Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Mijn eerste home cinema set

Pagina: 1
Acties:

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
Hallo!

Na jaren door het leven te zijn gegaan met brakke speakersetjes willen mijn vriendin en ik investeren in een degelijke home cinema. We kijken vaak films & series en er speelt ook wel eens een stroofje muziek in het huis.

Over de set ben ik al behoorlijk zeker, namelijk deze:

#ProductPrijsSubtotaal
1Denon AVR-X1000€ 299,-€ 299,-
2Boston Acoustics A 26 set 2.0 (Zwart)€ 89,-€ 178,-
1Boston Acoustics A 225C (Zwart)€ 125,-€ 125,-
2Boston Acoustics A 360 (Zwart)€ 249,-€ 498,-
1Boston Acoustics ASW 250 (Zwart)€ 199,-€ 199,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.299,-

Nu heb ik nog enkele vragen:
  • Zit hier nog ruimte in voor verbetering met een budget van €1500.
  • Welke kabels heb ik nodig? Ik zag dat er speciale kabels zijn voor subs enz(?)
  • Weet iemand een shop in België waar ik deze zou kunnen kopen? Moet niet persé maar als het prijsverschil met Nederland niet groot is zou ik ze liever dicht bij de deur bestellen.
Alvast bedankt!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-11 01:03
volgens mij heb je nu 7 boxen en een subwoofer met een 5.1 versterker.
die boekenplank speakers zijn een set van 2 volgens mij.
zal best klinken straks.

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Goofy1978 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 20:05:
die boekenplank speakers zijn een set van 2 volgens mij.
zal best klinken straks.
Prijs per stuk, dus zijn opsomming klopt.

Prima setje!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• eSCe
Alright setje is al in orde dan, had vooral hier gekeken voor advies.^^

En op vlak van kabels? ik dacht eerlijk gezegd dat alle kabels van de speakers hetzelfde zijn?
Ik denk om toch op AVTrader.nl te bestellen, kan iemand me zeggen welke kabels aan te raden zijn want op dit vlak heb ik weinig kennis :)

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-11 01:03
2.5mm luidsprekerkabel vind ik wel een mooie maat, nog dikker is wat overdreven voor thuisgebruik.
had zelf 4mm besteld paste niet eens goed in de klemmen van de versterker lol

ja idd boxen zijn per stuk mijn fout :)

[ Voor 10% gewijzigd door Goofy1978 op 10-04-2014 20:33 ]

• eSCe
En apparte kabel voor de sub dan? Best wel dure kabels eigenlijk :P

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Voor de subwoofer een goed afgeschermde mono RCA of desnoods met een Y-splitter als de subwoofer twee ingangen heeft. Duurdere kabels zijn veelal coaxiaal maar dat is niet nodig. Overigens hoeft een goed afgeschermde kabel ook niet veel te kosten.

Qua subwoofer zou ik persoonlijk verder kijken als je nog rek in je budget hebt. De ASW van Boston is niet de meest subtiele subwoofer. Leuk voor film maar met muziek kan het overheersend worden. Voor het geld is het zeker geen verkeerde, maar als je toch nog wat rek hebt... Speakers is verder persoonlijk, je zou nog voor de A25 kunnen gaan als rear maar dat bespaart je maar een paar tientjes. Center hoor je ook verschillende verhalen over maar die uit een andere serie kan wat lastiger worden als je qua klank dan wel looks gelijk wilt blijven. De A360 heb ik nog nooit gehoord dus die dat is lastig te zeggen.

Maar met dit budget zie je ook veel dat mensen richting een set gaan bestaande uit een Dali Zensor 5, Dali Zensor 1/3 en Dali Zensor Vocal. Of wat de laatste tijd ook nog wel eens naar voren komt: Q-Acoustics en dan de 2050i als fronts en de 2010 of 2020i als rear. Je kan met dit budget best veel kanten op. De twee die ik hierboven noem heb ik recent nog voorbij zien komen op GoT, maar er is veel meer.

Je hebt er naar mijn inziens sowieso goed aan gedaan om een klein deel aan de receiver te besteden, met speakers haal je meer in huis.

[ Voor 38% gewijzigd door FeaR op 10-04-2014 21:11 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Naar de sub, dat hoeft idd alleen een signaalkabel te zijn van een metertje of 5. De sub heeft een eigen versterker namelijk. En ander sluit je hem high level aan als je dat wilt, maar dat is ook speakerkabel natuurlijk.

Having said that: voor 1500 euro is er denk ik wel wat beters te krijgen ook. Sowieso eerst gaan luisteren en dan pas luidsprekers kiezen. Smaak qua geluid is heel persoonlijk namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1