Welke USB stick is het snelst?

Pagina: 1
Acties:

• N00N1
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Hallo iedereen,

Ik schrijf vaak grote bestanden van zo'n 10 a 15 gb over op USB stick maar dat ging mij te langzaam dus heb ik de volgende gekocht "Mushkin Ventura Ultra 120 GB"
De specificaties zijn
Snelheid
Lezen
445 MB/s
Schrijven
440 MB/s

Hij is behoorlijk snel maar haalt bij lange na niet wat er wordt beweerd! Hij haalt bij het schrijven zo'n 175mb/s
Ook wordt hij erg heet!

Dus heb eigenlijk 2 vragen, waarom haal ik geen snelheid van 440mb/s ? (haal niet eens de helft)

En is er misschien volgens jullie een andere USB stick die ook zulke (of hogere) snelheden haalt zonder dat hij kokend heet wordt? (een beetje warm ok, maar zo heet is gewoon niet goed)

Ik heb trouwens de Samsung SSD Evo Pro 128GB, daar moet het niet aan liggen.

Hoor graag van jullie :) :)

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Op tweaktown hebben ze deze stick getest en daar behalen ze met atto inderdaad de beloofde bandbreedte, nu is dit nou niet echt een representatieve benchmark voor SSD's. In hun "real world" benchmark komen ze aan een 160 MB/s gemiddeld dus dat lijkt mij overeenkomen met jou snelheden. Ook het erg warm worden van de stick is daar ondervonden.
Within our testing, I was able to cap the available bandwidth of the USB 3.0 spec, where the drive offered 452 MB/s read and 456 MB/s write. Throwing around some real-world data, the Mushkin did quite well too. DiskBench put the drive in the fourth spot in our charts, and again in price vs. performance, the Ventura Ultra landed near the top.

Now there is one drawback, or rather something I feel I should mention. The Mushkin Ventura Ultra, because of its performance and actually being a real SSD in a USB 3.0 overcoat, does get a bit warm after extensive file activity. Now, I'm not saying hot enough to burn you, but you will notice the warmth when you pull it from your PC after a day's use.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn wel meer sticks die warm worden. Mijn ~64GB USBstick van ADATA wordt ook erg warm moet ik zeggen, maar op zich werkt die wel prima (al is dat al weer een redelijk oudje).
445MB/s is wel vrij optimistisch, ik kan me voorstellen dat je dat vanwege allerlei overhead redenen niet kan gaan halen.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Er zit een sandforce controller in ;)
Leugenachtige specs en daadwerkelijke performance gaan niet hand in hand dus.

Do i need to say more?

[ Voor 16% gewijzigd door Swordlord op 11-04-2014 22:16 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:19

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De meeste USB3.0 sticks worden warmer dan je gewend bent :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Dat hoeft niet Damic, hangt helemaal af van de NAND controller en NAND chips. Maar vooral de controller kan warm worden als zo'n 'pimp' controller als de Sandforce-controller wordt gebruikt, om zo de stick voor hoge MB/s getallen te verkopen. Helaas is het allemaal gebakken lucht; de werkelijke snelheid ligt veel lager. Maar 150MB/s schrijven kunnen sommige sticks wel, en lezen gaat altijd het snelst.
Pagina: 1