Toon posts:

Nieuw moederbord, windows installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige moederbord : asrock z77 extreme 4 is stuk gegaan en ik ga hem vervangen voor deze:
asrock z87 extreme 6. Moet ik dan windows opnieuw installeren of kan ik gewoon verder gaan met mn oude installatie? Ik heb nu Windows 7 draaien en Ik behoud verder mijn huidige componenten (cpu, gpu hdd psu etc.).

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-02 07:01

dimako_

Vogel

nee, ik zou opnieuw installeren ivm met moederbord drivers als geluid, lan, gpu etc.
Anders geheid problemen.

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 12:57
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 19:36:
Mijn huidige moederbord : asrock z77 extreme 4 is stuk gegaan en ik ga hem vervangen voor deze:
asrock z87 extreme 6. Moet ik dan windows opnieuw installeren of kan ik gewoon verder gaan met mn oude installatie? Ik heb nu Windows 7 draaien en Ik behoud verder mijn huidige componenten (cpu, gpu hdd psu etc.).
Let je er wel op dat de Z87 een 1150 socket heeft, en de Z77 een 1155 socket heeft.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:58

Nemesizz

Untouchable

Asrock z77 extreme 4 is socket 1155, Asrock z87 extreme 6 is socket 1150,
Ik heb nu Windows 7 draaien en Ik behoud verder mijn huidige componenten (CPU, gpu hdd psu etc.).
Gaat nie werken nie :P

Dat terzijde, als je van moederbord wisselt is het ten zeerste aan te raden om een verse install te doen.
Anders kun je de gekste problemen krijgen (gebeurt lang niet altijd, maar soms kun je een eens vage klachten krijgen dat je systeem om de x aantal minuten even hangt, of andere performance problemen).

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op donderdag 10 april 2014 @ 19:47:
Asrock z77 extreme 4 is socket 1155, Asrock z87 extreme 6 is socket 1150,
[...]
Damn! Had ik niet eens bij stil gestaan 8)7 . Het wordt dus een andere :P Bedankt!