RMA duurt veel te lang bij webshop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.704 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renect
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 19:43
Beste Tweakers,

Ik had 2 en halve maand terug een videokaart bij Alternate besteld. (R9 290 Gigabyte BF4 ed (stock cooler)
Ik heb toen aan de customer service van Alternate gevraagd of het invloed heeft als ik de stock cooler van het product afhaal en deze vervang met watercooling. Hierop kreeg ik het antwoord dat dit geen enkel probleem was en wanneer het product RMA terug gestuurd moest worden dat ik wel weer de stock cooler erop plaats.

Na het monteren van me watercooling set was de kaart binnen 30min kapot. Hij gaf rode horizontale strepen door het scherm. (hardware kan het makkelijk aan + temp was 47c toen die doorsloeg)

Het product werd weer standaard gemaakt en RMA verstuurd naar Alternate wat volgens hun 1 maand zou duren.
Na een maand had ik contact opgenomen en werd mij verteld dat de maximale termijn voor versturen, repareren en retour maximaal 8 weken mocht duren.

Dus ik had 2 april (2 maanden na 2 februari) contact opgenomen met Alternate en bleek dat de kaart nogsteeds niet gerepareerd is of iets mee gebeurt is.

Ik wil gigantisch graag aan me volgende casemod beginnen maar dan heb ik deze videokaart nodig.

Heeft iemand hier ervaringen mee of weet wat ik kan doen in deze situatie?
Ik hoor het graag!!

[CiP] Thermaltake Xaser III RoG Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 22:49

timal

hey

Wat ervaring gehad en ik zit zelf ook te wachten (nog 2 weken tot de beruchte 8 weken). Vorige keer had ik er wat meer druk op uitgeoefend waarbij ik meldde dat ik het vertrouwen volledig was verloren en dat ik al 8 weken zonder grafische kaart zat. Zij zeggen 8 weken, dus moeten ze het binnen die tijd geregeld hebben. Ik eiste toen mijn geld terug en opeens hadden ze van de fabrikant een zogeheten "credit" gekregen waarna ze zonder verdere problemen mijn geld retourneerde inclusief de door mij gemaakte kosten voor het versturen van de videokaart. Uiteindelijk dus een goede oplossing.
Veel succes ermee in ieder geval.

[ Voor 3% gewijzigd door timal op 11-04-2014 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik vind dat de klant zo snel mogelijk schadeloos gesteld dient te worden (mits door de verkoper bevestigd dat de kaart kapot is), 8+ weken zonder (vervangend) product zitten is imo echt onacceptabel.
Hoe de verkoper dit dan met de fabrikant oplost is zijn probleem.

Mijn ervaring is dan ook dat je ondanks de 'vastgestelde' 8 weken gewoon een paar keer per week moet bellen om te vragen naar de status.

Maarja, misschien ben ik verwend door mn werk in een ander soort markt waarbij de klant wel koning is.
Wettelijk gezien zal het allemaal niet zo strak geregeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:56

D4NG3R

kiwi

:)

8 weken lang wachten? 4 weken vind ik al vrij lang, 6 weken is voor mij de absolute limiet bij dit soort vervangbare producten.

Aangetekende brief sturen waarin je ze nog een redelijk termijn (zegwat 12 dagen) geeft om het product te vervangen voordat je schadeloos wilt worden gesteld en je complete bedrag wilt terugzien.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renect
D4NG3R schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 21:56:
8 weken lang wachten? 4 weken vind ik al vrij lang, 6 weken is voor mij de absolute limiet bij dit soort vervangbare producten.

Aangetekende brief sturen waarin je ze nog een redelijk termijn (zegwat 12 ) geeft om het product te vervangen voordat je schadeloos wilt worden gesteld en je complete bedrag wilt terugzien.
Ja het is namelijk nu al 2 en halve maand later.. Heb een claim ingediend bij Alternate en hoop zo spoedig mogelijk me geld terug te hebben...

En heb echt al tientallen keren gebeld maar er komt niets van terecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Zit met hetzelfde probleem hier, laat even weten wat de uitkomst is geworden want ik sta ook op het punt om de boel te escaleren (8weken verder al en volgens de klantenservice kan het nog wel 3 weken duren)

edit:

Overigens misschien handiger om het in het shopping forum te plaatsen, topic is hier niet echt op zijn plaats en denk dat je daar meer en betere adviezen kan krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door Jay-P op 17-04-2014 04:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 09:42
Renect schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:56:
[...]

Ja het is namelijk nu al 2 en halve maand later.. Heb een claim ingediend bij Alternate en hoop zo spoedig mogelijk me geld terug te hebben...

En heb echt al tientallen keren gebeld maar er komt niets van terecht..
Ik heb inderdaad al wel enkele keren vergelijkbare ervaringen gehad met Alternate. Uiteindelijk wordt het allemaal altijd wel netjes opgelost, (de ene keer geld terug, de andere keer vervangend product gekregen) maar geduld is wel nodig erbij. Wat nog wel eens wil helpen is om op (bijna) dagelijkse basis er achteraan te bellen en status-updates te vragen. Het lijkt wel alsof ze er dan na een tijdje zo doodmoe van worden om je weer te moeten spreken, dat ze vanzelf wel actie gaan ondernemen ;) Ik heb stilletjes het vermoeden dat Alternate een beetje te groot begint te worden voor de customer support afdeling die ze hier in Nederland hebben. Toch is het naar mijn mening wel een van de betere leveranciers, gezien hun grote assortiment, betrouwbaarheid (ik zie Alternate niet zo heel snel failliet gaan, in tegenstelling tot de kleinere web-shops) en vaak wel redelijk concurrerende prijzen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:55
Ik heb momenteel de zelfde ervaring. Ik wacht al 1,5-2 maanden op een nieuwe/gerepareerde videokaart. Na een aantal belletjes krijg je steeds te horen dat hij "nog in behandeling" is. Verdere informatie kunnen ze niet geven.
Het lijkt er inderdaad op dat ze te groot zijn en de customer support afdeling al het werk niet kan bijhouden.
Wat nog wel eens wil helpen is om op (bijna) dagelijkse basis er achteraan te bellen en status-updates te vragen. Het lijkt wel alsof ze er dan na een tijdje zo doodmoe van worden om je weer te moeten spreken, dat ze vanzelf wel actie gaan ondernemen ;)
En dit is natuurlijk een totaal verkeerde manier van werken, van de kant van alternate natuurlijk.

[ Voor 56% gewijzigd door Headshot_NL op 17-04-2014 12:07 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 17:24
Je moet bij Alternate de juiste persoon aan de telefoon krijgen. Ik heb 2x een videokaart RMA teruggestuurd, 1 was binnen 1 dag nagekeken, en de ander binnen 4 dagen. Bij beide een nieuwe kaart toegestuurd gekregen.

Bij Alternate staat idd 8 weken voor RMA, na deze 8 weken moeten ze wel met een oplossing komen. Ik zou bellen en netjes uitleggen dat jij je aan hun regels hebt gehouden, en dat hun ook maar over de brug moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renect
Ik heb inmiddels een mail gestuurd. Deze hoort binnen 24uur beantwoord te worden. Dan ben ik nog het persoon die genoegen neemt met 72 uur.

Maar inmiddels was het vorige week vrijdag 11 april dat deze verstuurd is. Nogsteeds geen reactie (wel zo een orderbevestiging)

Het is overigens ook al bijna 3 maanden geleden dat ik de kaart heb opgestuurd en ik word maar niet doorverbonden of verder geholpen met een claim of dergelijke.

Kan ik hier aangifte of iets tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Aangifte ? Lol het is geen strafrecht.
Je kunt de waarborg waar ze evt bij aangesloten zitten eens contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 23:31
Dit is meer iets voor het Shopping Forum. Enkele reis SF! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En ik heb de topictitel aangepast. Het is niet de bedoeling om eigen ervaringen met dezelfde webshop te gaan plaatsen, het gaat erom om de TS te adviseren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Renect schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 11:59:
Ik heb inmiddels een mail gestuurd.
Bellen, niet mailen. Naam vragen van de persoon die je helpt, en een boekhouding bijhouden van je contact met hen.
Kan ik hier aangifte of iets tegen doen?
En waarop zou die aangifte gebaseerd zijn? Slechte service staat niet in het strafrecht. Dit is vervelend maar je moet niet overdrijven :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renect
gambieter schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 12:41:
[...]

Bellen, niet mailen. Naam vragen van de persoon die je helpt, en een boekhouding bijhouden van je contact met hen.

[...]

En waarop zou die aangifte gebaseerd zijn? Slechte service staat niet in het strafrecht. Dit is vervelend maar je moet niet overdrijven :)
Ik heb nu al echt 12x gebeld maar krijg geen service. De kaart blijft (onder voorbehoud) en ze zijn allang over de 8 weken termijn heen. Ik kan niks en wil gewoon me geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan moet je ze in gebreke stellen en aangeven dat je de koopovereenkomst wilt laten ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renect
gambieter schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:22:
Dan moet je ze in gebreke stellen en aangeven dat je de koopovereenkomst wilt laten ontbinden.
Heb net contact gehad en het verlossende nieuws!
De fabrikant heeft gisteren het geld geretourneerd naar de webshop en wordt nu gestort op mijn rekening.

Veel bellen maar uiteindelijk kom je er wel!

In iedergeval bedankt voor de tips allemaal en fijne paasdagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowers31
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-09 10:27
Bij alternate gekocht Asus Tranformer book t100 en acer aspire E5-771-59vd
beide bevielen niet. De tranformer book bleek niet goed geschikt voor facebookspelletjes te spelen via windows en de acer had bij elke aanslag op het toetsenbord een zeer irritant trillende behuizing.

Beiden retour: De Asus de volgende dag retour, eerst moet het apparaat beoordeeld worden op schade etc. daarna pas geld retour.
Juist in het verleden direct omruil voor een ander apparaat was nu niet mogelijk, wilde dit wel doen maar door deze procedure niet kunnen doen, uiteindelijk na meerdere telefoontjes pas op na 12 dagen geld terug.Zelf door alternate geen enkele terugkoppeling. Een reactie u kunt een nieuwe ophalen en dat wilde ik juist niet.
Gevolg elders een Tablet gekocht die ik anders bij hen zou hebben aangeschaft.

De acer zakelijk aangeschaft die kon niet retour vanwege zakelijke aanschaf? geldt geen 7 dagen retour voor? maar uit coulance wel teruggenomen, kreeg de volgende dag creditnota, niet voor de asus.
Ook de nota,s kennen geen datum, hetgeen in strijd is met wetgeving.
Gevraagd is of creditnota een tegoedbon is of wordt het direct overgemaakt.
Zou direct overgemaakt worden echter dit gebeurde niet.
Na diverse telefoontjes en dat zaken fout waren gegaan bij de terugbetaling uiteindelijk na 8 dagen geld terug.

De indruk wordt achtergelaten dat er geen geld is ook in combinatie met de smoezen.

Wettelijk mag men er 14 dagen over doen , maar dat is de klant onvriendelijke manier, tevens dient men terug te betalen in contanten als er contant is betaald dit weigert men.

Al met al slechte ervaring in de aftersales, wel goede verkopers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Bij een zakelijke aanschaf heb je geen enkel consumentenrecht (waaronder de wet koop op afstand).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is niet de bedoeling om andermans topic over te nemen, en in dit geval is het ook nog eens zakelijk (B2B) waar de WKOA niet voor opgaat. En dit is niet de plek voor shopreviews. Al dat tezamen: slotje.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.