Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Beste

Ik zou graag een nieuwe telefoon voor mijn pa willen kopen, die loopt nog met zo'n nokia 6300 rond..
Ik heb zelf een budget van 400 euro ervoor.

Gewenste specs:

Zeer goede camera ( heb zelf een HTC One M7 ; de camera vind ik niet zo super)
Niet te groot; moet compact zijn. max 4.7 inch
Goede processor
Moet een goede bouw hebben (geen plastic zoals samsung het gebruik voor zijn toestellen)

Ik had zelf de Nokia Lumia 925 in gedachten aangezien deze een PureView camera heeft met 6 lenzen...
Deze kan je al vinden voor 299 euro; windows phone 8 is ook een simpele besturingssysteem (zal makkelijker zijn voor mijn pa) het nadeel is ook dat er weinig apps te vinden zijn in de marketplace...

Ik heb de LG G2 in de mediamarkt gezien voor 349 euro
Ze zeggen dat dit de beste koop zou zijn die je momenteel kunt vinden...
Heeft iemand ervaring met de camera van de G2?

Ik weet echt niet wat ik zou gaan kopen, de G2 vindt ik een beetje te groot met zijn 5.2 inch scherm, maar de specs vind super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Als je een goede bouwkwaliteit, en duurzaamheid wilt hebben zou ik niet gaan voor de G2.

als je pa nu nog een 6300, heeft die daar ~6 jaar mee gedaan?
Ook dan is android misschien niet de beste keuze.
M'n vriendin heeft een 3 jaar oude Galaxy s1, toen het topmodel die nu het volgende probleem heeft:

-Ze moet de ingebouwde google-apps, updaten, anders werken ze niet meer.
-Nadat ze de updates heeft gedownload is haar telefoon traag geworden als stront. Doordat de apps en extra services in de achtergrond draaien, en al het 512mb geheugen opnemen.

Andere OS'en, zoals IOS van Apple, en windows phone van MS hebben standaard minder ingebakken services op de achtergrond draaien.

Ik denk dat je keuze voor de 925 dus een duurzame keuze is, en ook voldoet aan je andere eisen.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

De 925 inderdaad, of, mits symbian de benodigde apps ook heeft de 808 pureview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Met een 6300 is je vader helemaal geen apps gewend, dus dat WP8 er een paar minder heeft, dan iOS en Android, zal voor hem geen probleem zijn, de meeste/belangrijkste zijn er sowieso. Voor veel mensen is 't een nadeel, dat je de gehypte games van 't moment bij WP8 meestal wat later hebt, vaak, wanneer ze alweer niet meer "in" zijn, maar dat zal je pa niet boeien ;)
Symbian zal de benodigde apps ook nog wel hebben, maar nu de store geen updates meer krijgt, zal dat toch wel achteruit gaan, wanneer je vader lang met het toestel wil doen, zou ik dus geen 808 meer aanraden, hoe goed de camera ook is.
Dus idd een Lumia 925, overigens nu bij Belsimpel 229 of 231 euro (afhankelijk van de kleur en excl. verzenden):
http://www.belsimpel.nl/nokia/nokia-lumia-925-grey/abonnemen

[ Voor 10% gewijzigd door Marly op 10-04-2014 17:22 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
3x3 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:05:
Als je een goede bouwkwaliteit, en duurzaamheid wilt hebben zou ik niet gaan voor de G2.
Omdat het een LG is? Beetje een inhoudsloze kreet zo. De G2 is een zeer degelijk een duurzaam apparaat, met een goede bouwkwaliteit.
M'n vriendin heeft een 3 jaar oude Galaxy s1, toen het topmodel die nu het volgende probleem heeft:

-Nadat ze de updates heeft gedownload is haar telefoon traag geworden als stront. Doordat de apps en extra services in de achtergrond draaien, en al het 512mb geheugen opnemen.
Een Lumia 900 van nog geen 2 jaar oud is een telefoon met een dood platform. Dat de Galaxy S1 nu wellicht wat problemen heeft met wat Google apps, maakt nog niet dat de telefoon onbruikbaar is, maar maakt al helemaal niet dat alle andere telefoons van nu met dergelijke problemen gaan kampen. Bovendien is het deels aan de fabrikant hoeveel geheugen ze hun Android-ROM standaard laten verbruiken.

[/quote]Andere OS'en, zoals IOS van Apple, en windows phone van MS hebben standaard minder ingebakken services op de achtergrond draaien.[/qiote]

Andere Android-ROMs hebben standaard ook minder ingebakken services en een G2, waar de OP naar vroeg, heeft in basis 2GB RAM tot zijn beschikking en daarvan is bij een kale ROM, dus zonder extra apps geinstalleerd, nog een wereld aan RAM over.
Ik denk dat je keuze voor de 925 dus een duurzame keuze is, en ook voldoet aan je andere eisen.
Uiteindelijk zal het toch ook vooral afhangen van wat zijn vader met de telefoon (en eventueel tablet-gebeuren) wil doen. Als het om omvang gaat, dan is de Lumia 925 maar marginaal kleiner. Feitenlijk is het enige verschil 9mm in de hoogte. Maar de 925 heeft wel een veel kleiner scherm. Bovendien is de kamera van de 925 wel behoorlijk goed, maar niet overdreven veel beter dan die van de G2 (in sommige situaties zou ik eerder het omgekeerde stellen).

Persoonlijk zou ik de G2 adviseren, deels omdat ik er ruim een half jaar ervaring mee heb en kan stellen dat het een uitermate stabiel en constructief goed toestel is, met een uitermate fijne accuduur, voor een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
3x3 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:05:

Andere OS'en, zoals IOS van Apple, en windows phone van MS hebben standaard minder ingebakken services op de achtergrond draaien.

Dat was ik ook aan het denken dat windows ook beter zou zijn; maar het is echt beperkt...
Na een jaar of twee zal je er ook niet veel mee kunnen doen.. ik weet het nog met de lumia 800 .. Wie gebruikt het nog? Niemand

Mijn pa maakt veel foto's, navigeert veel en zit vaak op mp, autoscout etc...

Ik ben echt aan het twijfelen... Ik heb zelf een HTC M7, maar ben niet tevreden met de camera. Het toestel dat ik zal kopen moet sowieso een betere camera hebben dan die van de One ...

Ik vindt de prijs van de G2 echt goed; 350 euro. De 925 kost ongeveer 300 euro.

In het kort: het moet een duurzame toestel zijn en de camera moet gewoon HEEL goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Mijn pa heeft tot nu toe altijd een nokia gehad , 6220 , 6230i , 6300...
Mijn pa heeft wel grote handen :p ik vermoed dat de toetsen van de 925 te klein zullen zijn

mijn pa maakt ook geen gebruik van sociale netwerksite.. gewoon voor bellen en sms en foto's maken
als ik naar zijn vrienden kijk hebben ze een S3 mini, note 3 , S4 , HTC Desire C , Desire X, Galaxy S1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Anoniem: 483276 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:45:
De 925 inderdaad, of, mits symbian de benodigde apps ook heeft de 808 pureview.
Symbian trekt helemaal op niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Kaya10 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 19:48:
[...]

Ik vindt de prijs van de G2 echt goed; 350 euro. De 925 kost ongeveer 300 euro.
Zoals in mijn post boven al aangegeven, kost de Lumia 925 bij Belsimpel nu 230 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 22:26
deze ook nog ff gebruiken:

een code voor gratis verzending bij Belsimpel.nl (ex €6,95).
Stond in het kortingen topic :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Marly schreef op donderdag 10 april 2014 @ 20:08:
[...]

Zoals in mijn post boven al aangegeven, kost de Lumia 925 bij Belsimpel nu 230 euro.
Nou ben nog steeds aan het twijfelen, zou de G2 lang meegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Tja, hoelang gaat een telefoon mee? Kan enkele jaren zijn, of, bij een ongelukkige val, een paar maanden. Zo lang als je vader's 6300 gaat in ieder geval geen enkele smartphone meer mee.

Maar ben je eigenlijk al eens met je vader een telefoonwinkel binnengelopen, om de toestellen eens in 't echt te zien en vooral vast te houden? Kan heel verhelderend werken, men vindt een bepaald toestel mooi en prettig in de hand liggend, of juist niet ;). Nu bedoel ik niet de winkels, waar je meteen een verkoper in je nek hebt, zodra je binnenstapt, maar zaken als MediaMarkt, waar veel courante modellen op display hangen, zodat ze rustig even "getest" kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Kaya10 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:56:
[...]

Nou ben nog steeds aan het twijfelen, zou de G2 lang meegaan?
In basis in ieder geval niets korter dan de Lumia 925. Voordeel van de G2 over de 925 is bovendien de gebruikte schermtechniek. De Lumia 925 gebruikt een Amoled scherm en die kan simpelweg na een paar jaar een boel last hebben van 'ingebrande' pixels, waardoor het beeld niet meer optimaal is. Het IPS paneel in de G2 heeft dat soort problemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Marly schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 01:26:
Tja, hoelang gaat een telefoon mee? Kan enkele jaren zijn, of, bij een ongelukkige val, een paar maanden. Zo lang als je vader's 6300 gaat in ieder geval geen enkele smartphone meer mee.

Maar ben je eigenlijk al eens met je vader een telefoonwinkel binnengelopen, om de toestellen eens in 't echt te zien en vooral vast te houden? Kan heel verhelderend werken, men vindt een bepaald toestel mooi en prettig in de hand liggend, of juist niet ;). Nu bedoel ik niet de winkels, waar je meteen een verkoper in je nek hebt, zodra je binnenstapt, maar zaken als MediaMarkt, waar veel courante modellen op display hangen, zodat ze rustig even "getest" kunnen worden.
Ja een keertje, ik had de lumia 920 aan hen laten zien. Hij vond het desigin niet zo mooi, die van de lumia 925 vond hij mooier

Een telefoon gaat wel lang mee als je het fatsoenlijk gebruikt... Mijn pa doet dat wel in ieder geval.

[ Voor 5% gewijzigd door Kaya10 op 11-04-2014 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:44

jeka

Support your local club.

Nokia Lumia 925

vanaf € 229,-

FCG

Acties: