Toon posts:

Welke van deze 3 DangerDen waterblokken??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga in de zomervakantie waterkoeling nemen (eerst nog zonder peltier).

Het systeem wordt een AMD TB 1200, Abit KT7a en 256MB Dane-Elec ram. Nu weet ik dat die TB 1200 een heethoofd is dus heb ik een paar vraagjes:

1) Op die site van DangerDen staan 3 Socket A waterblokken, de MAZE2, de MAZE2-1 en de MAZE2-2. Welke kan ik het best nemen, want ze verschillen wel wat in prijzen.

2) Lukt het om die TB 1200 te waterkoelen zonder een peltier? Ik ga natuurlijk ook nog overclocken, liefst over de 1400, of nog beter over de 1500

DangerDen Socket A waterblokken

Bedankt.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Maze2-2 is voor 2 peltiers gemaakt
Maze2-1 voor 1
Maze2 is niet geschikt voor peltier (kan wel maar dan kan je beter maze2-1 of maze2-2 nemen)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik heb deze: Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/water_blocks/Socket%20Version%20Large.gif Krijg m'n 1200/100 BVHA er wel goed koel mee (Stressed 35 graden), maar niet hoger dan 1350 Mhz. Een AXIA deed met dezelfde setup 1563 Mhz, 100% stabiel. Al die blokken zijn prima, het maakt niet uit welke je neemt. Koper geleidt warmte zeer goed, mijn ervaring is dat de temperatuur van je water en de koeling ervan een grote rol speelt.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 17:08 schreef FreeRider het volgende:
Ik heb deze: [afbeelding] Krijg m'n 1200/100 BVHA er wel goed koel mee (Stressed 35 graden), maar niet hoger dan 1350 Mhz. Een AXIA deed met dezelfde setup 1563 Mhz, 100% stabiel. Al die blokken zijn prima, het maakt niet uit welke je neemt. Koper geleidt warmte zeer goed, mijn ervaring is dat de temperatuur van je water en de koeling ervan een grote rol speelt.
Ja dat blokkie heb ik ook. Is prima blok. Ik gebruik er nog een peltier bij.

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 17:08 schreef FreeRider het volgende:
Ik heb deze: [afbeelding] Krijg m'n 1200/100 BVHA er wel goed koel mee (Stressed 35 graden), maar niet hoger dan 1350 Mhz. Een AXIA deed met dezelfde setup 1563 Mhz, 100% stabiel. Al die blokken zijn prima, het maakt niet uit welke je neemt. Koper geleidt warmte zeer goed, mijn ervaring is dat de temperatuur van je water en de koeling ervan een grote rol speelt.
Ja die had ik ook gezien ja. Maar die MAZE2 heeft veel meer wateroppervlak :9

En btw is dat met of zonder peltier?

Verwijderd

ik had eerst de maze 1. en nu heb ik de maze 2. in temp scheelt het maar zeer weinig (2grd ofzo) maar hij zit er wel steviger op. Ik zou er niet aan beginnen om je tbird met peltier te gaan koelen omdat al die extra voedingen zo tering veel stroom vreten en je water word dan ook erg warm. Als ik jou was zou ik dmv een koelkastje of iets dergelijks je water zo rond de 15 graden zien te krijgen. dan is je cpu zo rond de 20 stressed denk ik.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 10:52
Zeg Vo0 als je er 1 besteld, zou je dan misschien kunnen zorgen dat je er ook 1 voor mij bestelt? Wil er ook graag een maar heb geen creditcard (of iemand die het wil kopen voor mij :( )
Of misschien net als dat geheugen. Met meerdere samenkopen. Zulen vast wel meer mensen zijn die er willen bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 19:38 schreef Snap het volgende:
ik had eerst de maze 1. en nu heb ik de maze 2. in temp scheelt het maar zeer weinig (2grd ofzo) maar hij zit er wel steviger op. Ik zou er niet aan beginnen om je tbird met peltier te gaan koelen omdat al die extra voedingen zo tering veel stroom vreten en je water word dan ook erg warm. Als ik jou was zou ik dmv een koelkastje of iets dergelijks je water zo rond de 15 graden zien te krijgen. dan is je cpu zo rond de 20 stressed denk ik.
Ik zit op de 2e verdieping en heb dus helaas geen koelkastje in de buurt.
We hebben thuis wel een koelkast die we gebruiken als we gaan kamperen, maar dat is gewoon een koelbox met wat koelelementen die je eerst in de vriezer moet leggen, oftewel waar je steeds handmatig bij moet vullen, wat ik niet wil hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 19:45 schreef Albinoraptor het volgende:
Zeg Vo0 als je er 1 besteld, zou je dan misschien kunnen zorgen dat je er ook 1 voor mij bestelt? Wil er ook graag een maar heb geen creditcard (of iemand die het wil kopen voor mij :( )
Euhm is goed, maar ik bestel het pas over een paar weken als ik geld heb en als ik eindelijk klaar met school ben.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Op zaterdag 09 juni 2001 19:31 schreef Vo0 het volgende:

[..]

Ja die had ik ook gezien ja. Maar die MAZE2 heeft veel meer wateroppervlak :9

En btw is dat met of zonder peltier?
Zonder Pelt... Wat boeit bij die blokken is het interne oppervlak wat contact maakt met water. Dat geeft de doorslag bij de afvoer van warmte.

VoO was jij niet (net als ik) de man die net geen Ghz haalde (op 25 Mhz na) ? Met je PIII 650E toch ?

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 20:12 schreef FreeRider het volgende:

[..]

Zonder Pelt... Wat boeit bij die blokken is het interne oppervlak wat contact maakt met water. Dat geeft de doorslag bij de afvoer van warmte.
Hoe meer water er in het blok kan hoe meer warmte er afgegeven kan worden.
VoO was jij niet (net als ik) de man die net geen Ghz haalde (op 25 Mhz na) ? Met je PIII 650E toch ?
Deels goed :). Ik had een P3-866 op 975MHz op default voltage (1.7v) op de Asus P3B-F (met FSB van 150mhz, en AGP van 100mhz ;) ).
Inmiddels zijn de processor en moederbord verkocht :)

Verwijderd

Topicstarter
Jeempie nu ik op die site kijk, verzendkosten buiten US kosten $21 (0-4 lbs).. Hoezo duur |:( |:(
Dat is meer dan 50 gulden, sjonge |:(

Verwijderd

ik heb besteld en ben al 3 weken aan het wachten... heb ze gemailed, maar dat was gisteren (zaterdag) dus zal zeker tot maandag moeten wachten. ik heb de Maze2-2 besteld.

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 10:39 schreef Hiro Shima het volgende:
ik heb besteld en ben al 3 weken aan het wachten... heb ze gemailed, maar dat was gisteren (zaterdag) dus zal zeker tot maandag moeten wachten. ik heb de Maze2-2 besteld.
ik heb begin deze week ook een besteld en nog niks van gehoord :(

JC

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Heb de Maze2-2, de cube en twee 172watt pelts vorige week binnen gekregen, heeft totaal iets van 3weken geduurd voordat ik het binnen had.
Jammer van die verzend kosten, had in een draadje nog voorgesteld om samen te bestellen gezien het animo. maar geen reaktie.
Nu nog wachten op een goed bordje en dan een TB1400 de ijstijd in jagen. :9

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk uiteindelijk toch ik voor de MAZE2 ga en wat AS2 ga. Kost me dan $50 en $21 :/
Dus 175 gulden ofzo. Wel erg jammer van die verzendkosten, maarja het moet maar :(

Verwijderd

Anders bestel je samen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 17:00 schreef iFc-Freaky het volgende:
Ja kan, maar dan worden ook de verzendkosten duurder enzo. En ik heb geen zin om alles te regelen :)

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 17:00 schreef iFc-Freaky het volgende:
Ja, dat heb ik toen ook gedaan. We hebben toen met 5 man wat besteld. Scheelt een hoop poen. Ik was $68 kwijt aan verzending. Is ongeveer F 30,- p.p voor de verzending.

Greetz

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op zondag 10 juni 2001 15:57 schreef Snurp het volgende:
Heb de Maze2-2, de cube en twee 172watt pelts
Howly shit dat word een mooie setup.
Post ff wat resultaten als het allemaal werkt :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

let op! Voor mensen die geinteresseerd zijn om samen met anderen deze waterblokken te bestellen, ik ben op dit moment bezig om een bestelling op te zetten. We zijn momenteel met 3 mensen, en je kunt nog meedoen.

Laat me het even weten, stuur een mailtje naar lordbas@yahoo.com

UPDATE Meebestellen is niet meer mogelijk
Pagina: 1