.m.v. 3 grote fans (140 mm) aan de onderzijde van de kast die voorzien zijn van een filter. Aande achterzijde van de kast zit ook een filter voor het stofvrij houden van je computer. Aan de bovenzijde van de kast bevindt zich een 120 mm fan.

Lijkt mij voldoende koeling voor jou plannen. Succes met het nemen van een beslissing!
Bedankt voor je suggestie. Het grootste minpunt bij deze behuizing is echter dat deze geen prijzen meer heeft in de pricewatch: Silverstone RAVEN RV02B-W, en dan houd het snel op. :P

rolandos582 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:17:
[...]

Heb ook een FX8320 in een Zalman z11 plus en mijne loopt op 4.8Ghz met maximaal 60 graden.

Zeker een aanraden dus!
Bedankt voor je reactie, maar zoals eerder aangegeven is deze Zalman niet echt mijn smaak.

Headshot_NL schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:21:
En wat dacht je van de Corsair Carbide 330R? Heeft geen 3 intake fans maar wel 2x 140mm. Outtake wel 3 fans mogelijk.
Voordeel is dat deze kast stoffilters heeft en zeer stil is door al het demping materiaal.
pricewatch: Corsair Carbide 330R
Een goede suggestie. Ik heb ook naar deze behuizing lang gekeken, maar uiteindelijk is het volgens mij zo dat als je de top fans wil gebruiken, je het deel van het boven paneeltje eraf moet halen en er dan verder geen stoffilters zitten. Dat vind ik erg jammer. Het uiterlijk vind ik wel erg mooi.
rolandos582 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:09:
Kameraad van mij heeft de pricewatch: NZXT Phantom Zwart
met een flinke overclock op zijn CPU & GPU.

Het is een flinke kast met veel filters/fans dus meer dan perfect.
Hij gebruikt ook pricewatch: NZXT SENTRY LX waardoor het instellen peace of cake is.

Natuurlijk is het ook een geweldige kast om te zien (Vind ik persoonlijk).
Goede review vind je hier : reviews: NZXT Phantom: een spookachtige verschijning
Bedankt voor je suggestie, maar het uiterlijk van deze behuizing is niet echt mijn smaak.

• jovadca
Als je gaat zoeken op internet kom je soms nog een nieuwe tegen, maar nieuw kost zo'n kast rond de € 150,-. Ik heb er een. Als je interesse hebt,moeten we eens babbelen.

• Regeneration
  • Niet online
jovadca schreef op zondag 20 april 2014 @ 18:31:
Als je gaat zoeken op internet kom je soms nog een nieuwe tegen, maar nieuw kost zo'n kast rond de € 150,-. Ik heb er een. Als je interesse hebt,moeten we eens babbelen.
Ik heb eens verder gekeken en ik denk dat deze Raven niet zal worden. Er lijkt geen stoffilter aan de bovenkant te zitten. Ook is het i/o paneel aan de bovenkant. Daarnaast kan enkel de intake van beneden komen en gezien ik tapijt als ondergrond heb, lijkt me dat niet zo verstandig. En door het aparte design is er maar 1 outtake, en dat ik eigenlijk te weinig vind. Wel bedankt voor je voorstel.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:30
Een goede suggestie. Ik heb ook naar deze behuizing lang gekeken, maar uiteindelijk is het volgens mij zo dat als je de top fans wil gebruiken, je het deel van het boven paneeltje eraf moet halen en er dan verder geen stoffilters zitten. Dat vind ik erg jammer. Het uiterlijk vind ik wel erg mooi.
Ja daar heb je gelijk in, wil je die bovenste fans gebruiken dan zal de kap los moeten. Of dit dan echt een nadeel is weer ik niet, ik neem aan dat je deze niet wil gebruiken om lucht aan te zuigen.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• jovadca
Regeneration, als ik je een tip mag geven; zet een computer altijd een stukje van de vloer af. Dit i.v.m. stof en vocht. De laatste zal je niet vaak mee te maken krijgen, maar met stof wel. Al staat de computer maar 25 cm van de vloer dan merk je al heel veel verschil met stof binnenin je computer. Laat staan als je dan ook nog eens filters hebt.

Succes met je aanschaf. Laat je weten welke het geworden is? Ik ben erg benieuwt.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Heb de 652S inmiddels kunnen testen, mocht je de 652 nog op je lijstje hebben pak dan de 652S, kost hetzelfde, maar koelt net iets beter (~2 graden celcius tijdens prime op mn 4770k), en is zelfs met alle fans op 12V onhoorbaar.
Pagina: 1