Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleine oproep na de OpenSSL bug

Pagina: 1
Acties:
  • 467 views

• defixje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 09:44
Dag Allemaal,

Ik en 2 vrienden zijn bezig om alle gemeentes te scannen op de bekende OpenSSL Bug. Wij hebben al aardig wat gemeentes gevonden die lek zijn. Maar we hebben nog lang niet alle gemeente-sites in kaart.

Mijn vraag aan jullie is. Zouden jullie allemaal even de website van jullie eigen gemeente door de scan willen halen? Zo krijgen wij steeds meer gemeentes in onze database en kunnen wij alles in kaart brengen.

Later deze week releasen wij een rapportage van onze bevindingen en willen wij deze via verschillende media en nieuwssites publiseren,

Ook gaan we actief de gemeentes benaderen die nog lek zijn.

Onze tool kun je vinden via: [mbr[knip[/]

Bedankt voor jullie medewerking. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door iisschots op 10-04-2014 23:02 ]

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

• defixje
Super om te zien dat veel Tweakers al de check gedaan hebben. Bedankt!!

Mocht je het nog niet gedaan hebben DOEN!!

Super bedankt allemaal

Verwijderd

Dit is technisch gezien illegaal.

• defixje
Mag ik weten waarom?

Dat is namelijk niet onze intentie..

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:27

CyBeRSPiN

sinds 2001

Net zo illegaal als bij een gemeentehuis voor de schuifdeur langslopen en noteren of ie vanzelf openging bij het passeren..

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

defixje schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:35:
Dag Allemaal,

Ik en 2 vrienden zijn bezig om alle gemeentes te scannen op de bekende OpenSSL Bug. Wij hebben al aardig wat gemeentes gevonden die lek zijn. Maar we hebben nog lang niet alle gemeente-sites in kaart.

Mijn vraag aan jullie is. Zouden jullie allemaal even de website van jullie eigen gemeente door de scan willen halen? Zo krijgen wij steeds meer gemeentes in onze database en kunnen wij alles in kaart brengen.

Later deze week releasen wij een rapportage van onze bevindingen en willen wij deze via verschillende media en nieuwssites publiseren,

Ook gaan we actief de gemeentes benaderen die nog lek zijn.

Onze tool kun je vinden via: http://websecurityservice.nl/opensslcheck/

Bedankt voor jullie medewerking. _/-\o_
Je snapt dat dit gewoon spam is? verkapt als "we hebben alleen goede intenties" Bezoekers het werk laten doen, jullie de gemeentes bellen voor business...

39

• defixje
Fietsbel schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:02:
[...]

Je snapt dat dit gewoon spam is? verkapt als "we hebben alleen goede intenties" Bezoekers het werk laten doen, jullie de gemeentes bellen voor business...
Dit is niet voor business. Gemeentes hebben mensen genoeg om dit op te lossen daar hebben ze ons niet voor nodig.

Het enige dat wij gemeentes benaderen is om hun tijd te geven voor dat wij alles gaan publiceren. Wij geven ze allemaal 1 week de tijd. Daarna worden onze bevindingen gepubliceerd en dan is het aan de gemeente zelf of ze op dat moment al veilig zijn of niet.

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:19

hostler

Yeahhh dude!

Heb de URL van mijn gemeente gesubmit. Wel een vraagje. Heb je toestemming van de mods? Grote kans dat je topic anders op slot gaat.

• defixje
hostler schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:07:
Heb de URL van mijn gemeente gesubmit. Wel een vraagje. Heb je toestemming van de mods? Grote kans dat je topic anders op slot gaat.
Nee heb geen toestemming van mods. Waarvoor zou ik dat moeten hebben, en waar kan ik dat alsnog aanvragen?

Thanks voor je input in ieder geval

[ Voor 5% gewijzigd door defixje op 10-04-2014 22:09 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:27

CyBeRSPiN

sinds 2001

Maar als je slim bent schrijf je een spider die http://almanak.overheid.nl/categorie/2/Gemeenten_A-Z/ leegtrekt mbt url en dan kun je het zelf met 100% dekking..

• defixje
CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:09:
Maar als je slim bent schrijf je een spider die http://almanak.overheid.nl/categorie/2/Gemeenten_A-Z/ leegtrekt mbt url en dan kun je het zelf met 100% dekking..
Bedankt voor je input!! Daar hebben we wat aan, we gaan eens een Nutch hier overheen laten gaan. Thanks!

• defixje
Gaat de goede kant op met de inputs.

We hebben nu 132 gemeente in onze database zitten. Thanks allemaal!!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou kun je beter ophouden met kicken van het topic. dat is niet echt gewenst

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 10-04-2014 22:27 ]

Iperf

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Dit proberen valt onder computervredebreuk en daarnaast is het ook nog werving. Daarom gaat hij op slot.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.