Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Dag. Ik wou een 2 uur durend webinar opnemen om straks rustig op het vliegtuig te bekijken (straks weer een rondje Azië voor het werk). De standaard manieren met plugins e.d. zoals ik bij Youtube doe, lukten niet. Dus probeerde ik het met zo'n speciaal streamcapture programma (wat je makkelijk op bvb Snapfiles vind). De stream werd echter na een paar minuten afgesloten en ik kreeg echter bericht van de site in kwestie dat mijn account afgesloten was wegens ongeoorloofd gebruik.

Goed, nieuwe account, andere software, opnieuw hetzelfde. Grrr. Toen werd het een beetje persoonlijk. Betreft een webinar over nogal dure software die we willen aanschaffen en kan ik dat niet eens rustig op het vliegtuig bekijken. Goed, ik snap wel dat het de politiek is van bedrijf X om die niet te laten downloaden, maar als ik 80K+ licenties ga kopen, dan mag dat ene webinartje er ook wel bij. Niet alsof ik dat ding ga verkopen of zo, ik wil het gewoon bekijken op het moment dat het mij past en dat is op een vliegtuig waar geen Internet is.

Ach, ik wil die stream al niet meer, maar het is een technische uitdaging geworden. Heeft iemand hier meer verstand van dan ik? Blijkbaar detecteert de streaming server dat ik aan het recorden ben. Kan ik dit verhinderen? Of andere software gebruiken? Dank!

UPDATE: het betreft een opgenomen on-demand stream die je om het even wanneer kan starten. Het woord "webinar" was misschien niet helemaal correct (een webinar is altijd "live", blijkbaar?).

[ Voor 9% gewijzigd door demichel op 11-04-2014 19:09 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 06:41
Je kan je scherm opnemen terwijl je die webinar afspeelt.
Maar kan dus alleen in real-time. Dan kun je hem net zo goed meteen kijken.

En als je 80k licenties gaat kopen dan kun je vast wel 2 uurtjes vrijmaken voor je research. Of gewoon dat uitleggen aan het bedrijf en vragen of ze je een mediabestand willen sturen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
RocketKoen schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:05:
Je kan je scherm opnemen terwijl je die webinar afspeelt.
Maar kan dus alleen in real-time. Dan kun je hem net zo goed meteen kijken.

En als je 80k licenties gaat kopen dan kun je vast wel 2 uurtjes vrijmaken voor je research. Of gewoon dat uitleggen aan het bedrijf en vragen of ze je een mediabestand willen sturen.
Die licenties moeten er zoiezo komen, er zijn geen alternatieven. Is dan ook een uitstekend product. De stream die ik rustig wil bekijken, betreft de meer technische aspecten van de zaak, niet de functionaliteit of business kant. Daar is een lange vlucht naar Singapore ideaal voor, word ik niet om de vijf minuten gestoord.

Je zegt dat ik het scherm kan opnemen terwijl ik kijk. Dat heb ik dus geprobeerd, maar de stream werd na een aantal minuten afgebroken en mijn account afgesloten. Blijkbaar kan de streaming server het "zien" dat er opgenomen wordt?

[ Voor 19% gewijzigd door demichel op 11-04-2014 19:13 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Sorry, hier kunnen wij niet aan mee werken. Als het bedrijf in kwestie niet wil dat je de stream op deze manier gaat kijken gaan wij je niet helpen om dit wel voor elkaar te krijgen.

Neem gewoon contact op met het bedrijf? Het lijkt me dat je als potentiële betalende klant wel een bestandje toegestuurd kan krijgen. Deze "technische uitdaging" zal je zelf moeten oplossen.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Dit topic is gesloten.