Toon posts:

Provider draait Windows updates niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Besten,

Ik heb een tweetal dedicated servers bij een vrij grote provider. Een van hun taken is de servers 'gezond' houden, het beheren van het OS hoort daarbij. Ik heb geconstateerd dat meer dan een jaar geen OS updates zijn gedraaid. Ze reageren hierop alsof ik me er niet zo druk om moet maken, ze 'plannen het heus wel in' . Volgens mij is het draaien van alle patches les 1 in de cursus hosting provider?

Nou vraag ik me af hoe erg dit eigenlijk is, moet ik klagen of me niet opwinden over dit probleem? Of kan ik de boel maar beter meteen migreren naar een ander...

Benieuwd naar jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als dat echt hun reactie is zou ik maar snel wegwezen. Mensen die geen normaal antwoord kunnen geven wil je gewoon niet mee werken. En ja, Windows updates zijn belangrijk anders heb je gewoon een verhoogde risico.

[ Voor 24% gewijzigd door Megamind op 10-04-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het is onzin om zomaar alle patches te installeren die uitkomen. Als een provider dat zou doen en er gaat iets stuk dan ben je ook de eerste die aan de telefoon hangt. Je kunt hooguit zeggen dat serieuze veiligheidslekken (zoals Heartbleed nu) snel uitgerold moeten worden, maar als het niet kritiek is moet je eigenlijk eerst testen en dan pas in productie uitrollen en zeker niet zomaar gaan patchen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:18

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Deze begrijp ik even niet. Je hebt het over dedicated servers, bij mijn weten moet je die normaliter helemaal zelf onderhouden qua software, de hoster zorgt alleen voor het hardware gedeelte.

Harde schijf stuk bijvoorbeeld, vervangen is taak van hoster. Problemen met je OS dien je zelf op te lossen...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Een van hun taken is de servers 'gezond' houden, het beheren van het OS hoort daarbij.
Nene, hun taak is de servers up and running te houden en deze te voorzien met patches, upgrades en updates.

Dedicated servers, dan werk je volgens Iaas en dan ben je zelf verantwoordelijk voor je OS.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jordy-maes schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 15:24:
[...]

Nene, hun taak is de servers up and running te houden en deze te voorzien met patches, upgrades en updates.

Dedicated servers, dan werk je volgens Iaas en dan ben je zelf verantwoordelijk voor je OS.
Precies, mits ze hebben aangegeven in hun voorwaarden/contract dat ze dat software gedeelte ook voor zich nemen (wat me onwaarschijnlijk lijkt bij een dedicated omgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 21:41
Dedicated servers worden zonder SLA nóóit door de ISP bijgehouden. Dit dien je zelf te doen. Zij zijn verantwoordelijk voor die bak, en de netwerkverbinding (en stroom, als je het zover wilt zoeken haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:13
Misschien heeft TS wel een SLA afgesproken met zijn provider, dat weten wij niet.....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Ramon schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 16:20:
Misschien heeft TS wel een SLA afgesproken met zijn provider, dat weten wij niet.....
Ja, tenzij dit het geval is, dan zou je zelfs kunnen zeggen dat er contractbreuk is (het niet naleven van de SLA)

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 17:04
Of hij heeft gewoon wat in de volksmond "managed dedicated server" genoemd wordt.

Dit zie je wel vaker bij 'budget'-hosters, vaak is het 'managed' gedeelte van uitermate teleurstellende kwaliteit.

[ Voor 42% gewijzigd door RedHat op 13-04-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad heb ik een aanvullende SLA afgesloten (per server) waarbij wordt afgesproken dat zij zich ontfermen over het OS! Het leek mij bij afsluiten van deze SLA wel logisch dat ze zo nu en dan wat updates draaien. In de SLA tekst staat letterlijk dat er maandelijks wordt gecontroleerd op updates en andere noodzakelijke werkzaamheden.

Het lijkt er nu toch eigenlijk op dat ze de afgesproken dienst niet leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:23
Maar je hebt zelf ook Administratie toegang?

Wij hebben ook Managed servers draaien voor klanten maar die krijgen geen root/administrator toegang.
Met de reden als ze zelf iets aan gaan passen en daardoor een probleem veroorzaken krijgen wij de schuld ;-)
Pagina: 1