[Responsive] Instelbare plek 'omhoog-knop'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Graag zou ik zien dat de 'omhoog-en-omlaag-knop' die op 1 april gelanceerd is (waarvoor overigens hulde _/-\o_) ook op andere plekken op het scherm getoond kan worden, bijvoorbeeld:
  • Rechtsonder (huidig)
  • Linksonder
  • Rechtsboven (optioneel)
  • Linksboven (optioneel)
Dit om frustraties met het gebruik van de knop te voorkomen. 't Gebeurt me te vaak dat ik aan het scrollen ben (met m'n duim, eenhandig gebruik van telefoon) en daarbij per ongeluk de knop indruk, zodat ik weer helemaal opnieuw mag beginnen met scrollen :+
Een andere mogelijkheid is natuurlijk het kunnen verbergen van de knop, maar dat is natuurlijk zonde :P

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:39
Ik heb zelf de knop het liefst linksonder, omdat dat veel makkelijker te bereiken is met mijn duim. (zit dan mooi in de directe actieradius van je duim). Nu moet je net ff je duim buigen, wat soms onpraktisch is. Rechtsonder is alleen wel een plek waar je deze functie heel vaak ziet zitten, en heb daarom gekozen voor de conventie. Ik zie niet zo gauw de noodzaak om het instelbaar te maken. Ik denk dat slechts een handje vol gebruikers dit zal instellen en het is zonde om daar wel dev-tijd in te steken.

Ik vind het wel een mooi idee. Iedereen houdt zijn telefoon op een andere manier vast (linkerhand, rechterhand, met twee handen) en je kunt het dan plaatsen waar het handig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theezakje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 16:12
Ik heb hier ook regelmatig last van. Nu zit ik 'noodgedwongen' met mijn andere hand te scrollen. :)
Het zou mooi zijn als de gebruiker hier een keus in had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:16

crisp

Devver

Pixelated

Kan toch gewoon met custom CSS?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
8)7

code:
1
2
3
.scrollTo {
left: 10px;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiX
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 09:24
crisp schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:07:
Kan toch gewoon met custom CSS?
Maar nieuwe bezoekers hebben geen custom CSS en met jullie hele marketingcampagne op de radio etc willen jullie toch juist nieuwe bezoekers trekken? Dit zou eigenlijk gewoon een optie moeten ijn net zoals je de tracker insteld, ookal is het per sessie.

Dan is het voor iedereen optimaal te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
De kans dat iemand op onze site komt via de campagne en graag een custom ervaring wil hebben op Tweakers is redelijk nihil (daarnaast leidt je de gebruiker af van de taak die hij oorspronkelijk wil komen doen, wat de conversie in het geding brengt). De kans dat hij zich registreert en bij zijn voorkeuren een custom ervaring instelt, is nog kleiner. Ondanks dat het mooi klinkt, hebben we er per saldo vrij weinig aan ;)
Pagina: 1