Goedendag mede-Tweakers,
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben aan het sparen voor een nieuwe pc, waarop ik de nieuwste games op 1920 x 1080 kan spelen, maar welke ik ook als NAS kan inzetten.
Ik heb een lijst gemaakt van dingen die ik graag in mijn nieuwe pc terug zou zien.
Misschien zijn er dingen die geschrapt kunnen worden of niet nodig zijn voor wat ik wil (Is het bijvoorbeeld nodig om de nieuwste I7 Processor erin te zetten, of een hele dure videokaart, welk moederbord ondersteund het plaatsen van 4 Harde schijven).
Ik raak een beetje tureluurs van alle verschillende aanbiedingen/mogelijkheden en heb nu advies nodig.
Mijn budget is maximaal € 2000,-
Is het tegenwoordig nog voordelig om zelf een pc samen te stellen/bouwen?
Hier komt het lijstje:
Wat wil ik graag?
- PC die ook als NAS gebruikt kan worden
- 4 Harde schijven van 4 TB te plaatsen (Waarvan 1 SSD als C-Schijf)
- I7 Processor - Maar welke snelheid?
- 16 GB Geheugen (maar wel evt. uitbreidbaar naar 32GB)
- Videokaart waar ik paar jaar mee vooruit kan en spellen mee kan spelen op 1920 x 1080 (evt. Crossfire) - Welke kaart zou dat moeten zijn? Voorkeur gaat denk ik uit naar Nvidia Geforce
- Moeten 2 x 24" Benc Monitoren op aan te sluiten zijn
- Geluidskaart is niet zo belangrijk
- Welke behuizing is geschikt voor wat ik er allemaal in wil hebben (Vind de Coolmaster III wel erg mooi)
- Cardreader
- USB 3.0 aansluitingen (2-4) + USB 2.0 - liefst op de voorkant
- Moederbord toereikend voor bovenstaande?
- Voeding en koeling? Waar moet ik rekening mee houden? - welke koeling nodig?
- Blu-Ray lezer/brander of gewoon DVD-R?
- Wat voor netwerkkaarten nodig Wireless? Zit een aansluiting voor bekabeld internet standaard in het moederbord?
Energieverbuik is niet echt heel belangrijk. Al weet ik dat ik bij gebruik als NAS de PC wel vaak aan zal hebben staan.
Ik begrijp dat het heel wat vragen/eisen zijn.
Ik kijk uit naar jullie advies!
Alvast bedankt voor de hulp.
Groeten,
Boogiemachine1975
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben aan het sparen voor een nieuwe pc, waarop ik de nieuwste games op 1920 x 1080 kan spelen, maar welke ik ook als NAS kan inzetten.
Ik heb een lijst gemaakt van dingen die ik graag in mijn nieuwe pc terug zou zien.
Misschien zijn er dingen die geschrapt kunnen worden of niet nodig zijn voor wat ik wil (Is het bijvoorbeeld nodig om de nieuwste I7 Processor erin te zetten, of een hele dure videokaart, welk moederbord ondersteund het plaatsen van 4 Harde schijven).
Ik raak een beetje tureluurs van alle verschillende aanbiedingen/mogelijkheden en heb nu advies nodig.
Mijn budget is maximaal € 2000,-
Is het tegenwoordig nog voordelig om zelf een pc samen te stellen/bouwen?
Hier komt het lijstje:
Wat wil ik graag?
- PC die ook als NAS gebruikt kan worden
- 4 Harde schijven van 4 TB te plaatsen (Waarvan 1 SSD als C-Schijf)
- I7 Processor - Maar welke snelheid?
- 16 GB Geheugen (maar wel evt. uitbreidbaar naar 32GB)
- Videokaart waar ik paar jaar mee vooruit kan en spellen mee kan spelen op 1920 x 1080 (evt. Crossfire) - Welke kaart zou dat moeten zijn? Voorkeur gaat denk ik uit naar Nvidia Geforce
- Moeten 2 x 24" Benc Monitoren op aan te sluiten zijn
- Geluidskaart is niet zo belangrijk
- Welke behuizing is geschikt voor wat ik er allemaal in wil hebben (Vind de Coolmaster III wel erg mooi)
- Cardreader
- USB 3.0 aansluitingen (2-4) + USB 2.0 - liefst op de voorkant
- Moederbord toereikend voor bovenstaande?
- Voeding en koeling? Waar moet ik rekening mee houden? - welke koeling nodig?
- Blu-Ray lezer/brander of gewoon DVD-R?
- Wat voor netwerkkaarten nodig Wireless? Zit een aansluiting voor bekabeld internet standaard in het moederbord?
Energieverbuik is niet echt heel belangrijk. Al weet ik dat ik bij gebruik als NAS de PC wel vaak aan zal hebben staan.
Ik begrijp dat het heel wat vragen/eisen zijn.
Ik kijk uit naar jullie advies!
Alvast bedankt voor de hulp.
Groeten,
Boogiemachine1975