Toon posts:

Disk probleem alienware m17xr3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Op het moment heb ik een vreemd probleem met mijn alienware m17x r3 systeem waar ik geen raad meer mee weet.

Ik heb een alienware met hybrid momentus 750gb disk, geruime tijd goed kunnen gebruiken alleen de afgelopen maanden/weken lijkt het syssteem steeds trager te gaan reageren.

Herinstallaties helpen weinig of niet.

Wat mij op valt is dat bij een copy maken van grotere bestanden (vobs) krijg ik een snelheid van (nog) maar 35MB haal, dit lijkt mij erg weinig voor deze disk, zeker als ik in performance monitor in eerste instantie 90MB terug zie komen maar dit na een aantal secondes omlaag vliegt.

Hiernaast zie ik de harddisk active time toenemen naar 100% waar deze blijft hangen, vervolgens loopt de queeu lenght op en wordt werken vertragend wat irritant werkt.

Bij een benchmark met crystaldiskmark lijkt daarintegen weer niks aan de hand lijkt te zijn. Deze geeft aan dat zowel lezen als schrijven met 111 en 107MB/s gaat.

Na veel testen en bellen met Dell is uieindelijk een disk afgestuurd welke het probleem zou moeten verhelpen. Helaas is dit niet het geval.

Kan iemand mij verder helpen/adviseren wat ik hier nog mee kan, of soort gelijke gevallen kent welke opgelost konden worden?

Groet,
Dennis

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:52
Al geprobeerd om met ubcd/hirens je HDD e.d te checken op bad sectors?

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:03
zit er een nvidea kaart in?

Verwijderd

Topicstarter
@Clavis
Hdd niet gecheckt op bad sectors, hdd is 3 dagen geleden vervangen, mag hopen dat er dan toch niet al bad sectors op zitten.

@theuberdude14
ziit een Radeon hd 6900m in.

Wat ik van Dell nog wel vernam is dat het mogelijk de controller zou kunnen zijn, begrijp alleen niet waarom crystaldiskmark dan 110MB haalt en Windows zelf omlaag duikt.

Verwijderd

Topicstarter
Na wat getest te hebben heb ik een memory module verwijderd. Snelheid ligt nu op plusminus 50MB/s.
Maar wat is de connectie tussen memory slot/module en het kopieren van data van de disk naar een andere plek?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Kopieren van files van schijf naar dezelfde schijf, dan zakt de snelheid gemakkelijk naar de halve snelheid, dus er is niks aan de hand.

En een hybride schijf is even snel dan gaat de schijf naar normale snelheid , is dus ook normaal.

Vaak wordt het geheugen snel gevuld in het begin van de test, dan gaat het vlugger(lijkt het) later stort het in als het geheugen vol is..

Denk dat je iets meer moet gaan testen, want wat je nu verteld lijkt dat alles normaal is.

[ Voor 17% gewijzigd door jan99999 op 11-04-2014 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat wist ik niet, het is dus eigenlijk enkel te testen door een 2e disk in het systeem te hangen en het dan nogmaals te proberen ?

Hou ik 1 mystery over, hoe kan het zo zijn dat bij gebruik van memory bank 1+2 Windows enkel 30/35MB geeft en bij gebruik van slot 3+4 of enkel 1 module in slot 1 een snelheid van 45/55MB?

Kan ik hieruit concluderen dat er een slot niet lekker werkt?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Geheugen testen met memtest86 bootable cd, dan weet je dat het geheugen goed is.
Pagina: 1