[Tele2] Davolink DV-2020 - meerde TV's aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:06

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Ik probeer op afstand een familielid van 65 te helpen met het aansluiten van een tweede TV settopbox, boven op de slaapkamer.

Beneden staat in de meterkast een Davolink DV-2020. Op LAN1 is aangesloten een 500Mbps homeplug.

In de huiskamer staat settopbox1, aangesloten op een homeplug. Dit werkt.

Settopbox2 (boven) is ook verbonden met een homeplug. Op de TV zie ik echter de melding "netwerkfout". Settopbox2 wekt trouwens wel wanneer Settopbox1 is uitgeshakeld.

Tijdens contact met Tele2 is aangegeven dat het niet mogelijk is om 2 settopboxen aan te sluiten op één LAN poort op de Davolink, vanwege de manier waarop homeplugs werken. Voor de tweede settopbox moet je LAN2 gebruiken. Er werdt dus gezegd dat er een vierde homeplug bij moest komen, verbonden met LAN2, die verbinding maakt met de homeplug boven. Dan heb je dus twee homeplug verbindingen naast elkaar lopen.

Dit lijkt mij niet erg handig / logisch. Kan iemand die ervaring heeft (met Tele2) aangeven of je inderdaad gebruik moet maken van LAN2 voor de 2e settopbox? Of dat er een work-around is?

[ Voor 23% gewijzigd door lordsnow op 11-04-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nog een switch of hub liggen? Je zou dan LAN1 en LAN2 kunnen koppelen op de homeplug in de meterkast.

In het slechtste geval heb je dan op beide TV's geen beeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:06

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:44:
Heb je nog een switch of hub liggen? Jje zou dan LAN1 en LAN2 kunnen koppelen op de homeplug in de meterkast.

In het slechtste geval heb je op beide TV's dan geen beeld.
Had ik ook al aan gedacht. Ik heb helaas geen hubs / switches over. Alleen een aantal ADSL modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben die meerdere LAN poorten? als je daarvan DHCP kunt uitschakelen, wellicht een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
lordsnow schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:09:
inderdaad gebruik moet maken van LAN2 voor de 2e settopbox?
De helpdesk heeft het goed. Dat moet inderdaad. Period.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:44:
Je zou dan LAN1 en LAN2 kunnen koppelen
Zeer onverstandig. Wikipedia: Switching loop