Gegevensgebruik data toestel rijmt niet met die van telco

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09 09:24
Recent en akkefietje met de telco.
Ik ben, vermoedelijk per ongeluk, in een nacht behoorlijk over mijn data bundel heen geschoten.
(Hoe wat waar is nog een discussie die wordt onderzocht door de zwarte schapen maar staat hier even los van.)

Nu heb ik een data counter geïnstalleerd om de boel in de gaten te houden.
En met android zelf kan je onder de instellingen bij gegevensgebruik een waarschuwing en een blokkade ingegeven.
Nu heb ik dit keurig gedaan dit en ging al jaren goed tot vorige week, toen kreeg ik na haast een verdubbeling van het verbruik een SMS van deze telecom herder.

Mijn toestel geeft aan dat ik 544mb heb verstookt en de telco brengt over de zelfde periode 2986mb inrekening, of ik even €220 wil aftikken.

Er staat wel bij instellingen gegevensgebruik dat de “gemeten door uw apparaat. Mogelijk meet de serviceprovider het gegevens gebruik anders” maar vind het wel behoorlijk uitelkaar ligging om dit akkefietje in het vervolg te voorkomen en misschien te waarschuwing voor andere hoe kan dit?

Mijn toestel Samsung S4 Android Officiële ROM 4.3
(Inmiddels sinds een paar dagen de officiële 4.4)
Provider: Tele2

[ Voor 4% gewijzigd door remysan op 11-04-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-10 15:18
telco ronden data helaas vaak af per zoveel KB, bijvoorbeeld 100 kb per sessie.
Dus heb je een whatsapp status opgehaald van 1 kb word van je bundel toch 100kb afgeschreven.

Ik zal niet kunnen zeggen hoeveel dit bij Tele2 is per sessie. Maar hier lijkt het heel erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 13:50
Wat vervelende om dit te lezen,

"We rekenen geen buiten-de-bundelkosten voor internet. Zodra je bundel op is, verlagen we de snelheid naar 64Kb/s. We geven je wel op tijd een seintje. Is 80% van je bundel verbruikt, dan krijg je een smsje van ons. Bij 100% verlagen we de snelheid en ontvang je een smsje met een aanbieding voor een extra internetbundel. Er zijn 5 verschillende extra internetbundels." van tele2 website dus dit kan het niet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09 09:24
De sms met de melding van overschrijding van 1500mb, dus niet eens de 80% grens, kwam al te laat. dat was 3 april 00:36 dus snachts.
Toen ik opstond ben ik direct gaan kijken en toen stond de tellen al op bijna 3000mb heb toen direct het mobiel i-net uitgezet en aan de bel getrokken.
Mijn telefoon geeft in deze maand een vrij lineair verbruik aan van 0 tot 544 mb. in die periode dus geen piek van moment van sms met de waarschuwing tot het moment dat ik ging kijken.

Maar goed dat wordt onderzocht, heb ook verteld dat hun melding veels te laat is gekomen. heb alleen weinig hoop op enige coulance.
Maar daar gaat het mij ook niet om ik wil dit voorkomen in de toekomst, en waarom ik de teller van mijn toestel dus niet kan vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Ik vind het persoonlijk onacceptabel als je datateller in Android meer dan 10% afwijkt van die van je provider...

Nou ben ik altijd wel redelijk rebels ingesteld geweest, maar ik zou (als een uitgebreid overleg niks oplevert) gewoon de zooi alsnog niet betalen en desnoods voor laten komen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 09:57
Heb zelf kpn, verbruik volgens hun app wijkt nooit meer dan 1mb af van wat mn note3 aan geeft. Die datateller werkt dus prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 13:50
Maar er staat toch op de website: "we rekenen nooit buiten de bundel kosten voor internet" dus waarom moet je iets betalen?

[ Voor 6% gewijzigd door PheraX op 12-04-2014 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
PheraX schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:10:
Maar er staat toch op de website: "we rekenen nooit buiten de bundel kosten voor internet" dus waarom moet je iets betalen?
Dat geldt alleen voor nieuwe abonnementen, niet voor bestaande.
Pagina: 1