Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Mediaspelers met enkel film doeleind

Pagina: 1
Acties:

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:30
Dag Tweakers, hopelijk ben ik hier op de goede plek...

Ik zit mij al een tijdje te verdiepen in de mediaspelers en xmbc. Waarom? Wij willen
films kijken 'on demand'.
Alle andere poespas met NAS/HTCP of externe hardeschijven niet van belang, ik download toch niet.
Internet/youtube/tv is handig maar ook geen prio (vaak wel aanwezig).
Bedoeling is snel vanaf de bank een filmpje te kunnen uitzoeken en kijken.

Maar welke mediaspeler is dan de musthave als het je enkel om online films gaat?
Mediaspeler zal bedraad internet krijgen en moet 5.1 dts kunnen doorgeven.
De Neo X7 is een beest en een alleskunner, maar mogelijk overbodig duur voor mijn toepassing.

Wat zijn jullie tips/adviezen om eens naar uit te kijken en mij in te verdiepen?
bij voorbaat dank!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat is dan de bron van die online films?

Testing, one, two ...

• barry86
De bedoeling is XMBC, of zeg ik nu iets doms?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:11

heuveltje

KoelkastFilosoof

Erm enigszins wel ja :)
XMBC gebruik je om ze af te spelen, maar waar gaat hij die vandaan halen.
wat bedoel je met online films :?

[ Voor 20% gewijzigd door heuveltje op 11-04-2014 09:01 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik gok een dienst als Netflix.

Dan kom je uit op een WD TV Live Streaming (2011) of een PS 3 bijv. Of je moet gaan denken aan en RasPi oid met XBMC

De WD TV heeft geen XMBC, de PS 3 ook niet. RasPi dan weer wel. Is XBMC een harde vereiste? (zoja, waarom? )

Xbox Live ID:Notna8310

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:17
barry86 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:37:
Ik zit mij al een tijdje te verdiepen in de mediaspelers en xmbc.
Alle andere poespas met NAS/HTCP of externe hardeschijven niet van belang, ik download toch niet.
Dit spreekt elkaar nogal tegen om eerlijk te zijn. XBMC gebruik je juist primair voor een 'fysieke' collectie aan films/series. Vaak zijn deze inderdaad gedownload of keurig netjes gekopieerd van je eigen exemplaar. XMBC is juist totaal niet gericht op Netflix bijvoorbeeld. Vaak heb je wel weer plugins om dit te ondersteunen, maar dit is niet het doel van XBMC.

Ik zou als ik jouw was kijken naar Chromecast (alleen online) of Apple TV.
In Amerika/Engeland wordt er extreem veel gebruik gemaakt van de Roku 3, in Nederland is deze volgens mij niet/slecht verkrijgbaar, een ander alternatief is inderdaad de WD Live. Al hoor je daar wisselende verhalen over (soms langzaam, Netflix wordt niet volledig ondersteunt?)

• barry86
Hmm ok, dan ben ik niet duidelijk genoeg geweest en/of heb te weinig kennis nog. (zit me wel continu in te lezen, maar de vraag is dan ook min of meer waar te beginnen ;))

Ik ben gekomen tot mediaspeler icm xmbc doordat ik films download en dan de laptop met een hdmi kabel op de tv aansluit.
Daar wil ik vanaf en direct een film kijken zonder downloaden en kabels trekken. Ik ben gaan zoeken op internet en kwam op xmbc uit. Deze op de laptop geknald om te proberen en dat werkt best mooi.

Nu hoor ik echter dat dit toch niet zo heel geschikt is voor mijn doeleind.
Chromecast is misschien interessant, maar ik wil de mediaspeler wel bekabel hebben en niet over de wifi.

Ik lees net Apple tv, ben nogal android minded, maar zal mij hier meer in gaan lezen.
Kortom, ik weet dat alles mogelijk is, alles is op maat te maken/verkrijgen etc.
Maar daardoor krijg je soms ook te veel info en dan begin ik te zwemmen.
Jullie antwoorden helpen mij iig al meer om een bepaalde kant op te kijken.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dus "ik download toch niet" is n.v.t. begrijp ik nu? En wat jij "on demand" noemt is (of was), een keuze maken uit de collectie die je zelf hebt verzameld uit "downloads"? Maar nu wil jij een keuze kunnen maken uit een online film-aanbod en niet meer downloaden. Netflix niet wat voor jullie?

[ Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 11-04-2014 13:16 ]

Testing, one, two ...

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Zou een simpel computertje icm Popcorntime niet het beste uitkomen?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• FabianNL
Tja, je moet even beslissen wat je wilt...
Het makkelijkst, snelst en betrouwbaarst is werken met Netflix. Mocht je er echter geen 7 euro per maand voor over hebben moet je of gaan downloaden of inderdaad gebruik maken van een Popcorntime/Icefilm of wat dan ook. Of je van die niet-legale streamingdiensten echter afhankelijk van wilt zijn, is dan ook weer vraag 2.

• barry86
Hmm tsjah,
Hoe kun je kort en bondig aangeven wat je wilt en zoekt :) .

Fabian ik snap niet zo goed dat je aangeeft dat xmbc niet zo geschikt zou zijn voor direct films kijken van het internet.
Dat is toch juist wat zo mooi werkt? Zonder haperingen of vertragingen een film opzoeken en direct kunnen kijken zonder te hoeven downloaden. En/of eerst ff trailertje bekijken. Ideaal toch :).

Op basis van die ervaring zit ik mij dan ook te verdiepen in de mediaspelers.
Maar ik verzuip er een beetje in omdat het aanbod zo breed is, en het mij eigenlijk alleen op de films draaid, en niet om alle poespas er omheen (youtube/internet/spelletjes of wat dan ook op tv)

[ Voor 14% gewijzigd door barry86 op 11-04-2014 16:22 ]

• FabianNL
barry86 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:19:
*knip*

Fabian ik snap niet zo goed dat je aangeeft dat xmbc niet zo geschikt zou zijn voor direct films kijken van het internet.
Dat is toch juist wat zo mooi werkt? Zonder haperingen of vertragingen een film opzoeken en direct kunnen kijken zonder te hoeven downloaden. En/of eerst ff trailertje bekijken. Ideaal toch :).

*knip*
Een trailertje bekijken kan inderdaad met 1 druk op de knop en kan je dan direct streamen vanaf Youtube bijvoorbeeld. Echter het bekijken van complete films online ondersteunt XBMC standaard gezien niet. Je hebt wel plugins die dit (beperkt) mogelijk maken, maar dan maak je dus gebruik van bijvoorbeeld Netflix, Popcorntime of Icefilms. In sommige gevallen ga je dan ook compleet uit de XBMC interface...

Je kan dan wellicht beter kijken naar andere oplossingen die volledig gericht zijn op het zo simpel en goedkoop mogelijk aanbieden van Netflix.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
barry86 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:19:
Even ter verduidelijking.

XBMC en Plex werken met lokale mediabestanden.

Popcorn Time bijvoorbeeld die streamt de film via het torrent protocol.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Pagina: 1