Ik wil al tijden graag een HTPC. Maar vindt het moeilijk om er ook daadwerkelijk een aan te schaffen omdat ik een PS3 heb. Maar ik wil graag ook simpelere spelletjes spelen die alleen maar voor de PC beschikbaar zijn. Spelletjes hoeven niet te schitteren in grafische pracht, maar het mag er wel redelijk uitzien. Vandaar dat ik denk dat ik gelijk een redelijk prijzige HTPC nodig heb. Maar ik zou eventueel niet meer als €450,- willen uitgeven. Ik heb al wat onderdelen bij elkaar gezocht via de Alternate PC builder, maar het is te duur en ik heb op het moment van schrijven weinig verstand van de beschikbare hardware.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Blu-Ray en DVD's afspelen op mijn TV.
Opslag games
Spelletjes spelen, geen hoogstaande games.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Prijs tot 450 euro, assembleren doe ik zelf. Ik heb nogal wat moeite om binnen het budget te blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Mijn TV, een samsung 46", model nummer weet ik niet precies maar het is geen SmartTV.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Toetsenbord/Muis
Behuizing
Processor
Moederbord
Geheugen
HDD
SSD
CPU koeler
Voeding
Blu-Ray Speler
OS?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, ik heb geen voorkeuren, ik ben van mening dat alle/de meeste fabrikanten wel eens minder bedeelde producten maken.
Ik wil gewoon een degelijk systeem.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ga je overklokken?
Energieverbruik moet zo laag zijn als het kan en het geluidsniveau moet laag zijn. (Hoeft niet super stil te zijn, maar het moet geen zoemende bij naast je oor worden wanneer deze in de kast staat)
Ik heb totaal geen verstand van voeding,wattage, geluidsniveau van onderdelen etc.
Lijst:
Zoals ik al zei heb ik al iets gevonden met Alternate PC Builder en daarom hieronder het lijstje. Ik heb alleen het idee dat ik niet alles optimaal heb kwa kwalitiet/prijs. Daarom maak ook dit topic aan zo dat jullie mij hiermee hopelijk vooruit kunnen helpen en dat ik de doorslag kan geven om een HTPC te bouwen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Blu-Ray en DVD's afspelen op mijn TV.
Opslag games
Spelletjes spelen, geen hoogstaande games.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Prijs tot 450 euro, assembleren doe ik zelf. Ik heb nogal wat moeite om binnen het budget te blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Mijn TV, een samsung 46", model nummer weet ik niet precies maar het is geen SmartTV.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Toetsenbord/Muis
Behuizing
Processor
Moederbord
Geheugen
HDD
SSD
CPU koeler
Voeding
Blu-Ray Speler
OS?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, ik heb geen voorkeuren, ik ben van mening dat alle/de meeste fabrikanten wel eens minder bedeelde producten maken.
Ik wil gewoon een degelijk systeem.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ga je overklokken?
Energieverbruik moet zo laag zijn als het kan en het geluidsniveau moet laag zijn. (Hoeft niet super stil te zijn, maar het moet geen zoemende bij naast je oor worden wanneer deze in de kast staat)
Ik heb totaal geen verstand van voeding,wattage, geluidsniveau van onderdelen etc.
Lijst:
Zoals ik al zei heb ik al iets gevonden met Alternate PC Builder en daarom hieronder het lijstje. Ik heb alleen het idee dat ik niet alles optimaal heb kwa kwalitiet/prijs. Daarom maak ook dit topic aan zo dat jullie mij hiermee hopelijk vooruit kunnen helpen en dat ik de doorslag kan geven om een HTPC te bouwen!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 4130 Boxed | € 96,- | € 96,- |
| 1 | MSI B85I | € 71,39 | € 71,39 |
| 1 | WD Green WD20EZRX, 2TB | € 70,90 | € 70,90 |
| 1 | Cooler Master Elite 130 | € 39,03 | € 39,03 |
| 1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial BLS4G3D1609ES2LX0CEU | € 35,50 | € 35,50 |
| 1 | Asus BC-12D2HT Bulk Zwart | € 50,60 | € 50,60 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 300W | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 56,30 | € 56,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 479,62 | |