Beste Tweakers,
ik zit met een lastig probleem waar ik niet uitkom:
We hebben php-script(s) gemaakt om met FQL(Facebook database) data op te halen. Deze scripts bestaan uit een groot deel standaardscript, met hier en daar gepersonaliseerde stukjes code. De opgehaalde data(JSON volgens mij) hebben we in een HTML-document gezet en netjes vormgegeven.
Nu is het de bedoeling dat ik de data in een database krijg. Hiervoor is een PhpMyAdmin-database ter beschikking gesteld. Ik ben al een tijdje aan het werk om die gegevens erin te krijgen, helaas lukt dat op de een of andere manier niet. Waarschijnlijk doe ik het op een manier waarop het niet mag of zit er ergens een fout. Ik heb weinig tot geen ervaring, dat helpt me ook niet erg...
Ik heb op StackOverflow al wat info gezocht en het op die manier geprobeerd, wanneer ik de code invoeg werkt het hele document echter niet meer
Ook via Google kan ik niet uitvissen wat er mis zou kunnen gaan.
Momenteel zit het op de volgende manier in elkaar(alles staat in één bestand):
Wat naar onder:
Kan iemand mij een tip geven waar het fout gaat? Of op welke andere manier ik deze stap zou kunnen zetten?
ik zit met een lastig probleem waar ik niet uitkom:
We hebben php-script(s) gemaakt om met FQL(Facebook database) data op te halen. Deze scripts bestaan uit een groot deel standaardscript, met hier en daar gepersonaliseerde stukjes code. De opgehaalde data(JSON volgens mij) hebben we in een HTML-document gezet en netjes vormgegeven.
Nu is het de bedoeling dat ik de data in een database krijg. Hiervoor is een PhpMyAdmin-database ter beschikking gesteld. Ik ben al een tijdje aan het werk om die gegevens erin te krijgen, helaas lukt dat op de een of andere manier niet. Waarschijnlijk doe ik het op een manier waarop het niet mag of zit er ergens een fout. Ik heb weinig tot geen ervaring, dat helpt me ook niet erg...
Ik heb op StackOverflow al wat info gezocht en het op die manier geprobeerd, wanneer ik de code invoeg werkt het hele document echter niet meer
Momenteel zit het op de volgende manier in elkaar(alles staat in één bestand):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| //de fql-query $fql = "SELECT uid, name, pic_square, online_presence FROM user WHERE online_presence IN ('active', 'idle', 'offline') AND uid IN ( SELECT uid2 FROM friend WHERE uid1 = $user_id )"; //Het resultaat gaat een array in $result = $facebook->api(array( 'method' => 'fql.query', 'query' => $fql )); //Resultaat netjes vormgegeven in een tabel echo "<tr class='information'><td>uid</td><td>naam</td><td>online status</td></tr>"; foreach($result as $fb_user) { echo "<tr><td>".$fb_user["uid"]."</td><td>".$fb_user["name"]."</td><td>" .$fb_user["online_presence"]."</td></tr>"; } echo "</table>"; //echo "<pre>"; //var_dump($result); //echo "</pre>"; |
Wat naar onder:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| //CODE WAARMEE IK IN DATABASE PROBEER TE KOMEN: // Create Database connection $con=mysqli_connect("localhost","user","pass","database"); // Create data foreach ( $result as $onlinePresence ) { mysqli_query( $con, "INSERT INTO online_presence (uid, name, status) VALUES ( '".$onlinePresence['uid']."', '".$onlinePresence['online_presence']."', '".$onlinePresence[''])."' )" ); if (mysqli_query($con,$sql)) { //do nothing } |
Kan iemand mij een tip geven waar het fout gaat? Of op welke andere manier ik deze stap zou kunnen zetten?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?