Beste Tweakers,
Mijn oude Acer Aspire M3710 is zeer nodig toe aan vervanging. Ik zoek een goede game computer voor high preformance gaming die wel een aantal jaartjes mee kan. Ik ben van plan zelf de computer in elkaar te zetten (met wat hulp want het is mijn eerste keer
) Ik heb mezelf zo goed mogelijk ingelezen op alle specificaties die een game computer moet hebben en welke onderdelen het beste bij elkaar passen. Ik hoop feedback van jullie ervaren tweakers te krijgen op mij configuratie
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een computer puur om op te gamen, vooral high preformance spellen
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik zoek naar iets rond de 750-800 euro, het absolute maximum is 850, dit omdat ik ook nog windows moet aanschaffen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Misschien dat ik de harde schijf als extra opslagruimte of optische drive van mijn Acer Aspire M3710 mee kan nemen, maar ik heb het liefst nieuwe onderdelen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle basiscomponenten, SSD is een must buiten dat nog een optische drive
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst geen lawaaierige PC, het hoeft niet muisstil te zijn, maar hij moet ook weer niet brullen als een straalmotor
Ga je overklokken?
Nee
Dit is de configuratie waar ik op ben gekomen:
Alvast bedankt
Mijn oude Acer Aspire M3710 is zeer nodig toe aan vervanging. Ik zoek een goede game computer voor high preformance gaming die wel een aantal jaartjes mee kan. Ik ben van plan zelf de computer in elkaar te zetten (met wat hulp want het is mijn eerste keer
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een computer puur om op te gamen, vooral high preformance spellen
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik zoek naar iets rond de 750-800 euro, het absolute maximum is 850, dit omdat ik ook nog windows moet aanschaffen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Misschien dat ik de harde schijf als extra opslagruimte of optische drive van mijn Acer Aspire M3710 mee kan nemen, maar ik heb het liefst nieuwe onderdelen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle basiscomponenten, SSD is een must buiten dat nog een optische drive
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst geen lawaaierige PC, het hoeft niet muisstil te zijn, maar hij moet ook weer niet brullen als een straalmotor
Ga je overklokken?
Nee
Dit is de configuratie waar ik op ben gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 168,99 | € 168,99 |
| 1 | ASRock B85 Pro4 | € 59,67 | € 59,67 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 Gaming | € 267,95 | € 267,95 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 49,01 | € 49,01 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 54,54 | € 54,54 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,38 | € 13,38 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 51,68 | € 51,68 |