films en games vanaf pc naar tv in andere kamer.

Pagina: 1
Acties:

• naenne
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-07-2024
Hallo,

Ik wil mijn tv in de woonkamer aansluiten op mijn pc in een andere kamer.
Dit voor het streamen van films, maar ook om af en toe lekker lui op de bank te kunnen liggen gamen met een controller. Ik heb geen console bij mijn tv, deze heb ik juist verkocht om gewoon puur op pcgaming over te gaan.

Nu denk ik dat qua beeld de makkelijkste optie is om gewoon een hdmi kabel van 10 á 15 meter langs de muren en onder het tapijt te trekken, enkel kom ik er alleen nog niet helemaal uit met mijn toetsenbord, muis en mogelijke controller(s).

Op dit moment heb ik "gelukkig" een waardeloze hp keyboard en trust muis, welke ik graag wil vervangen voor een mooie al dan niet draadloze set.

Ik vraag mij af of iemand ervaring heeft met een toetsenbord en muis welke prima werken op een metertje of 7 door 1 a 2 muren heen.

Of wellicht is het beter om een lange usbkabel met hub door te trekken naar de woonkamer? Zodat ik hierop mijn toetsenbord, muis en controllers op aan kan sluiten.

Ik zoek een manier om de volledige capaciteiten van mijn pc op mijn tv los te laten, volgens mij is er dan geen echte draadloze mediastreamer optie of wel?

Ik kan er w.s. wel in mijn eentje uit komen, maar misschien heeft iemand de perfecte oplossing voor deze situatie onlangs zelf ondervonden.

(Edit: het liefst geef ik hier al met al niet meer dan 100 euro aan uit, minder is beter.)

Alvast bedankt voor enige reacties!

[ Voor 3% gewijzigd door naenne op 11-04-2014 07:31 ]

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.