Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microsoft word 2013 mail versturen zonder bijlage

Pagina: 1
Acties:

• bassieboy1990
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-10 20:43
Hoi,

Ik weet niet zeker of dit de goede plek is voor deze vraag, maar als je via word 2013 een mail wilt versturen attached hij deze automatisch als bijlage terwijl ik juist wil dat hij deze toegevoegd als html dus gelijk zichtbaar.

Ik zoek al een tijd maar vind geen oplossing toch zou je verwachten van 2013 dat dit kan?

Kopiëren en plakken is geen optie!

Iemand anders ideeën?

mvg,

Bas

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een Word-brief maken met allemaal toeters en bellen en die 1-op-1 als HTML-mail willen versturen is (IMHO) een erg slecht idee. Gewoon de mail in je favoriete mailclient typen? (Welke?)

Maar het kan wel, door een knop toe te voegen die heet 'Verzenden naar emailontvanger' (of iets dergelijks).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:33

Croga

The Unreasonable Man

Word is geen mail client en daardoor niet geschikt om rechtstreeks een EMail in te typen.

Dat gezegd hebbende: Als je in staat bent mail te versturen vanuit Word dan heb je al een mail client geinstalleerd staan. Zoals FJK al aangeeft is het het beste om de mail in die mail client te typen in plaats van in Word.

Wil je alsnog word gebruiken dan zou je, bijvoorbeeld, het bericht in Word kunnen typen, met behulp van CTRL+A, CTRL+C kopieren, je mail client openen en met CTRL+V er in plakken.

Alles bij elkaar zou ik nogsteeds adviseren om Word niet te gebruiken voor het typen van een EMail. Toeters en bellen zijn zowieso onwenselijk in EMail (en worden door veel EMail clients óf niet gelezen óf als SPAM aangemerkt) en een EMail client die juist ingesteld is geeft je alle opties die je nodig hebt om een EMail op te maken die wél wenselijk is.

• bassieboy1990
Ik leg het beter uit, een klant exporteert vanuit een planning programma WINris, deze exporteert de planning in word en vanuit hier wilt ze het doorsturen naar de buitenmonteurs die deze weer openen op de mobiel vandaar dat een bijlage lastig is. vanuit word verstuurd ze dit dan. de mail komt bij outlook als bijlage.

Croga, zoals ik al zei kopieren en plakken is voor deze persoon geen optie.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zeker een planning zou ik nooit los in de mail zetten, of tenminste niet zonder uitgebreid te controleren of het goed gaat in precies jullie combi van verzendende MUA, mail-opmaak, en ontvangende MUA. Ik zou eerder adviseren een directe route te vinden, zoals geen export naar Word maar bijv naar een webpagina geoptimaliseerd voor jullie mobiele client.

Maar zoals gezegd: knop toevoegen in Word en het kan. Garantie tot de deur, het zou wat jammer zijn als door opmaakproblemen de buitendienst een ander rooster ziet dan bedoeld.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• bassieboy1990
weet iemand hoe deze knop dan precies heet? zoeken op verzenden naar email ontvanger geeft niet echt duidelijkheid

bedankt voor de snelle reacties

[ Voor 13% gewijzigd door bassieboy1990 op 11-04-2014 11:13 ]

• bassieboy1990
bedankt bedankt en nog eens bedankt! perfect!
Pagina: 1