Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

thuismodem LTE 4G met belmogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• watahyahknow
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-08 11:04
goeiendag , ik ben nieuw hier en een noob als het om programeren aankomt

ik ben wat aan het rondkijken geweest naar een manier om voor mij de kosten wat te drukken
ik heb nu een vaste internetaansluiting en een T mobile 4G abbonement beide kosten mij 40 plus euro maar ik zit alleen aan de T mobile vast voor de komende 1.5 jaar

1 van de mogelijkheden zijn een oude vodaphone b2000 modem 4G kopen op amazon.de en deze ontlocken en voorzien van andere firmware
http://www.amazon.de/Voda...8P4/ref=pd_rhf_se_p_img_1

de modem is een huawei modem aangepast met software van vodaphone (O2 of duitse telecom) en voorzien van een simlock

ik heb de volgende vragen :
weet iemand of je met deze modem ook over je gebruikte gsm kaart kan bellen ? (dus geen voip) op youtube video's ziet het er wel zo uit
weet iemand of deze modem werkt in nederland met een nederlands T mobile simkaart en welke firmware kan ik daar het beste voor gebruiken
kan iemand mij met behulp van de emei code een ontlockcode toezenden

ik heb nog geen modem gekocht , ik wil eerst weten of ik er iets mee kan , de modems zijn 2e hands behoorlijk goedkoop (tussen de 50 en 150 euro) te vinden en ik heb het idee dat anderen hier ook mee geholpen zouden kunnen zijn

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Is tetheren met je mobiel niet een goedkopere/simpelere optie? scheelt je weer een modem kopen, waarmee je zo te zien toch niet kan bellen . Veel wat luxere routers hebben trouwens usb poort om (als backup verbinding) een usb modem aan kan hangen. Bellen gaat dan waarschijnlijk ook niet werken

Verwijderd

Ik zou eerst even kijken of je provider 4G aanbied op de 800MHz/2600MHz frequenties. Volgens de documentatie die ik heb gevonden zijn dit namelijk de frequenties die ondersteund worden.

Dan is het vervolgens onwaarschijnlijk dat je een vaste telefoon kunt aansluiten op het modem om vervolgens via he mobiele nummer te bellen. Alle informatie die ik heb kunnen vinden wijst erop dat de telefonie via VoIP afgehandeld word.

Daarnaast zul je elke keer dat je wil internetten via het modem, je simkaart erin moeten stoppen. Je kunt natuurlijk een duo-sim nemen maar dan heb je kans dat al je telefoontjes/sms'jes op je Modem uit komen (erg vervelend als je niet thuis bent)

Waar je ook rekening mee moet houden is dat je niet ongelimiteerd kunt downloaden met een mobiel abonnement. Als je databundel op is, heb je grofweg drie opties:
1. Je betaald per MB (en das duurder dan een internet abo erbij)
2. Je valt terug naar een lagere snelheid (voor laptops/desktops onbruikbaar)
3. Je hebt helemaal geen internet meer.
Als je zo af en toe streamt, ben je redelijk snel door je databundel heen. Daarnaast kun je er vanuit gaan dat web pagina's op laptops/desktops groter zijn en dus meer van je databundel opslokken dan mobiele sites.
Wat bundel betreft zou het wel fijn zijn als je niet het 4G netwerk op kunt, dan gaat je databundel waarschijnlijk langer mee.

3G/4G word door de meeste mensen gebruikt als backup verbinding, een soort laaste redmiddel (zoals -36- al aangaf). In sommige gevallen, voornamelijk mobiele kantoren of mobiele werkgroupen, is het de primaire internet verbinding als er écht geen internet via een kabeltje geleverd kan worden.