Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Strijd tussen 'MSI GE70 2PE-041NL' en 'Alienware 17'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben nieuw op tweakers maar heb de website wel is vaker bezoekt.

Ik wil een game laptop kopen die battlefield 4 op ultra settings vlekkeloos kan draaien.
Nu twijfel ik tussen deze 2 modellen de Alienware 17 en de MSI Apache pro.
De basis versie van de alienware 17 komt met de NVIDIA® GeForce® GTX 860M with 2GB GDDR5 videokaart en 8gb Ram geheugen.
De MSI Apache pro komt ook met deze videokaart alleen is de RAM geheugen 16gb voor de rest zijn de specificatie's vrijwel identiek.

Ik heb niet zo veel ervaring met gaming gear vooral als het gaat om laptops en desktops.
Welke van deze 2 is beter voor mij gezien ze beide battlefield op ultra kunnen draaien.
Als het nodig is zal ik de configuraties bij de dell shop bij typen en de specificaties van de msi.

Mvg NoLife.

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 21:34
De 860m zal battlefield 4 niet op ultra kunnen draaien, wel op high settings. Voor ultra settings zal je een 780m of 880m nodig hebben op full hd. Dat wil niet zeggen dat de 860m zwak is, ultra is voor een laptop gewoon erg zwaar.

De Apache is trouwens veel mobieler dan de Alienware. Wel heeft de Alienware betere koeling.

Verwijderd

Topicstarter
Dus beide kunnen geen ultra.
De alienware heeft vele extra's en koeling is voor mij ook belangerijk, De MSI heeft een coolboost.
Mobiliteit is niet egt een probleem voor mij, maar ik had ook iets gelezen over een SSD schijf, Dat die beter is i.v.m kortere laadtijd voor spellen en de besturingssysteem. Heeft de alienware deze in bezit en hoeveel geheugen is deze, die van de MSI is 128gb dat is meer dan voldoende, sinds ik er maar 3 of 4 spellen op ga installeren. Want die specs zijn een beetje onduidelijk. Als ze maar op high settings kunnen vindt ik dat ook goed. Daarnaastzal ik ook veel hd films streamen zowel blu ray als dvd rips.

• Skynick
De Alienware heeft geen ssd, maar die kan je er zelf of door een kennis vrij makkelijk in laten zetten. Een ssd is vooral fijn bij het opstarten van je laptop, games zullen sneller levels laden. Je kan voor rond de 60-70 euro een 120-128GB ssd kopen of voor 100-120 een 240-256gb ssd. Je kan ook andere mensen op het forum vragen voor advies bij het inbouwen, aangezien ik het zelf nog nooit heb gedaan.

Vergeet trouwens niet dat de basis versie van Alienware een 1600*900 scherm heeft. Je moet nog 150 euro er bij op tellen voor een full hd scherm. Daarnaast kan je 10% korting krijgen via het vip programma als student of werknemer van een bedrijf. Niet dat ze het checken of je echt een student bent ofzo. Ik denk dat Alienware vooral beter is als je voor een high-end configuratie gaat. De apache levert voor hetzelfde geld gewoon meer hardware.

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2014 22:33 ]

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-11 12:48
Hey,

Kijk ook eens naar de GT70 serie van MSI, deze beschikt over een GTX780M/GTX880M.

Verwijderd

Topicstarter
Wow de gt70 is ook stevig. ook toevalig er is een bundel uitverkoop met gratis headset van turtle beach en een kinzu v2 van steelseries

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga voor de 17.3, die heeft wel een ssd van 80gb en een GTX880m van 8gig en een fullhd scherm, ik ga alleen de ram uitbreiden naar 16gb. Hoe kan ik die 10% scoren :P, en dat gedoe van windows 8 en 8.1 snap ik niet echt. is het makkelijk om een originele versie van windows 7 erop te installeren of zal dit de hele laptop naar de Kl*te helpen.

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11 11:59
80GB is echt heel weinig voor 3/4 games en windows.

Ik zelf heb een 120GBSSD en nog maar 30GB over terwijl er 3 games en windows 8 opstaat.

• Skynick
De 10% korting is van alienware.

Verwijderd

Topicstarter
Yep, ik ga voor de Aw 17 met die 880m en 8gb zo ben ik wel even voorbereid op nieuwere titels sinds hoe nieuwer de spellen zijn hoe meer geheugen ze eisen en ik ga ook de ram uitbreiden naar 16Gb, ben eigenlijk wel een bietje aan het piekeren over de snelheid, er staat niet duidelijk hoeveel Ghz deze is alleen dat de boost tot 3.4Ghz is. Kan zijn dat toekomstige titels meer snelheid eisen. Ik ga ook later een ssd kopen met meer geheugen voor andere spellen. Ik ga ervan uit dat je er elke merk in kan douwen of moet dit perse een specifieke merk en model zijn? Het heeft ook een Wifi controller van KILLER, als ik het goed begrepen heb kan je de wifi beheren en zo meer snelheid winnen voor de applicaties en spellen die je wilt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 21:31 ]

Pagina: 1