Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Heb heel hard hulp nodig!
Heb een nieuwe SSD en is helemaal correct geinstalleerd. Hiernaast zit nog mijn HDD in de laptop.

Op geen van beide staat Windows meer.. Heb alleen nog een grijs scherm en kan alleen in mijn taskmanager komen. Wil nu een schone installatie gaan doen voor Windows 8 maar hoe kom ik in dit menu? Is dit mogelijk op een andere manier? Of via de taskmanager?

Hoor het graag

Gr,

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Taskmanager ?

De taskmanager is een proces van windows. Aangezien je windows niet meer in komt ga ik er even vanuit dat je of de bios bedoelt of het opstart scherm voordat je windows start.

Je windows zal nog gewoon op je oude HDD staan. Waarschijnlijk probeert hij nu op te starten vanaf je SSD.
Als je in je bios de bootmanager volgorde verandert en je HDD1 ipv je HDD0 (SSD) selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Bedankt voor je snelle reactie. Nee beide schijven zijn helemaal leeg. Het enige waar ik nu nog kan inkomen op dit moment is de task manager. Voor de rest zijn de menu's van het uitschakelen van de laptop er niet eens meer. Durf hem ook niet nu uit te zetten omdat hij er niks op heeft staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe heb je dit in hemelsnaam voor elkaar gekregen?

Voor de rest, geen Windows meer geinstalleerd staan betekend gewoon herinstalleren....

Voor de rest heb ik de topictitel even ontdaan van de term "Help!", da's niet echt nodig.

HELP! Niks meer dan taskmanager in Windows 8 -> [Win8] Enkel nog maar taskmanager beschikbaar

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Een windows installatie kan je gewoon vanaf de originele DVD doen. Tijdens het opstarten zal hij de setup van de DVD laden.

Verder geef je vrij weinig informatie en zijn zaken vrij onduidelijk, mogelijk omdat je zelf wat minder specifieke computer kennis hebt. Dit maakt het helaas ook lastig voor ons om gerichte adviezen te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 16:30

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Zelfde probleem heb ik gehad en dat kwam doordat windows op de verkeerde schijf was geinstalleerd volgens windows zelf. oftewel windows stond op schijf D: en alle programma's probeerde hij op te starten via C:

Kan je dit bekijken door boven in taskmanager run task en dan bladeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:45
geen backup? anders is het pech hebben en opnieuw installeren.

je zou eventueel de schijven in een ander systeem kunnen hangen om te kijken of ze echt leeg zijn aangezien je alleen in de TM komt.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Staat er nu wel of geen windows op een van de schijven ?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat Windows 8 al op deze laptop standaard geinstalleerd stond toen ik hem kocht en er geen CD van heb. Waardoor ik hem niet kan herinstalleren. Dus eigenlijk heb ik nu een hele lege laptop zonder iets. En mijn vraag is dan ook of ik op een of andere manier alsnog mijn windows 8 kan ophalen.
Het gaat me ook niet om de bestanden die er op stonden want daar heb ik gewoon een backup van.

@xleeuwx

Krijg wanneer ik op bladeren druk een Error:
C:\users\...\...desktop refers to a location that is unavailable. It could be on a hard drive on this computer or network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:29:
Probleem is dat Windows 8 al op deze laptop standaard geinstalleerd stond toen ik hem kocht en er geen CD van heb. Waardoor ik hem niet kan herinstalleren. Dus eigenlijk heb ik nu een hele lege laptop zonder iets. En mijn vraag is dan ook of ik op een of andere manier alsnog mijn windows 8 kan ophalen.
Het gaat me ook niet om de bestanden die er op stonden want daar heb ik gewoon een backup van.

@xleeuwx

C:\users\...\...desktop refers to a location that is unavailable. It could be on a hard drive on this computer or network.
ISO ergens downloaden / lenen en herinstalleren , je key zal als het goed is in de bios gebakken staan

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:29:

@xleeuwx

Kan je probleren uit te voeren D:\windows\explorer.exe ? of E:\windows\explorer.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Imnoa schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:31:
[...]

ISO ergens downloaden / lenen en herinstalleren , je key zal als het goed is in de bios gebakken staan
Klopt, de key heb ik wel gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xleeuwx schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:32:
[...]

Kan je probleren uit te voeren D:\windows\explorer.exe ? of E:\windows\explorer.exe
Kom hier niet bij, krijg dezelfde error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Mijn advies, data via bijv linux resque disk veilig stellen en dan windows opnieuw installeren ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Conclusie: hersteldisk of originele ISO (of andere juiste installatiebron) regelen en herinstalleren.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem even opnieuw opgestart, maar wat ik nu heb is gewoon een lege Windows 8.
Als ik een ISO heb voor Windows en zet deze op een USB, boot hij hem daar vandaan dan automatisch?

Of hoe kom ik in mijn bios nu? Want hij start niks op hij komt gewoon direct op mijn startscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02
Post anders even een foto van je scherm, want ik snap er niets meer van :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://imgur.com/mnlviph

Dit is alles wat ik heb

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:48:
Of hoe kom ik in mijn bios nu? Want hij start niks op hij komt gewoon direct op mijn startscherm.
Ik gok dat je niet afsluit, maar de laptop in slaapstand zet...

Maak een bootable USB stick, in een andere topic zijn je al twee linkjes aangereikt hoe dit moet: Hero of Time in "Windows 8.1 herinstall op SSD".

Zet je laptop helemaal uit (trek desnoods de accu er even uit). Zet vervolgens je laptop aan en zorg dat deze boot van de USB-stick die je gemaakt hebt en doorloop de installatie.

Vergeet je huidige installatie/inrichting, die is gewoon te defect om te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ziet eruit als een Asus N56 of N550 oid.

Gewoon 10 seconden de aan/uit knop inhouden, dan is die uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:57
Kun je niet gewoon met windowstoets + r in het "Run Window" komen, dan EXPLORER intypen, en gewoon in je verkenner terechtkomen toevallig?

Heeft bij mij wel eens gewerkt, je weet nooit.

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Of probeer eens gewoon explorer.exe te starten vanuit de taskmanager

damn .... net et laat

oh nee net niet .. is een variant (en de taskmanager draaid al)

[ Voor 46% gewijzigd door Fish op 11-04-2014 15:23 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Als je de SSD loskoppelt, werkt het systeem dan weer goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee werkt allemaal niet, regel wel een usb stick. Zet daar een windows 8 ISO op.
Boot die en voeg ik me windows 8 key toe.

Als het goed is zou ik hem dan weer kunnen installeren?

Hardstikke bedankt voor alle support die ik hier krijg trouwens!
Pagina: 1