Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#] GUI component ownerthread wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 15:47
Ik heb een GUI component wat een aantal seconde nodig heeft om te laden. Wanneer dit component geladen word staat de hele applicatie een paar seconde 'stil".
Ik heb het component al lazy loaded gemaakt, maar nog beter zou zijn om het bij het starten van de applicatie op een andere thread te laden.

Probleem is nu dat wanneer het component geladen is op de background thread ik deze niet meer kan gebruiken op de main thread (muv invoke).

Is het mogelijk om de ownerthread te wijzigen van een component?

Mess with the best, die like the rest

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:03

BM

Moderator Spielerij
Is het niet handiger om te achterhalen 'wat' er voor zorgt dat dat component zo langzaam laad, en dát in de achtergrond te laten doen?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• ThaStealth
  • Laatst online: 17-11 15:47
Het langzaam laden word veroorzaakt doordat het component uit 800 sub components bestaat die weer uit 10 sub components bestaan.

Het creëren van +- 8.000 GUI components is de vertraging
(geloof me, als ik dat ding sneller kon krijgen had ik niet naar dit soort trucjes zitten zoeken)

[ Voor 20% gewijzigd door ThaStealth op 11-04-2014 11:24 ]

Mess with the best, die like the rest

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat the hell moet je met 8000 GUI elementen? Ik denk dat je toch écht eerst eens daar naar moet kijken. Je zou een zooi controls virtual kunnen maken (zoals een listview dat doet bijvoorbeeld) en desnoods de "controls" zelf renderen op een canvas; dat is een stuk lichter dan 8000 GUI elementen (inc. heel hun model en achterliggende meuk) opbouwen :X
ThaStealth schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:23:

(geloof me, als ik dat ding sneller kon krijgen had ik niet naar dit soort trucjes zitten zoeken)
Geloof me, 8000 GUI elementen is waaaaay achterlijk. Zelfs als 't alleen maar "labels" zijn (toch een van de lichtste elementen) dan is 't nog een WTF; laat staan als 't "zwaardere" (lees: resource intensievere) controls zijn als textboxes of buttons of... Daar is écht wel een betere oplossing voor; dat je die (nog) niet verzonnen hebt is een tweede ;) Maar dan stel je dus de verkeerde vraag: "hoe krijg ik dat sneller/beter/efficiënter", niet "hoe kan ik op de (verkeerd) ingeslagen weg doorgaan en de situatie nog verergeren door met owner threads te gaan lopen ouwehoeren" ;)

Los daarvan; wat voor 'n UX geeft dit als je de user met 8000 controls confronteerd :?

[ Voor 54% gewijzigd door RobIII op 11-04-2014 12:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:34

Sebazzz

3dp

8000 controls gaat sowieso niet werken. Je loopt al snel tegen het maximum aantal Window handles aan.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• roy-t
  • Laatst online: 17-10 16:43
Ik zou wel graag een screenshot van het control willen te zien om te bepalen of het misbruik is of een legitieme corner case.

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1