wij hebben een scriptje lopen dat geautomatiseerd 's morgens een mail stuurt naar diverse partners met daarin een opdracht of een herinnering aan een opdracht. In de mail staat een link naar onze website met daarin een unieke code. Na klikken op de link kan de partner dan een status update geven op onze site m.b.t. de opdracht. De mails worden rond 6 uur 's morgens gestuurd.
Nu zie ik in de error log dat enige tijd na het verzenden van de mail (soms een half uur later, soms 2 uur later) iemand een request doet op onze server met een aangepaste versie van de link die wij in het mailtje hebben staan.
Bijvoorbeeld:
de link in onze mail is:
de errorrequest doet 3 dingen:
- er worden 1 of 2 cijfers aan het ordernummer toegevoegd
- er worden 1 of 2 cijfers aan het uniqueid toegevoegd
- de page wordt gewijzigd in iets dat altijd begint met R-Pner/ daarna een zooi random karakters en dan de extensie .ugz
op zich resulteert dit altijd in een error, dus ze kunnen er weinig kwaad mee.... maar ik vraag me toch af wat hier de oorzaak van kan zijn. In eerste instantie dacht ik dat het alleen mails aan specifieke partners betrof (dat kan ik via het ordernummer zien), maar dat blijkt niet zo te zijn... er zijn ordernummers van meerdere partners bij betrokken... dus heb ik het vermoeden dat het probleem bij ons zelf zit.
overigens sturen we iedere ochtend zo'n 60 mails uit, maar zijn er max 10 requests met het R-Pner gedoe.
IP adressen zijn wisseld, alhoewel sommige vaker voorkomen... US en UK tot nu toe gezien in mijn steekproef...
iemand enig idee wat dit kan zijn?
Nu zie ik in de error log dat enige tijd na het verzenden van de mail (soms een half uur later, soms 2 uur later) iemand een request doet op onze server met een aangepaste versie van de link die wij in het mailtje hebben staan.
Bijvoorbeeld:
de link in onze mail is:
code:
1
| http://onsdomein.nl/geefstatusupdate?page=eenpagina.htm&ordernmr=xxxxxx&uniqueid=aaaaaa |
de errorrequest doet 3 dingen:
- er worden 1 of 2 cijfers aan het ordernummer toegevoegd
- er worden 1 of 2 cijfers aan het uniqueid toegevoegd
- de page wordt gewijzigd in iets dat altijd begint met R-Pner/ daarna een zooi random karakters en dan de extensie .ugz
code:
1
| http://onsdomein.nl/geefstatusupdate?page=R-Pner/RkgreaErzvaqreVasb.ugz&ordernmr=xxxxxxyy&uniqueid=aaaaaabb |
op zich resulteert dit altijd in een error, dus ze kunnen er weinig kwaad mee.... maar ik vraag me toch af wat hier de oorzaak van kan zijn. In eerste instantie dacht ik dat het alleen mails aan specifieke partners betrof (dat kan ik via het ordernummer zien), maar dat blijkt niet zo te zijn... er zijn ordernummers van meerdere partners bij betrokken... dus heb ik het vermoeden dat het probleem bij ons zelf zit.
overigens sturen we iedere ochtend zo'n 60 mails uit, maar zijn er max 10 requests met het R-Pner gedoe.
IP adressen zijn wisseld, alhoewel sommige vaker voorkomen... US en UK tot nu toe gezien in mijn steekproef...
iemand enig idee wat dit kan zijn?