2 vragen over laptop met Intel HD 4000 + AMD HD 7730M

Pagina: 1
Acties:

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-02 10:09
Ik hoop dat dit topic mag, en op de goede plaats staat. Zo niet, dan hoor ik het wel.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het wegnemen van mijn verwarring omtrent mijn videokaart en drivers. Ik heb een Dell Inspiron 15R SE met zowel een onboard graphics-chip (Intel HD 4000) als een losse videokaart (AMD HD 7730M). Op dit moment is AMD Catalyst geïnstalleerd met driver-versie 13.12 (Mobility-versie). Als ik kijk bij DxDiag, dan zie ik de HD4000 als werkende videokaart staan.

Vraag 1: Wordt er automatisch overgeschakeld naar de losse videokaart wanneer ik een game start? Of moet ik iets doen om de AMD-kaart te activeren?

Vraag 2: Moet ik voor beide grafische chips m'n drivers updaten? Oftewel: Moet ik naast de AMD-drivers ook die van Intel bijhouden en updaten?

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:39
Als je de goede drivers van de fabrikant geïnstalleerd hebt, kun je door rechterklik op je Catalyst Control Center klikken en voor Switchable Graphics kiezen. Hier kun je per programma toewijzen welke GPU ze dienen te gebruiken (High Battery = Intel HD / High Performance = AMD).

Inventaris - Koop mijn meuk!

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-01 15:31

waseland

War... war never changes

Dit is altijd leuk bij laptops die een geintregeerde videokaart hebben.

Ik had dit ook met mijn laptop maar dan met een HD4000 en een Nvidia 610M. Hij starte elk spel standaart op met de HD4000.
Wat je hier tegen kan doen:

Optie 1: Rechter klik op het spel/software en klik iets van "start met grafische processor" en dan kan je kiezen tussen je Intel en je AMD videokaart als het goed is. Als je op je AMD kaart klikt start hij hem op met deze. Ook kun je zien welke er standaart ingesteld staat om programma's op te starten.
Ik weet niet of je dit bij AMD ook makkelijk kunt aanpassen maar bij Nvidia control panel kon ik mijn standaart videokaart veranderen. Ik weet niet of dit ook in CCC kan. Ik zou het even proberen.

Groeten,

Jelmer

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-02 10:09
Bedankt voor de reacties!

Ik heb de optie "schakelbare beeldkwaliteit configureren" gevonden door met rechts te klikken op het Catalyst-pictogram in het systeemvak, en heb hier de gewenste instellingen doorgevoerd. Daarnaast even de nieuwste drivers geïnstalleerd voor de Intel HD 4000, dus het zit helemaal goed zo.