Beste Tweakers,
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe pc. Momenteel doe ik al mijn werk op een laptop omdat ik zowel thuis als op school moest kunnen werken. Maar het renderen, monteren etc. gaat vaak zo traag dat ik niet eens mijn normale footage die iets gescaled is op realtime full resolution kan afspelen. Tijd voor een nieuwe PC dus! Inmiddels ben ik bijna klaar met mijn studie en heb ik mijn laptop niet meer nodig.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn nieuwe systeem:
Monteren in Adobe Premiere Pro CS6
Footage color correcten en graden in Davinci Resolve
Vormgeving maken in Adobe Afer Effects CS6
Op dit moment werk ik met 1080p footage. Op basis daarvan heb ik dit systeem samengesteld. Maar ik zou in de toekomst mischien verder willen upgraden naar een systeem dat met 4K raw footage om kan gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1300 euro.
Heb je een absolute maximumprijs?
1500 euro is echt de max.
In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het bouwen van de pc ga ik zelf doen. De componenten ga ik afhalen bij Azerty.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor LG Flatron e2281
HDD Mybook 2TB USB 3.0
Muis
Toetsenbord
Speakers
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Tijdens het inlezen op internet bleek dat een videokaart met CUDA support in ieder geval een must is voor video editing?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil graag een systeem waarmee ik nu perfect kan werken in die ik in de toekomst makkelijk kan uitbreiden. Dan denk ik aan extra HDD/SSD/RAID, een betere videokaart en meer RAM. (i.v.m. eventueel 4K footage)
Ga je overklokken?
Overklokken heb ik nog nooit gedaan maar zou ik eventueel wel willen overwegen als de kosten niet te hoog zijn voor een betere koeler?
Op dit moment denk ik aan de volgende configuratie:
De twijfel die ik heb over dit systeem en waar ik graag jullie advies over zou willen hebben:
- Voor mijn gevoel is deze cpu vrij aan de prijs als ik het vergelijkt met b.v. de Intel Core i7 4770K terwijl deze qua prestaties niet heel veel minder is? Kan ik dan niet beter de 4770K kopen en bijvoorbeeld in RAM investeren?
- Ik wil in de toekomst graag de optie open houden op 64gb ram. Zou ik in 1e instantie genoeg hebben aan 16gb of direct voor 32 gaan?
- De voeding die ik heb gekozen is 450 watt. Ik weet nooit zo goed hoe veel watt ik moet hebben. Is dit genoeg?
- Twijfel over mijn schijven indeling:
SSD: OS en programmas
HDD: Media, cache en projecten
Of is de investering in een extra SSD voor cache/render files de moeite waard of ga je daar in de praktijk weinig van merken?
Verder vraag ik natuurlijk jullie algemene meningen op alles wat er op of aan te merken is op deze configuratie
Als er verder nog vragen zijn of ik wat ben vergeten hoor ik dat graag. Ik probeer zo snel mogelijk te antwoorden.
Alvast bedankt!
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe pc. Momenteel doe ik al mijn werk op een laptop omdat ik zowel thuis als op school moest kunnen werken. Maar het renderen, monteren etc. gaat vaak zo traag dat ik niet eens mijn normale footage die iets gescaled is op realtime full resolution kan afspelen. Tijd voor een nieuwe PC dus! Inmiddels ben ik bijna klaar met mijn studie en heb ik mijn laptop niet meer nodig.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn nieuwe systeem:
Monteren in Adobe Premiere Pro CS6
Footage color correcten en graden in Davinci Resolve
Vormgeving maken in Adobe Afer Effects CS6
Op dit moment werk ik met 1080p footage. Op basis daarvan heb ik dit systeem samengesteld. Maar ik zou in de toekomst mischien verder willen upgraden naar een systeem dat met 4K raw footage om kan gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1300 euro.
Heb je een absolute maximumprijs?
1500 euro is echt de max.
In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het bouwen van de pc ga ik zelf doen. De componenten ga ik afhalen bij Azerty.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor LG Flatron e2281
HDD Mybook 2TB USB 3.0
Muis
Toetsenbord
Speakers
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Tijdens het inlezen op internet bleek dat een videokaart met CUDA support in ieder geval een must is voor video editing?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil graag een systeem waarmee ik nu perfect kan werken in die ik in de toekomst makkelijk kan uitbreiden. Dan denk ik aan extra HDD/SSD/RAID, een betere videokaart en meer RAM. (i.v.m. eventueel 4K footage)
Ga je overklokken?
Overklokken heb ik nog nooit gedaan maar zou ik eventueel wel willen overwegen als de kosten niet te hoog zijn voor een betere koeler?
Op dit moment denk ik aan de volgende configuratie:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4930K Boxed | € 494,60 | € 494,60 |
| 1 | ASRock Intel X79 Extreme6 | € 179,- | € 179,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 750Ti 2GB GAMING | € 131,95 | € 131,95 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 47,89 | € 47,89 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Kingston HyperX Beast KHX18C10AT3K4/32X | € 276,78 | € 276,78 |
| 1 | Corsair CS450M | € 57,89 | € 57,89 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 89,65 | € 89,65 |
| 1 | Raidsonic Icy Box IB-865 | € 19,- | € 19,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.417,21 | |
De twijfel die ik heb over dit systeem en waar ik graag jullie advies over zou willen hebben:
- Voor mijn gevoel is deze cpu vrij aan de prijs als ik het vergelijkt met b.v. de Intel Core i7 4770K terwijl deze qua prestaties niet heel veel minder is? Kan ik dan niet beter de 4770K kopen en bijvoorbeeld in RAM investeren?
- Ik wil in de toekomst graag de optie open houden op 64gb ram. Zou ik in 1e instantie genoeg hebben aan 16gb of direct voor 32 gaan?
- De voeding die ik heb gekozen is 450 watt. Ik weet nooit zo goed hoe veel watt ik moet hebben. Is dit genoeg?
- Twijfel over mijn schijven indeling:
SSD: OS en programmas
HDD: Media, cache en projecten
Of is de investering in een extra SSD voor cache/render files de moeite waard of ga je daar in de praktijk weinig van merken?
Verder vraag ik natuurlijk jullie algemene meningen op alles wat er op of aan te merken is op deze configuratie
Als er verder nog vragen zijn of ik wat ben vergeten hoor ik dat graag. Ik probeer zo snel mogelijk te antwoorden.
Alvast bedankt!