Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Asus laptop heeft rare strepen in beeldscherm.

Pagina: 1
Acties:

• Kiebus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11 23:06
De laptop van mijn vriendin heeft opeens hele rare zwarte strepen in het scherm. Naar mijn idee is het gewoon kapot op die plek.
Maar graag wil ik jullie mening over wat het is, en wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Ook hoor ik heel graag hoe het opgelost zou kunnen worden.

De strepen begonnen als vlekken, en zijn in een paar dagen tijd erger geworden tot wat ze nu zijn. Ze begonnen als groen, terwijl ze nu volledig zwart lijken. Als ik kleuren laat weergeven, dan blijven ze in alle kleuren volledig zwart en dus ook zichtbaar in zwart.

http://plaatjesdump.nl/up...4b4eeeb0d5a39726c0cf4.jpg

http://plaatjesdump.nl/up...9edc200e55db867963a2d.jpg

http://plaatjesdump.nl/up...1515d57df6ed68d4582d1.jpg

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
Dat paneel is gebarsten, als het scherm kapot is zie je een zwarte rechte lijn en geen losse aparte beeldjes.

• Kiebus
Speakerfreak95 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:24:
Dat paneel is gebarsten, als het scherm kapot is zie je een zwarte rechte lijn en geen losse aparte beeldjes.
/
En hoe bedoel je precies gebarsten? Wat zou er de oorzaak van kunnen zijn? (er is niks gebeurd met de laptop, het was er opeens).
En hoe is het eventueel op te lossen?

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:52
Kiebus schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:22:
[...]

/
En hoe bedoel je precies gebarsten? Wat zou er de oorzaak van kunnen zijn? (er is niks gebeurd met de laptop, het was er opeens).
En hoe is het eventueel op te lossen?
Waarschijnlijk toch iets tegenaan gestoten/op gevallen oid.

Oplossing is vervangen van het scherm.

• Kiebus
jordeeeh schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:25:
[...]

Waarschijnlijk toch iets tegenaan gestoten/op gevallen oid.

Oplossing is vervangen van het scherm.
Dankjewel voor je reactie.
Heb jij ervaring met het vervangen van zo'n scherm? Het betreft overigens een Asus K53E-SX879V.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:07

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-11 14:18

Baggeraar

Wat een gebagger..

Kijk eerst even achteraan op het scherm welk scherm erin zat, dan kan je meteen het correcte installeren.

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:52
Kiebus schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:49:
[...]

Dankjewel voor je reactie.
Heb jij ervaring met het vervangen van zo'n scherm? Het betreft overigens een Asus K53E-SX879V.
Wij laten zelf (zakelijk) altijd laptopschermen van klanten repareren bij Broesk. Snelle service en niet al te duur.
Zelf vervangen kan natuurlijk ook, maar ik waag me er nooit aan.

• Kiebus
Baggeraar schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:53:
Kijk eerst even achteraan op het scherm welk scherm erin zat, dan kan je meteen het correcte installeren.
Hoe bedoel je precies achteraan op je scherm? Fysiek de laptop openschroeven zoals te zien op het filmpje dat @Jeffrey v. Hees heel mooi had gepost?

Zo te zien zijn er inderdaad verschillende schermen. Zou het ook mogelijk zijn om meteen een hoger resolutie scherm te plaatsen als we toch gaan vervangen?

@jordeeeh dankjewel, ik heb ze een mail gestuurd voor prijs opgaaf.

• Speakerfreak95
Ik repareer zelf ook schermen, voor het inbouwen reken ik een scheet, echter moet ik wel het scherm bestellen, de kosten zijn dan aan jou.
Bij Replacedirect.nl kan je het scherm bestellen, vaak ook een hoger resolutie paneel.

Stuur maar een DM als je meer wilt weten, ik doe het graag.

• Speakerfreak95
Pagina: 1