Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kabinet: Nederland heeft per direct downloadverbod

Pagina: 1
Acties:

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nieuws: Kabinet: Nederland heeft per direct downloadverbod

Een opmerkingen over dit artikel EU-hof is een hele rare niet gebruikelijke afkorting voor het Europese Hof van Justitie. EU is een geaccepteerde afkorting voor Europese Unie en zo heet het hof niet.

Verwijderd

eigenlijk zou de equete die jullie hebben bij gevoegd.met een2e worden uitgebreid. Ik ga nl mijn abbonementsvorm van mijn internetprovider downgraden. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben....

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
PolarBear schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:41:
nieuws: Kabinet: Nederland heeft per direct downloadverbod

Een opmerkingen over dit artikel EU-hof is een hele rare niet gebruikelijke afkorting voor het Europese Hof van Justitie. EU is een geaccepteerde afkorting voor Europese Unie en zo heet het hof niet.
Mwa, ik vind het een prima afkorting. 'E-hof' zou meer vragen oproepen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Joost op 10-04-2014 15:45 ]

Ik ben helemaal geen stagiair

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:45
Dat E-hof meer vragen zou oproepen ben ik het mee eens, maar waarom überhaupt afkorten?
Wat is er mis met de zin "Dat stelt het kabinet in een reactie op een uitspraak van het Europese Hof van Justitie"?

Steam

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb meer moeite met het woord "downloadverbod", downloaden is immers nog steeds toegestaan. Het is hoogstens onrechtmatig tegenover een ander, maar dat zou ik niet een verbod noemen.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Joost schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:45:
[...]

Mwa, ik vind het een prima afkorting. 'E-hof' zou meer vragen oproepen ;)
Maar het is niet Europese Unie Hof. Dus het is geen prima afkorting, je kan beter gewoon het Hof of het Hof van Justitie gebruiken, verwijzend naar het feit dat je al eerder het Europese Hof van Justitie hebt genoemd, zoals alle andere media ook doen.

• Joost
PolarBear schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:55:
[...]

Maar het is niet Europese Unie Hof. Dus het is geen prima afkorting, je kan beter gewoon het Hof of het Hof van Justitie gebruiken, verwijzend naar het feit dat je al eerder het Europese Hof van Justitie hebt genoemd, zoals alle andere media ook doen.
Maar wel het Hof van de Europese Unie. Dus 'EU-hof' kan best.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-11 22:48

Bolletje

Moderator Harde Waren
Joost schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:44:
[...]

Maar wel het Hof van de Europese Unie. Dus 'EU-hof' kan best.
Maar waarom dan een zelfverzonnen afkorting gebruiken? Er is nu geen noodzaak voor een afkorting; er is ruimte zat om de term voluit te schrijven.

• Joost
Bolletje schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:47:
[...]

Maar waarom dan een zelfverzonnen afkorting gebruiken? Er is nu geen noodzaak voor een afkorting; er is ruimte zat om de term voluit te schrijven.
Ik heb echt geen zin om hierover een eindeloze discussie te voeren. Afwisseling is goed voor de leesbaarheid. We hebben het intern besproken en 'EU-hof' kan wat ons betreft prima door de beugel.

[ Voor 4% gewijzigd door Joost op 11-04-2014 10:51 ]

Pagina: 1