De meeste mensen deugen!
Het laatste maakt dat A al het verkeer ongehinderde doorgang moet verlenen.
Art. 54 RVV 1990 schreef:
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.
[ Voor 48% gewijzigd door Nobby op 11-04-2014 16:02 ]
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
uitrit moet voorrang verlenen.
No animals were harmed in the making of this comment.
ik kan me voorstellen dat je met een enigzins fatsoenlijke auto wel iets op moet rijden voordat je wat kan zien. En dan sta je in de weg voordat je het letterlijk zelf doorhebt
[ Voor 9% gewijzigd door Bestla op 11-04-2014 16:08 ]
Nu is de hamvraag, was de TS A of B?
Vaak bu'j te bang!
Da's hooguit plausibel als B A rechtsachter geraakt had.Comgenie schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:04:
Was A al weg aan het rijden voordat B zichtbaar was? Ik kan me voorstellen dat als A weg reed en B ineens de hoek om kwam scheuren (met 30 km/u), dat A daar geheel niks tegen kon doen (Behalve remmen en hopen dat B je zag).
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Er zijn steeds meer gebouwen met een parkeerkelder met zo'n smalle poort, waar je al half buiten staat voordat je iets kunt zien; je neus staat al deels op de weg.
Daarnaast moet je vaak net vóór de uitrit een steil stukje omhoog rijden, en dus vaart maken voordat je dat doet. Je hebt dan nauwelijks ruimte om weer goed tot stilstand te komen.
Dus hoewel A fout is, wordt het je er tegenwoordig bij de parkeerplekken onder de gebouwen, niet makkelijk gemaakt.
Schuld ligt dus eerder bij de eigenaar van het gebouw dan bij A!
Ter vergelijking: (ik zou een foto moeten maken): bij ons is het een kwestie van tijd totdat een voetganger aangereden wordt door iemand die de parkeergarage verlaat.
Een interne memo zegt: "Tevens willen we je nogmaals verzoek om voorzichtig uit de parkeergarage te rijden, aangezien er voetgangers voorbij (kunnen) lopen. Vanuit de Verenging van Eigenaren zijn ze bezig met het plaatsen van een spiegel, zodat je beter kunt zien of er een voetganger aankomt.".
[ Voor 31% gewijzigd door ByteDelight op 11-04-2014 16:30 ]
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
en de keus voor welke auto A en B is, doet vermoeden dat TS uit de garage kwam...
[ Voor 25% gewijzigd door indexample op 11-04-2014 16:25 ]
Maar in bijna alle gevallen heb je nog wel een vorm van stoep voordat je daadwerkelijk op de weg zit. Dit moet genoeg ruimte geven om wél zicht op de straat te geven. Daarnaast vind ik een "aanloopje nemen" ook wat makkelijk gezegd. Je kan in z'n 1 ook rustig iets omhoog rijden hoor, gewoon wat meer gas gevenbverstee schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:21:
Moet zeggen dat het steeds lastiger wordt met situaties zoals die in TS geschetst:
Er zijn steeds meer gebouwen met een parkeerkelder met zo'n smalle poort, waar je al half buiten staat voordat je iets kunt zien; je neus staat al deels op de weg.
Daarnaast moet je vaak net vóór de uitrit een steil stukje omhoog rijden, en dus vaart maken voordat je dat doet. Je hebt dan nauwelijks ruimte om weer goed tot stilstand te komen.
Dus hoewel A fout is, wordt het je er tegenwoordig bij de parkeerplekken onder de gebouwen, niet makkelijk gemaakt.
Maar ben het wel met iedereen eens, in sommige gevallen is het meer dan lastig en kan degene die uit de garage komt in de praktijk er weinig aan doen. Toch is deze volgens mij wel eigenlijk altijd schuldig...
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
De eigenaar van het gebouw zit toch niet achter het stuur?bverstee schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:21:
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Ik vind het eerder curieus dat ze elkaar onder een hoek van 45' kunnen raken.
Zelfs als A op zijn schuinst uit die parkeergarage gereden kwam haal je die hoek nog niet
[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 11-04-2014 17:05 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ik heb thuis iets soortgelijks, bij de uitrit zit je al 30 meter horizontaal dus geen 'aanloop' nodig, maar ook een blinde uitrit. No way dat ik daar met 20 uit kom, dat gaat hartstikke fout
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
waarschijnlijk reed TS in auto A
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Mischien reageert de topicstarter nu wel
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Locatie is Het Bezaan in Rosmalen half jaar geleden geweest, herkende meteen de huizen.
Het is niet onaannemelijk dat een eigenaar van een pand deze ook wel eens verlaat hoor.bonzz.netninja schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 17:02:
[...]
De eigenaar van het gebouw zit toch niet achter het stuur?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Op de weg staan was geen probleem geweest. Bij stilstand van A was B waarschijnlijk schuldig geweest. Staan beide stil dan is het vervolgens een kwestie van onderling regelen.argro schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:18:
In beginsel A, maar wat als A al half op de weg staat voordat B in beeld komt? Dan kan toch niet van A verwacht worden dat A weer teruggaat de garage in? E.e.a. hangt een beetje van de situatie af, met name van het zicht dat A heeft.
Overigens was ook bij stapvoets rijden van beide er geen schade geweest aangezien bumbers dat op kunnen vangen.
Wat ik wel suf vindt is dat men blijkbaar in een waarschijnlijk bekende omgeving (want doodlopende straat cq parkeerkelder) zulke risico's neemt.
[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 11-04-2014 21:34 ]
On-topic: A is schuldig.
Semi-ontopic: is TS A | B ?
*insert signature here
A kwam van rechts hehchucky666 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 18:02:
B is fout, want A komt altijd voor de B
Mischien reageert de topicstarter nu wel
Ik gok A.Tjark schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 21:33:
hmmm, GoT zou een functie moeten hebben: Bookmark dit topic totdat de TS weer post
On-topic: A is schuldig.
Semi-ontopic: is TS A | B ?
[ Voor 37% gewijzigd door Marzman op 11-04-2014 21:37 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Als je dat doet is het een wonder dat je je rijbewijs gehaald hebt.bverstee schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:21:
Je moet op een helling kunnen stoppen, en daarna weer (stapvoets) weg kunnen rijden.
Je hebt met een rijexamen 50% kans dat je dit moet laten zien.
Bij zo'n blinde uitrit als op de foto stop je nog voordat je neus op de stoep is. Dan rij je met 2-3km/u naar voren totdat je voldoende zicht hebt. En als er dan niks aankomt draai je de weg op.
Met 20km/u uit zo'n blinde uitrit komen is levensgevaarlijk. Gelukkig dat er dit keer een stevige auto in de weg stond en geen kinderwagen ofzo.
Das wel knap, als je kunt botsen terwijl je beide stilstaatRukapul schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 21:32:
[...]
Op de weg staan was geen probleem geweest. Bij stilstand van A was B waarschijnlijk schuldig geweest. Staan beide stil dan is het vervolgens een kwestie van onderling regelen.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Slimmerd, hij bedoelt natuurlijk onderling regelen wie dan als eerste weg gaat rijdenheuveltje schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 00:36:
[...]
Das wel knap, als je kunt botsen terwijl je beide stilstaat
Verwijderd
Maar nu serieus:
1) De situatie is superonoverzichtelijk dus behoeft aanpassing.
2) A heeft per definitie schuld want komt uit uitrit. Als A zich al grotendeels op straat bevindt (hier niet van toepassing want de neuzen van de auto's hebben geraakt) en in de flank wordt geraakt heeft B schuld.
[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 12-04-2014 11:34 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
*knip* Dit is niet De Huiskamer. Tevens zijn op de topicstarter gerichte reacties zijn ongewenst
[ Voor 80% gewijzigd door Rukapul op 12-04-2014 12:37 ]
ping 127.212.23.124
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
[ Voor 75% gewijzigd door Rukapul op 13-04-2014 09:25 ]
W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic
My favorite programming language is solder.
Als A had stilgestaan, was B inderdaad aansprakelijk geweest, maar alleen als A al stil stond voor B om de hoek kwam. Je kunt niet je auto stilzetten op andermans rijstrook en dan verwachten dat iedereen je maar ontwijkt, zonder aansprakelijk te zijn voor eventuele schadePuch-Maxi schreef op zondag 13 april 2014 @ 02:45:
Als auto A nou op de weg stil had gestaan dan was het misschien nog een ander verhaal geweest. Dit is aan de verzekering om (onderling) uit te vechten. Hoe hard mag je daar eigenlijk, het lijkt wel een soort woonerf? Waar ging auto A eigenlijk naartoe afslaan?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik vind ook dat A schuldig is want een uitrit, verder had A een te hoge snelheid. Als A langzaam uit de uitrit komt dan zou je als je uitgaat van Gentlemen gedrag in het verkeer kunnen aannemen dat B de ruimte geeft aan A. Mede omdat het ook nog een woonwijk is.
Ik denk trouwens dat de TS B is.
Lijkt mij wel raar dat je daar met een 20 km/h uit komt rijden, zal waarschijnlijk rond de 10/ 15 hebben gelegen, evengoed nog wel pittig.
Zelfs al zou B stellen dat hij stil stond wordt het een lastig verhaal, toch wanneer A niet op de achterkant van B knalt.
Puur omdat dat stilstaan vaak nogal lastig is om aannemelijk te maken.
Ik kan ook tegen 5 per uur een weg op hobbelen en ik zal dan ook direct stilstaan als ik op mijn rem trap.
Maar dat maakt mij nog niet automatisch een stilstaande voertuig / hindernis die een andere bestuurder dus moet ontwijken.
edit: zoiets:
[ Voor 17% gewijzigd door LauPro op 14-04-2014 12:14 ]
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
A is schuldige inderdaad.
Ben benieuwd wat TS verder al heeft gehoord.